Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettsidene kostet 28,5 millioner kroner.

Hvordan kan en nettside koste 28,5 millioner kroner? Skjønner at de ikke lagde den på webs.com, men hva er det som koster så utrolig mye med lage en nettside?

Å forklare hvorfor det koster såpass mye krever et nokså langt svar - og så krever det informasjon som jeg ikke sitter på (man må se den indre logikken). Man må jobbe med nettsteder for slike kunder for å forstå hvorfor prisen blir så høye. Jeg syntes også prisen var ekstrem da jeg såg nettsidene da de ble lanser for noen år siden. Etter det har jeg vært med å levere et par løsninger av nesten dette omfanget - og nå forstår jeg faktisk prisen. Dog mener jeg de kunne ha spart en 5 - 10 millioner med litt lurere valg. Men i realitetene er dette OT - så vi stopper her.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Folkens, hva har det her med saken å gjøre? Back to topic please?

Noe av problemet med denne tråden er at den tar for seg et alt for stort emne, slik at folk til stadighet sporer av og blir overhveldet når hundrevis av aspekter ved hendelsene diskuteres på et og samme sted.

Tror det vil vært fornuftig, at det opprettes tråder som tar for seg ulike aspekter ved denne saken.

Lenke til kommentar

Brukte ikke politiet mer penger på den nye nettsiden en det hadde kostet å drive 500 helikopter i 100 år?

La oss si at det koster to millioner å holde et helikopter med militære piloter klart for bruk 24/7 per år uten reservedeler, og uten å faktisk bruke det. Og det tror jeg er utrolig konservativt.

Konservativt?

Ja, det jeg antar er et lavt tall siden jeg ikke har den ringeste anelse om hvor mye det koster å drifte et helikopter.

2 milloner er alt for lite. 24/7 krever 8 - 10 personer for vaktordning - dvs 4 - 5 komplette mannskap + mekanikere. Avhengig av vakttype. DA ser du at du fort kan gange prisen på 2 mill kr noen ganger.

Nettsidene kostet 28,5 millioner kroner.

Takk for klargjøring av spørsmålet.

Et konservativt estimat er et estimat der man tilstreber at mengden man estimeerer ikke er for høy. Man kan delvis sammenlikne det med "jeg estimerer at summen i aller laveste fall er"

AtW

Strengt tatt tok jeg tallene ut av ræva for å illustrere et poeng, men ATW har selvfølgelig rett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Wallbash er for svak benevning av slike utsagn som man her kommer med. Han har i tillegg tydeligvis ikke fått med seg at de fleste skolemassakrene i USA løses ved at gjerningsmannen tar sitt eget liv.

Han har heller ikke fått med seg at det var mange som prøvde å stoppe ABB, men at det er stor forskjell på det å prøve og det å lykkes. Det hele blir også svært mye vanskeligere av at han var rolig, (sansynligvis) prøvde å unngå områder han kunne bli overraska på (f eks ved å ikke gå inn i hytta hvor 40 personer gjemte seg) hadde to våpen og bajonett på angrepsrifla. Han var mildt sakt tungt bevepna og det kan ikke på noen måte sammenlignes med en situasjon hvor en aggressiv og uforsiktig person med ett enkelt våpen som har få skudd angriper en bygning hvor folk er samla i større grupper og avstandene er små.

Lenke til kommentar

Dette hadde vel ikke mange trodd:

Advokatene Arvid Sjødin og Brynjar Meling er kjent som forsvarere for terrorbeskyldte mulla Krekar og terrortiltale Shawan Bujak Bujak. Nå skal de hjelpe mennesker som ble berørt da Anders Behring Breivik angrep hjelpeløse AUF-ungdommer på Utøya
Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Dette hadde vel ikke mange trodd:

Advokatene Arvid Sjødin og Brynjar Meling er kjent som forsvarere for terrorbeskyldte mulla Krekar og terrortiltale Shawan Bujak Bujak. Nå skal de hjelpe mennesker som ble berørt da Anders Behring Breivik angrep hjelpeløse AUF-ungdommer på Utøya

Er vel ikke overasskende at de sikrer seg sin plass i "solen". Siden reglene til Breivik sier at han ikke kan ha disse typene som advokat er dette måten de kan komme i rampelyset på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...