Alastor Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Folkens, hva har det her med saken å gjøre? Back to topic please? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Nettsidene kostet 28,5 millioner kroner. Hvordan kan en nettside koste 28,5 millioner kroner? Skjønner at de ikke lagde den på webs.com, men hva er det som koster så utrolig mye med lage en nettside? Å forklare hvorfor det koster såpass mye krever et nokså langt svar - og så krever det informasjon som jeg ikke sitter på (man må se den indre logikken). Man må jobbe med nettsteder for slike kunder for å forstå hvorfor prisen blir så høye. Jeg syntes også prisen var ekstrem da jeg såg nettsidene da de ble lanser for noen år siden. Etter det har jeg vært med å levere et par løsninger av nesten dette omfanget - og nå forstår jeg faktisk prisen. Dog mener jeg de kunne ha spart en 5 - 10 millioner med litt lurere valg. Men i realitetene er dette OT - så vi stopper her. Endret 26. juli 2011 av Bolson Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Mads Christensen til ofrene: Hvorfor gjorde I ikke noget? Lenke til kommentar
Prosessoren Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Folkens, hva har det her med saken å gjøre? Back to topic please? Noe av problemet med denne tråden er at den tar for seg et alt for stort emne, slik at folk til stadighet sporer av og blir overhveldet når hundrevis av aspekter ved hendelsene diskuteres på et og samme sted. Tror det vil vært fornuftig, at det opprettes tråder som tar for seg ulike aspekter ved denne saken. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Lederen og helikopter og buskerud-purken har iallefall egen tråd. + 1500sidene til ABB. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Mads Christensen til ofrene: Hvorfor gjorde I ikke noget? Hvis han ikke selv er sikker på om han hAdde gjort noe, hvordan kan han da forvente at en gjeng med ungdommer gjøre noe? Tar ikke så lang tid å lade et håndvåpen altså. Vet ikke helt hvorfor han nevner dette. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Mads Christensen til ofrene: Hvorfor gjorde I ikke noget? Wallbash er for svak benevning av slike utsagn som man her kommer med. Han har i tillegg tydeligvis ikke fått med seg at de fleste skolemassakrene i USA løses ved at gjerningsmannen tar sitt eget liv. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Brukte ikke politiet mer penger på den nye nettsiden en det hadde kostet å drive 500 helikopter i 100 år? La oss si at det koster to millioner å holde et helikopter med militære piloter klart for bruk 24/7 per år uten reservedeler, og uten å faktisk bruke det. Og det tror jeg er utrolig konservativt. Konservativt? Ja, det jeg antar er et lavt tall siden jeg ikke har den ringeste anelse om hvor mye det koster å drifte et helikopter. 2 milloner er alt for lite. 24/7 krever 8 - 10 personer for vaktordning - dvs 4 - 5 komplette mannskap + mekanikere. Avhengig av vakttype. DA ser du at du fort kan gange prisen på 2 mill kr noen ganger. Nettsidene kostet 28,5 millioner kroner. Takk for klargjøring av spørsmålet. Et konservativt estimat er et estimat der man tilstreber at mengden man estimeerer ikke er for høy. Man kan delvis sammenlikne det med "jeg estimerer at summen i aller laveste fall er" AtW Strengt tatt tok jeg tallene ut av ræva for å illustrere et poeng, men ATW har selvfølgelig rett. 1 Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Mads Christensen til ofrene: Hvorfor gjorde I ikke noget? Wallbash er for svak benevning av slike utsagn som man her kommer med. Han har i tillegg tydeligvis ikke fått med seg at de fleste skolemassakrene i USA løses ved at gjerningsmannen tar sitt eget liv. Han har heller ikke fått med seg at det var mange som prøvde å stoppe ABB, men at det er stor forskjell på det å prøve og det å lykkes. Det hele blir også svært mye vanskeligere av at han var rolig, (sansynligvis) prøvde å unngå områder han kunne bli overraska på (f eks ved å ikke gå inn i hytta hvor 40 personer gjemte seg) hadde to våpen og bajonett på angrepsrifla. Han var mildt sakt tungt bevepna og det kan ikke på noen måte sammenlignes med en situasjon hvor en aggressiv og uforsiktig person med ett enkelt våpen som har få skudd angriper en bygning hvor folk er samla i større grupper og avstandene er små. Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 En leder tar ansvar og drar ikke før alle andre er i sikkerhet. En som flykter fra ansvaret sitt er ingen leder. Jeg tror du leter etter denne tråden: Burde AUF-lederen blitt lenger enn han gjorde på Utøya 1 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Det er en egen tråd for diskusjon rundt AUF-lederen. Bruk den. Noen innlegg flyttet til denne tråden. Endret 26. juli 2011 av TEE Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 http://www.economist.com/blogs/newsbook/2011/07/terrorism-norway-0?fsrc=scn/tw/te/bl/sombrebutdetermined Jeg må si Economist er spot on her. Får håpe all utenlandsk media ser det slik. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Mads Christensen til ofrene: Hvorfor gjorde I ikke noget? Huff så forferdelig provoserende utsagn. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Blærerøv faktisk. Mitt nye favorittskjellsord. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 - Blir redd bare jeg hører en dør smelle igjen Og hennes historie er ikke unik. Vi snakker folk som kommer til å våkne om 20 år skjelvende og svette fra mareritt... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 (endret) Dette hadde vel ikke mange trodd: Advokatene Arvid Sjødin og Brynjar Meling er kjent som forsvarere for terrorbeskyldte mulla Krekar og terrortiltale Shawan Bujak Bujak. Nå skal de hjelpe mennesker som ble berørt da Anders Behring Breivik angrep hjelpeløse AUF-ungdommer på Utøya Endret 26. juli 2011 av Ueland Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Dette hadde vel ikke mange trodd: Advokatene Arvid Sjødin og Brynjar Meling er kjent som forsvarere for terrorbeskyldte mulla Krekar og terrortiltale Shawan Bujak Bujak. Nå skal de hjelpe mennesker som ble berørt da Anders Behring Breivik angrep hjelpeløse AUF-ungdommer på Utøya Er vel ikke overasskende at de sikrer seg sin plass i "solen". Siden reglene til Breivik sier at han ikke kan ha disse typene som advokat er dette måten de kan komme i rampelyset på. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 "Angrep bil utenfor tinghuset: - Alle her ønsker ham død" "De gråter med verdighet. Men ingen sverger på å ta hevn" Right... Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Har dere seriøst laget en tråd om AUF lederen? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Har dere seriøst laget en tråd om AUF lederen? Den ble vel splittet ut av denne fordi så latterlig mange diskuterte han, tragisk nok.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå