The Norwegian Drone Pilot Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 http://www.smp.no/nyheter/alesundogomland/article362034.ece Og det verste av alt er at jeg har jobbet der Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Brukte ikke politiet mer penger på den nye nettsiden en det hadde kostet å drive 500 helikopter i 100 år? Tviler jeg sterkt på. Så dette er en særdeles lite smakelig påstand. Om du da ikke tror politiets nye nettsider koster et par statsbudsjetter. Et 24/7 helikopter er ikke særlig rimelig å drive - det kan man fort regne seg til. Politiets nye nettsider kostet ellers 28,5 millioner kroner. Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 http://www.vgtv.no/#!id=42479 Vakkert og sterkt! Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Fikk noen med seg hva den britiske/amerikanske journalisten (ikke hun fra CNN) spurte om under pressekonferansen som de ikke svarte på? Kameraet filmet at han som stod nærest journalisten snakket med han, for så å vise journalisten riste surt, nesten sint, på hodet. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Var det det at han spurte om de kunne si det på engelsk? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 http://www.smp.no/nyheter/alesundogomland/article362034.ece Og det verste av alt er at jeg har jobbet der Får håpe det ikke kommer restriksjoner på dette da vi som driver med denne hobbyen sliter nok som det er med reguleringer. Diesel er jo også en viktig ingrediens i bomben som ble brukt.. kan ikke se at det har blitt slått stort opp enda med bilde av selskapet som solgte ham dieselen. Lenke til kommentar
afirm Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Er det noen som skjønner hvor mange som er savnet fra Utøya? 68 drepte og ukjent antall folk savnet? Eller er de savnet inntil de er identifisert? Hvordan fungerer det? Har de 68 lik? Vil tru dei har 68 lik. Dei som er sakna ligg vel mest truleg i fjorden. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Er det noen som skjønner hvor mange som er savnet fra Utøya? 68 drepte og ukjent antall folk savnet? Eller er de savnet inntil de er identifisert? Hvordan fungerer det? Har de 68 lik? Vil tru dei har 68 lik. Dei som er sakna ligg vel mest truleg i fjorden. http://www.dagbladet.no/terror/ofrene/ Der er det 68 totalt, savnet og drept Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Brukte ikke politiet mer penger på den nye nettsiden en det hadde kostet å drive 500 helikopter i 100 år? La oss si at det koster to millioner å holde et helikopter med militære piloter klart for bruk 24/7 per år uten reservedeler, og uten å faktisk bruke det. Og det tror jeg er utrolig konservativt. Da snakker vi om dyr nettside. 2 000 000 x 500 = 1 000 000 000 1 000 000 000 x 100 = 100 000 000 000. Jeg antar politiets nye nettside kan ha vært dyr, men hundre milliarder kroner virker noe i overkant. Det er (om jeg har lest rett) 28 milliarder under det vi brukte på helsevesenet i 2008. 7 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Diesel er jo også en viktig ingrediens i bomben som ble brukt.. kan ikke se at det har blitt slått stort opp enda med bilde av selskapet som solgte ham dieselen. Det er bare et tegn på at mediene begynner å bli desperate etter noe å skrive om for å kunne selge mest mulig. Om man først skal begynne, kan man ikke ta med noen historier om de som solgte og produserte godteriet Breivik spiste for å holde motivasjonen oppe? Hva med bensinstasjonen der han skaffet drivstoff til bilen som bomben var i? Kanskje noen solgte han tannkrem som sørget for at han har hvite tenner når han smiler til kameraet fra politibilen? Så kan vi få alle historiene om de butikkansatte som syntes det var noe merkelig med måten han kjøpte smågodt på. 5 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Brukte ikke politiet mer penger på den nye nettsiden en det hadde kostet å drive 500 helikopter i 100 år? La oss si at det koster to millioner å holde et helikopter med militære piloter klart for bruk 24/7 per år uten reservedeler, og uten å faktisk bruke det. Og det tror jeg er utrolig konservativt. Konservativt? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 La oss si at det koster to millioner å holde et helikopter med militære piloter klart for bruk 24/7 per år uten reservedeler, og uten å faktisk bruke det. Og det tror jeg er utrolig konservativt. Jeg antar politiets nye nettside kan ha vært dyr, men hundre milliarder kroner virker noe i overkant. Det er (om jeg har lest rett) 28 milliarder under det vi brukte på helsevesenet i 2008. 2 milloner er alt for lite. 24/7 krever 8 - 10 personer for vaktordning - dvs 4 - 5 komplette mannskap + mekanikere. Avhengig av vakttype. DA ser du at du fort kan gange prisen på 2 mill kr noen ganger. Nettsidene kostet 28,5 millioner kroner. Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 La oss si at det koster to millioner å holde et helikopter med militære piloter klart for bruk 24/7 per år uten reservedeler, og uten å faktisk bruke det. Og det tror jeg er utrolig konservativt. Jeg antar politiets nye nettside kan ha vært dyr, men hundre milliarder kroner virker noe i overkant. Det er (om jeg har lest rett) 28 milliarder under det vi brukte på helsevesenet i 2008. 2 milloner er alt for lite. 24/7 krever 8 - 10 personer for vaktordning - dvs 4 - 5 komplette mannskap + mekanikere. Avhengig av vakttype. DA ser du at du fort kan gange prisen på 2 mill kr noen ganger. Nettsidene kostet 28,5 millioner kroner. Politihelikopteret har vist et budsjett på 40 millioner (blir selvfølgelig en del billigere når man har flere helikopter, men likevel), og når man også må ha utstyr til støtteaperatet rundt har nok denne nettsida fort kosta oss et oljefond. Og det er før man i heletatt har kjøpt helikopterene. Med slike nettsider er det ikke rart at man utløste en finanskrise. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Det var en overdrivelse ja, men jeg tok feil, jeg siktet til Altinn II-prosjektet som kostet en milliard. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Brukte ikke politiet mer penger på den nye nettsiden en det hadde kostet å drive 500 helikopter i 100 år? La oss si at det koster to millioner å holde et helikopter med militære piloter klart for bruk 24/7 per år uten reservedeler, og uten å faktisk bruke det. Og det tror jeg er utrolig konservativt. Konservativt? Et konservativt estimat er et estimat der man tilstreber at mengden man estimeerer ikke er for høy. Man kan delvis sammenlikne det med "jeg estimerer at summen i aller laveste fall er" AtW 4 Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Brukte ikke politiet mer penger på den nye nettsiden en det hadde kostet å drive 500 helikopter i 100 år? La oss si at det koster to millioner å holde et helikopter med militære piloter klart for bruk 24/7 per år uten reservedeler, og uten å faktisk bruke det. Og det tror jeg er utrolig konservativt. Konservativt? Et konservativt estimat er et estimat der man tilstreber at mengden man estimeerer ikke er for høy. Man kan delvis sammenlikne det med "jeg estimerer at summen i aller laveste fall er" AtW Ja ok, jeg er vandt til å bruke det på en annen måte. Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Nettsidene kostet 28,5 millioner kroner. Hvordan kan en nettside koste 28,5 millioner kroner? Skjønner at de ikke lagde den på webs.com, men hva er det som koster så utrolig mye med lage en nettside? Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Nettsidene kostet 28,5 millioner kroner. Hvordan kan en nettside koste 28,5 millioner kroner? Skjønner at de ikke lagde den på webs.com, men hva er det som koster så utrolig mye med lage en nettside? De trenger sikkert utrolig mange avansert deler som må lages i forskjellige fabrikker rundt om i hele verden... Må være store greier siden den skal romme så mange... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Nettsidene kostet 28,5 millioner kroner. Hvordan kan en nettside koste 28,5 millioner kroner? Skjønner at de ikke lagde den på webs.com, men hva er det som koster så utrolig mye med lage en nettside? Mange, mange fordyrende ledd. Blant annet flere domener med hvert sitt sertifikat. (Og det var det første eksemplet jeg kom på) Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 26. juli 2011 Del Skrevet 26. juli 2011 Nettsidene kostet 28,5 millioner kroner. Hvordan kan en nettside koste 28,5 millioner kroner? Skjønner at de ikke lagde den på webs.com, men hva er det som koster så utrolig mye med lage en nettside? De trenger sikkert utrolig mange avansert deler som må lages i forskjellige fabrikker rundt om i hele verden... Må være store greier siden den skal romme så mange... Morsom? Mange, mange fordyrende ledd. Blant annet flere domener med hvert sitt sertifikat. (Og det var det første eksemplet jeg kom på) Ja, det er klart at domener kan være dyre, men er det noe med selve byggingen av nettsidene som koster dyrt? Å betale webdesignere etc kan da ikke koste mer enn noen hundretusen max? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå