Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sa Politiet noe nytt/interessant i pressekonferansen de holdt klokken 16?

Det mest interresante er vel at de kommer til å frigi navn hver dag fremover klokken 18. Selvsagt bare på de hvor de er sikre på at pårørende er varslet.

 

Når det er sagt:

Vi ønsker ikke at navn på personer som ikke er frigitt fra offisielt hold postes på forumet

Dette av hensyn til pårørende.

Lenke til kommentar

Noen som har et bilde fra markeringen i Oslo som faktisk vider omtrent hvor mye mennesker som er samlet? Har enda ikke fått sett noe bilder som viser hvor ubegripelig mange mennesker som faktisk var der! Er sikkert ikke mange som har fått plass til alle menneskene i linsa, men hadde likt å se de med flest mulig iallefall. :)

Lenke til kommentar

Noen som har et bilde fra markeringen i Oslo som faktisk vider omtrent hvor mye mennesker som er samlet? Har enda ikke fått sett noe bilder som viser hvor ubegripelig mange mennesker som faktisk var der! Er sikkert ikke mange som har fått plass til alle menneskene i linsa, men hadde likt å se de med flest mulig iallefall. :)

 

Her er 2 bilder hentet fra facebewk som gir et greit inntrykk:

 

post-175760-0-17600800-1311694265_thumb.jpg

post-175760-0-73983200-1311694275_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sa Politiet noe nytt/interessant i pressekonferansen de holdt klokken 16?

 

Nei, ikke noe som endrer noe. De begynner å slippe listene over omkomne kl 18. Gruer meg.

Okei, takk.

 

 

Edit:

 

Noen som har et bilde fra markeringen i Oslo som faktisk vider omtrent hvor mye mennesker som er samlet? Har enda ikke fått sett noe bilder som viser hvor ubegripelig mange mennesker som faktisk var der! Er sikkert ikke mange som har fått plass til alle menneskene i linsa, men hadde likt å se de med flest mulig iallefall. :)

 

Elendig kvalitet (tatt fra NRK eller VGs stream under markeringen).

xTz4Z.jpg

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Skal de samle inn penger fra folket nå til å bygge opp igjen Utøya? Nei, her burde staten bare gitt de det de trenger, de skal ikke tigge

Ideen er vel at det skal bli landsomfattene kronerulling på bred front.

 

Det vil nok bli bygd både minnesmerke, og stedet får nok også en utvidet funksjon i forhold til tidligere.

 

Kort sagt det nye nasjonalmonumentet?

 

Anders Behring Breivik' kommer til å vri seg i ulyst når han får høre om prosjektet

Lenke til kommentar

Uten å ha lest hva Petter Nome skriver ord for for så har jeg ikke oppfattet at han faktisk skriver det du påstår. Og det jeg leser av omtaler har han faktisk ikke skrevet det heller. Han påstår ikke at terrorister kommer direkte fra FRP så langt jeg har forstår omtalene.

Nei, han skriver ikke direkte dette, men han trekker frem FRP når han sier at politikk kan skape grobunn for ekstremisme. Usmakelig politisk propaganda.

 

Personlig oppfatter jeg at det Petter Nome poengterer er at "høyrepopulistiske" partier har en retorikk som kan avle hat og vold hos de mest ekstreme tilhengerne.

Ja, men som du selv også er inne på: Dette er ikke noe som er unikt for FRP og kan like gjerne slå ut til høyre som til venstre. Nome vet sikkert like godt som oss andre at terrorister kan slå ut i begge retninger, men likefullt forsøker han å trekke spesifikke partier ned i søla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...