Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg har nevnt tidligere var det trafikkork på ringveien ved Vika/skøyen/lysaker rundt 15 min før og etter bomben gikk av. Så om han har tatt den veien har det gått med litt ekstra tid i køkjøring. Jeg stusset på eksplosjonen for jeg trodde først dekket på bussen eksploderte men bussen sto jo stille.

Lenke til kommentar

Petter Nome syns Siv har litt av skylda.

 

Det her er vel Se&hør på nettet, kan ikke se noen andre skrive om det.

For en forbanna gjøk. Men bra at hans ekstremistiske holdning kommer frem slik at folk ser hvor patetisk han er.

 

Nå vil jeg påstå at Petter Nome sine politiske synspunkter i stor grad deles av nesten like mange som Siv Jensen sine. Så det du kommer med er en like usaklig og patetisk kommentar som Petter Nome sin. Men det viser faktisk at Petter Nome kanskje har noe rett i hans ellers usmakelige kommentar.

Lenke til kommentar

Petter Nome syns Siv har litt av skylda.

 

Det her er vel Se&hør på nettet, kan ikke se noen andre skrive om det.

 

Klart at ingen andre skriver om det - de er ikke tette i hodet. Personlig har jeg svært lite respekt for Petter Nome, selv om jeg deler mye av det samme politiske synet, og dette er regelrett smaksløst.

Var kanskje litt tidlig at avisene skriver slikt nå, men det er absolut en debatt/analyse som bør komme etterhvert.

 

Helt fra fremveksten av Frp på 70-80 tallet har den rasistiske floraen blomstret i Norge. Det var angrep på asylmotak med balltre og dynamitt for 30 år siden, for å si det sånn. Man kan vel si at etableringen av Frp (og det de stod for) inn i "the estabhlisment" ga et signal til noen tvilsomme kasus at grumset nå var stuerent. Selvsagt støtter ikke Frp vold eller andre ulovligheter, men desverre ble det konsekvensen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Petter Nome syns Siv har litt av skylda.

 

Det her er vel Se&hør på nettet, kan ikke se noen andre skrive om det.

 

Klart at ingen andre skriver om det - de er ikke tette i hodet. Personlig har jeg svært lite respekt for Petter Nome, selv om jeg deler mye av det samme politiske synet, og dette er regelrett smaksløst.

Var kanskje litt tidlig at avisene skriver slikt nå, men det er absolut en debatt/analyse som bør komme etterhvert.

 

Helt fra fremveksten av Frp på 70-80 tallet har den rasistiske floraen blomstret i Norge. Det var angrep på asylmotak med balltre og dynamitt for 30 år siden, for å si det sånn. Man kan vel si at etableringen av Frp (og det de stod for) inn i "the estabhlisment" ga et signal til noen tvilsomme kasus at grumset nå var stuerent. Selvsagt støtter ikke Frp vold eller andre ulovligheter, men desverre ble det konsekvensen.

 

Det smaksløse er tidspunktet og den "type" personkobling han har gjort akkurat i denne kommentaren. Ellers har du min fulle støtte. Og det er ikke noe nytt - akkurat samme problemet hadde vi til en viss grad på 70-tallet knyttet til venstresida i Europa.

Lenke til kommentar

Petter Nome syns Siv har litt av skylda.

 

Det her er vel Se&hør på nettet, kan ikke se noen andre skrive om det.

For en forbanna gjøk. Men bra at hans ekstremistiske holdning kommer frem slik at folk ser hvor patetisk han er.

 

Nå vil jeg påstå at Petter Nome sine politiske synspunkter i stor grad deles av nesten like mange som Siv Jensen sine. Så det du kommer med er en like usaklig og patetisk kommentar som Petter Nome sin. Men det viser faktisk at Petter Nome kanskje har noe rett i hans ellers usmakelige kommentar.

Han har vel ca. like mye rett i sin kommentar som om man skulle komme med en påstand om at AP har litt skyld i at dette oppstod, fordi Breivik var en motreaksjon på AP. Høl i huet og patetisk. Å i det hele tatt å bebreide moderate organisasjoner fordi det oppstår ekstremister utifra noe av deres grunnlag, blir helt håpløst. I så måte må alt og alle bebreides, da ekstremister alltid må vokse ut av noe, det sier seg selv.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange var det på Rådhusplassen? Driver de med overdrivelser nå de nevner 150 000?

 

100 000 er vel max? Jeg ville aldri ha møtt opp på et AP arrangement om jeg så var der i Oslo.

Det sies det var et sted mellom 100 000 og 200 000. Og det var langt fra et AP arrangement, men om du ikke ønsker å stille opp fysiskt for å vise avsky for hendelsen bare på grunn av det så er det selvfølgelig opp til deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange var det på Rådhusplassen? Driver de med overdrivelser nå de nevner 150 000?

 

100 000 er vel max? Jeg ville aldri ha møtt opp på et AP arrangement om jeg så var der i Oslo.

 

Jeg tror ikke de overdriver når de sier 150-200.000. Det var visstnok fullt i alle gatene rundt og oppover Karl Johan.

Og forresten, hva er det du snakker om? Det var IKKE et AP-arrangement. Det var privatpersoner som stod for arrangementet, med hjelp av Amnesty. De viste sin støtte til de drepte, som var AP-ere, men det var ikke AP som stod for markeringen. Hvis noen valgte å ikke dra på dette med den eneste grunnen "Nei, det er et AP-arrangement", så har de virkelig ikke skjønt noen ting.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...