Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bare litt vansker for å tro at han sparte dem pga medmenneskelighet.. Det var en annen gutt som satt på sine knær og tryglet for livet sitt, da smilte han først og trakk deretter av triggeren.

Alderen kan ha gjort noe også?

En 17-åring(nå vet ikke jeg alderen på han som tryglet) som trygler er ikke det samme som en 11-åring som faktisk prøver å snakke litt fornuft inn i fyren...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

LOL @ folk som sender hatmeldinger til folk som heter det samme som gjerningsmannen.

 

 

 

(VG Nett) 13 norske menn har lignende navn som terrorsiktede Anders Behring Breivik (32). Nå blir flere av dem nedringt av journalister og uthengt på diskusjonsforum.

- Det tungt og vondt at man skal bli forbundet med en så forferdelig sak, sier Anders Breivik (36) til VG Nett.

 

Han er en av fire som er fra samme by, har lignende navn og omtrent samme alder som mannen som har tilstått å stå bak bomben i Oslo og drapene på Utøya. Derfor har også han kommet i medias søkelys de siste dagene.

 

- Det har vært en del telefoner til meg, gamle studiekamerater og venner, fra journalister som driver faktainnhenting og research rundt navnet, forteller 36-åringen.

 

Les også:Historiens verste drapsmassakre

 

Forvirring

 

På lørdag ringte han selv rundt til alle de store norske redaksjonene, for å si fra om hvem han er og hvilke detaljer fra livet hans som eventuelt kunne forveksles med våpendesperadoen.

 

Han ville spesielt få slutt på alle telefonene til folk han kjenner og til steder han er knyttet til. Blant annet har mange registrert at navnet hans er på diverse resultatlister fra skytterstevner.

 

- Navnet mitt står flere steder på nettet i forbindelse med at jeg er konkurranseskytter for Akademisk Skytterlag. Det er meg og ikke Anders Behring Breivik, sier han.

 

 

 

 

1. Er folk så tette at de tror han har mobilen sin tilgjengelig?

2. Er folk så tette at alle andre som heter det samme fortjener hatmeldinger?

3. Er folk så tette at de tror det hjelper noen verdens ting?

 

Kan begynne å lure på IQ'en til noen mennesker...

Endret av Mister Gnu
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg er stygt redd for at vi får noen nye rystende dødstall fra regjeringskvartalet om ikke så lenge.

 

Hvorfor det - vi vet jo omtrent hvor mange savnede det er. Eller sitter du på informasjon som politiet ikke har.

 

les manifestet så vil du forsatå, han hadde 4 mål som han skulle nå.

Lenke til kommentar

LOL @ folk som sender hatmeldinger til folk som heter det samme som gjerningsmannen.

 

 

 

(VG Nett) 13 norske menn har lignende navn som terrorsiktede Anders Behring Breivik (32). Nå blir flere av dem nedringt av journalister og uthengt på diskusjonsforum.

- Det tungt og vondt at man skal bli forbundet med en så forferdelig sak, sier Anders Breivik (36) til VG Nett.

 

Han er en av fire som er fra samme by, har lignende navn og omtrent samme alder som mannen som har tilstått å stå bak bomben i Oslo og drapene på Utøya. Derfor har også han kommet i medias søkelys de siste dagene.

 

- Det har vært en del telefoner til meg, gamle studiekamerater og venner, fra journalister som driver faktainnhenting og research rundt navnet, forteller 36-åringen.

 

Les også:Historiens verste drapsmassakre

 

Forvirring

 

På lørdag ringte han selv rundt til alle de store norske redaksjonene, for å si fra om hvem han er og hvilke detaljer fra livet hans som eventuelt kunne forveksles med våpendesperadoen.

 

Han ville spesielt få slutt på alle telefonene til folk han kjenner og til steder han er knyttet til. Blant annet har mange registrert at navnet hans er på diverse resultatlister fra skytterstevner.

 

- Navnet mitt står flere steder på nettet i forbindelse med at jeg er konkurranseskytter for Akademisk Skytterlag. Det er meg og ikke Anders Behring Breivik, sier han.

 

 

 

 

1. Er folk så tette at de tror han har mobilen sin tilgjengelig?

2. Er folk så tette at alle andre som heter det samme fortjener hatmeldinger?

3. Er folk så tette at de tror det hjelper noen verdens ting?

 

Kan begynne å lure på IQ'en til noen mennesker...

 

Det er ganske ille ja...

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/26/nyheter/innenriks/anders_breivik/17459493/

 

Om han er "strafferettslig utilregnelig", hva har det å si på straff? Han blir vel aldri en fri mann uansett?

Lenke til kommentar

Bare å gjøre det du også, evt. andre som mener ting postet på forumet som kan være av interesse for saken og for politiet.

 

Pass på at dere ikke angir folk for thoughtcrime. Er det noen her som har skrevet ting som tyder på at de har sammenheng med, eller planlegger å utføre et terrorangrep? Eller er det bare folk som uttrykker avskyelige, men fullt lovlige meninger dere tenker på?

 

 

Ikke ta meg feil nå, men etter å ha lest manifestet hans må jeg innrømme at han er en utrolig intelligent fyr, han hadde nok klart mye om han hadde puttet tiden og ressursene sine til noe godt.

 

Sikkert. Men mye av manifestet er copy/paste. De delene er bedre skrevet enn de han antagelig har skrevet selv. F. eks. manifestet til Unabomberen virker mye mer intelligent enn dette vrælet.

Lenke til kommentar

Bare å gjøre det du også, evt. andre som mener ting postet på forumet som kan være av interesse for saken og for politiet.

 

Pass på at dere ikke angir folk for thoughtcrime. Er det noen her som har skrevet ting som tyder på at de har sammenheng med, eller planlegger å utføre et terrorangrep? Eller er det bare folk som uttrykker avskyelige, men fullt lovlige meninger dere tenker på?

 

 

Ikke ta meg feil nå, men etter å ha lest manifestet hans må jeg innrømme at han er en utrolig intelligent fyr, han hadde nok klart mye om han hadde puttet tiden og ressursene sine til noe godt.

 

 

 

Sikkert. Men mye av manifestet er copy/paste. De delene er bedre skrevet enn de han antagelig har skrevet selv. F. eks. manifestet til Unabomberen virker mye mer intelligent enn dette vrælet.

 

Noen som vet hvilken deler som er direkte copy/paste?

Endret av Verbal Hologram
Lenke til kommentar

Bare å gjøre det du også, evt. andre som mener ting postet på forumet som kan være av interesse for saken og for politiet.

 

Pass på at dere ikke angir folk for thoughtcrime. Er det noen her som har skrevet ting som tyder på at de har sammenheng med, eller planlegger å utføre et terrorangrep? Eller er det bare folk som uttrykker avskyelige, men fullt lovlige meninger dere tenker på?

Meninger er lov, men det har vært skrevet poster som, slik jeg tolker dem, (delvis) støtter handlingene utført av ABB.

Postene har blitt fortløpende slettet, jeg skal derfor ikke gjengi hva som har blitt sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om han er "strafferettslig utilregnelig", hva har det å si på straff? Han blir vel aldri en fri mann uansett?

 

Det vil si at han ikke kan straffes for gjerningene, men det betyr også at han i dette tilfellet defineres som meget syk og en fare for samfunnet - og vil med all sannsynlighet bli innelukket på en lukket/sikker institusjon resten av livet. Hva fengselet kalles spiller i realiteten mindre rolle.

 

Dog tror jeg påtalemyndigheten kommer til å kjempe knallhardt for at siktede er tilregnelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvilken deler som er direkte copy/paste?

 

Har bare skummet gjennom mesteparten, så jeg kan ikke anslå hvor stor del det er. Men det er enkelt å finne utdrag fra Wikipedia og blogger hvor kilden er oppgitt. Og grunn til å tro at også hvor kilder ikke er oppgitt, er det deler som er kopiert annetsteds fra.

Lenke til kommentar

 

Bare å gjøre det du også, evt. andre som mener ting postet på forumet som kan være av interesse for saken og for politiet.

 

Pass på at dere ikke angir folk for thoughtcrime. Er det noen her som har skrevet ting som tyder på at de har sammenheng med, eller planlegger å utføre et terrorangrep? Eller er det bare folk som uttrykker avskyelige, men fullt lovlige meninger dere tenker på?

 

 

Ikke ta meg feil nå, men etter å ha lest manifestet hans må jeg innrømme at han er en utrolig intelligent fyr, han hadde nok klart mye om han hadde puttet tiden og ressursene sine til noe godt.

 

 

 

Sikkert. Men mye av manifestet er copy/paste. De delene er bedre skrevet enn de han antagelig har skrevet selv. F. eks. manifestet til Unabomberen virker mye mer intelligent enn dette vrælet.

 

 

Noen som vet hvilken deler som er direkte copy/paste?

Mye av dokumentet er signert fjordmann (en forfatter som er relativt kjent i det høyreekstreme miljøet), noe av det er mer eller mindre direkte kopi av unabomberens manifest og enkelte andre deler er også signert av andre. Et søk på "Fjordman" gir blant annet 111 treff i dokumentet. Ser andre som er signer Reconquist og det er sikkert flere.

Lenke til kommentar

Er det kommet fram hvorfor han sparte livet til noen, eller har dere noen tanker om det? Sikter da til denne 11åringen:

 

" Ikke skyt meg, nå har du skutt nok. Du har drept pappaen min. Jeg er for ung til å dø. La oss være." Anders Berhing Breivik trakk seg og lot han leve. Dette reddet også livet til ein annen.

 

Skulle ikke overraske med at han sparte livet til noen bevist for å at folk skulle fortelle om det etterpå. Hadde han drept alle hadde det ikke vært noen historier å fortelle, og han har jo selv sagt i høringen at hans mål ikke var å drepe så mange som mulig, men å skremme mest mulig.

Lenke til kommentar

LOL @ folk som sender hatmeldinger til folk som heter det samme som gjerningsmannen.

 

 

 

(VG Nett) 13 norske menn har lignende navn som terrorsiktede Anders Behring Breivik (32). Nå blir flere av dem nedringt av journalister og uthengt på diskusjonsforum.

- Det tungt og vondt at man skal bli forbundet med en så forferdelig sak, sier Anders Breivik (36) til VG Nett.

 

Han er en av fire som er fra samme by, har lignende navn og omtrent samme alder som mannen som har tilstått å stå bak bomben i Oslo og drapene på Utøya. Derfor har også han kommet i medias søkelys de siste dagene.

 

- Det har vært en del telefoner til meg, gamle studiekamerater og venner, fra journalister som driver faktainnhenting og research rundt navnet, forteller 36-åringen.

 

Les også:Historiens verste drapsmassakre

 

Forvirring

 

På lørdag ringte han selv rundt til alle de store norske redaksjonene, for å si fra om hvem han er og hvilke detaljer fra livet hans som eventuelt kunne forveksles med våpendesperadoen.

 

Han ville spesielt få slutt på alle telefonene til folk han kjenner og til steder han er knyttet til. Blant annet har mange registrert at navnet hans er på diverse resultatlister fra skytterstevner.

 

- Navnet mitt står flere steder på nettet i forbindelse med at jeg er konkurranseskytter for Akademisk Skytterlag. Det er meg og ikke Anders Behring Breivik, sier han.

 

 

 

 

1. Er folk så tette at de tror han har mobilen sin tilgjengelig?

2. Er folk så tette at alle andre som heter det samme fortjener hatmeldinger?

3. Er folk så tette at de tror det hjelper noen verdens ting?

 

Kan begynne å lure på IQ'en til noen mennesker...

Tja, mange idioter der ute. Breivik ligger fortsatt ute med mobil 900 xx x34, men jeg antar at dette nr nå er sperret av operatøren.

 

http://www.gulesider.no/person/profil/anders+behring+breivik/0000802341700000000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...