Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har liste over alle som var på Utøya og som er i god behold? Ble kjent med ei der nede som jeg ikke husker navnet på. Irriterer meg grenseløst, har så lyst til å snakke med henne igjen. Har søkt rundt, men finner ingen liste. Noen som har link? Hørte det skulle være en liste en plass på nettet...

http://www.facebook.com/groups/243954442294905?view=doc&id=244003952289954

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har liste over alle som var på Utøya og som er i god behold? Ble kjent med ei der nede som jeg ikke husker navnet på. Irriterer meg grenseløst, har så lyst til å snakke med henne igjen. Har søkt rundt, men finner ingen liste. Noen som har link? Hørte det skulle være en liste en plass på nettet...

http://www.facebook.com/groups/243954442294905?view=doc&id=244003952289954

Tusen hjertelig takk!! Det var akkurat den jeg lette etter. Mange takk, igjen! <3

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en fantastisk flott dag idag.

 

Forsterkende. Men ja, å si "fantastisk" i en slik setning er muligens svært upassende.

Som kan forklare hvorfor han valgte å endre ordbruken. Nå må vi huske på at Lippestad nettopp hadde kommet ut fra en 10 timer langt avhør hvor han har blitt forelagt de grusomme realitetene i saken. Jeg vil tro at korrekt ordbruk for TV2s journalist ikke var det han hadde høyest på prioriteringslisten over hva han han måtte tenke på resten av kvelden.

Lenke til kommentar

"- Julie ringte meg først klokken 17.10 og sa «mamma, det er en gal mann som skyter her». Hun ba meg om å ringe politiet og jeg ba henne om å sende meg en melding hvert femte minutt så jeg visste at hun var i live, sier Marianne Bremnes til VG Nett."

 

17 minutter etter får politiet første melding om skyting på Utøya. Så hvorfor ringte hun ikke politiet, med en gang?

Lenke til kommentar

200 000 i Oslo? Jeg er stolt over landet vårt. :)

Jeg tviler absolutt ikke på at det var såpass mange. Det fantes ikke en gate i byen som ikke var dekket av mennesker, blomster og lys.

 

Hører det har blitt lagt blomster over hele Oslo nå, overalt i gatene, men finner ikke noen bilder. Noen som har? Jeg mener altså ikke bare den store blomsterkragen utenfor domkirken, men også resten av byen.

Jeg har nok noen bilder av noen av dem, men bare det enorme menneskehavet alene gjorde det ganske vanskelig å få med seg de små detaljene. Men hele byen var dekket. Hvert eneste kumlokk, hver eneste statue, sprekk i veggen, gjerder, politisperringer, sykebiler, polititjenestemenn, ambulanser, knuste vinduer og tv-kamera.

Lenke til kommentar

"- Julie ringte meg først klokken 17.10 og sa «mamma, det er en gal mann som skyter her». Hun ba meg om å ringe politiet og jeg ba henne om å sende meg en melding hvert femte minutt så jeg visste at hun var i live, sier Marianne Bremnes til VG Nett."

 

17 minutter etter får politiet første melding om skyting på Utøya. Så hvorfor ringte hun ikke politiet, med en gang?

17.42 står det lenger nede på sida.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080749

Lenke til kommentar

"- Julie ringte meg først klokken 17.10 og sa «mamma, det er en gal mann som skyter her». Hun ba meg om å ringe politiet og jeg ba henne om å sende meg en melding hvert femte minutt så jeg visste at hun var i live, sier Marianne Bremnes til VG Nett."

 

17 minutter etter får politiet første melding om skyting på Utøya. Så hvorfor ringte hun ikke politiet, med en gang?

17.42 står det lenger nede på sida.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080749

17.42 er tidspungtet Julie sender melding til mora hvor hun ber om at politiet skynder seg. Men må også si jeg ikke får det helt til å stemme, dersom folk ringer hjem kl 17.10 er det jo sansynlig at mange der ringer politiet også. Men dette kommer vel fram i media etterhvert om det er feil.

Lenke til kommentar

Det er en fantastisk flott dag idag.

 

Forsterkende. Men ja, å si "fantastisk" i en slik setning er muligens svært upassende.

Som kan forklare hvorfor han valgte å endre ordbruken. Nå må vi huske på at Lippestad nettopp hadde kommet ut fra en 10 timer langt avhør hvor han har blitt forelagt de grusomme realitetene i saken. Jeg vil tro at korrekt ordbruk for TV2s journalist ikke var det han hadde høyest på prioriteringslisten over hva han han måtte tenke på resten av kvelden.

 

Lippestad gjør en utrolig viktig jobb, som svært få er villig å ofre seg for. Han ofrer seg for demokratiet, selv om det er vanskelig for mange å forstå at den siktede fortjeneer en forsvarer

Lenke til kommentar

Litt interessant når man leser artikler som "De gråter med verdighet.Men ingen sverger på å ta hevn" og "Lynsjesteming ved tinghuset" om hverandre. Alt er nok ikke helt så ærværdig og rasjonelt som det blir framstilt.

 

propaganda. som resten av motsigelsene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt interessant når man leser artikler som "De gråter med verdighet.Men ingen sverger på å ta hevn" og "Lynsjesteming ved tinghuset" om hverandre. Alt er nok ikke helt så ærværdig og rasjonelt som det blir framstilt.

 

Det er klart man vil reagere med avsky når man står "ovenfor" ABB og det kan nok manifestere seg på forskjellige måter.

 

Det som derimot i mine øyne er essensen i det den tyske avisen skrev er at det ikke er veldig mange nordmenn som virkelig hungrer etter hevn. Det er mer ett behov for å vinne ved å ikke la ABBs mål oppfylles. Hadde dette skjedde i USA ser jeg for meg reaksjoner slik som de vi fikk etter 9/11.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...