Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Dere som er i Oslo, hva gjør dere? Har de satt opp noen trygge steder, som folk kan evakuere til?

De som bodde på Thon Hotellet like der hvor jeg har kontorer ble evakuert ut i gaten. Noe merkelig det altså, vet ikke hvor de dro etter det.

Jeg løp hjem alt det beina kunne bære meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og noen vil legge ned forsvaret. Helt utrolig.

Vi trenger ikke bare forsvar for intops. Vi trenger det i vårt eget land.

Hvor mye operativt forsvar som er igjen kan jo diskuteres.

For å sitere den tidligere forsvarsministeren under en debatt om budsjettet til forsvaret: "Om dere vil legge ned forsvaret kan jeg få det til mye raskere"(mulig det ikke er ord-rett), etter dette har det fortsatt nedover...

Lenke til kommentar

De fleste vil vel bare profesjonalisere forsvaret. Det er spesialstyrker vi trenger i situasjoner som dette. Ikke masse ungdommer som avtjener førstegangstjeneste.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jævla muslimer...

Tror vi bør være forsiktige med å hoppe på raske konklusjoner.

Det kan like såvel være en høyreekstremist (som tradisjonelt er de som har benyttet sprengstoff i Norge, eller en einstøing av typen Oklahoma-bomberen i USA, eller en fyr som har klikka på skattemyndighetene og sprengt dynamitt i Finansdepartementet.

Er vel ikke sikkert at det er bilbombe før man eventuellt finner vraka av kjøretøyet, osv.

:no: Venstreekstremistene altså.... De er villig til å forsvare muslimene for en hver pris.

Skal vi laget et lite veddemål? Hvor mye er du villig til å vedde på at det ikke var muslimer? Jeg kan til og med gi deg 2 til 1 odds, hva sier du til det?

Har ikke noe behov for å forsvare muslimer i forbindelse med denslags ugjærninger, men jeg for min del har faktisk mer mistanke mot andre (ikke-muslimske) grupper eller enkeltpersoner.

Jeg holder alle muligheter oppe på nåværende tidspunkt.

Så du vil ikke inngå et veddemål? Du får jo til og med gode odds...

Det sier en del om hvor sikker du er på dine konspirasjoner. Du vet som alle andre at dette nesten garantert er muslimer, men pga din ideologi nekter du alikevel for det.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

De fleste vil vel bare profesjonalisere forsvaret. Det er spesialstyrker vi trenger i situasjoner som dette. Ikke masse ungdommer som avtjener førstegangstjeneste.

Profesjonalisere er jo en ting. Men det høres mer ut som et gigantisk budsjettkutt.

Lenke til kommentar

Som Ane Sydnes Egeland sa

1. Tankene går til de som er rammet.

2. Vi slår ring om rettsstaten og menneskerettighetene. Nå må vi vise hvilke verdier vi står for.

3. Vi er ikke redde!

Så sant kan det sies.

Alt for Norge. Alt for det norske demokrati og den norske rettsstat.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er likevel mulig å tenke før man skriver. Det mest idiotiske man kan gjøre er å rette hatet mot norske muslimer generelt. De er en stor gruppe som synes dette er like trist som alle andre.

Norske og norske fru Blom...

Men som sagt, samme pokker hvem som står bak, burde henrettes på en inhuman måte.

Lenke til kommentar

Endelig vil det bli gjort noe med Krekar og innvandring :)

Så det er fint at folk blir drept å skadet så lenge det gavner antiinnvandringsaken? SKAM DEG! Sånne som deg gjør meg kvalm.

Du har en unnskyldning med at du er i sjokk, men fy faen for en elendig konklusjon du drar. Ingen steder står det at han synes det er fint.

Det kunne like gjerne stått det. Folk ute til høyre gnir seg i henda nå. Ser det bare i denne tråden at dette skal utnyttes. Kan vel vente med slikt og ha litt respekt for skadde, døde og pårørende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter dette kommer det nokk til å bli dramatiske forandringer i nordmenns syn på innvandring og poltikken til partier som skal styre landet. Ein skal ikkje la slike ting skje uten at det får konsekvensar!

Jeg tror ikke at befolkningen får automatisk lavere intelligens på grunn av dette:

http://www.nrk.no/pr...en/3098803.html

Så når ein ser at noko ikkje fungerer og at det kjem utrulig mykje dårlig ut av det, og ein vil ha det vekk eller forandre på systemet, er folk dumme? Vil heller meine at dei som ikkje vil ha forandring er dei som ikkje har mykje oppi topplokket.

Men det er ingen ting som peker i retning av at FrP er partiet som vil redde oss fra terror-aksjoner..

Det er ikke bare islamister som kan tenkes å stå bak disse bombene her! Islamister og muslimer generelt vil jo TAPE på dette...

Dessuten er det ikke politikken det er noe galt med, men det er gjerningsmennene!! Gjerningsmennene kan være hvem som helst, og det er dem man skal ta...

Eg har ikkje nevnt FRP. Det er nokk ganske stor sikkerheit at det er muslimske terroristar fordi dei har vert veldig aktive den siste tida.

Vel... Men de eneste som i virkeligheten tjener på dette, det er rasister, og partier og grupper som er fremmedfientelige... Hva slags grunn skulle norske muslimer hatt? Hva ville de oppnådd med dette? Det vil jo bare gjøre alt mye verre dersom det viser seg at det faktisk er muslimer som står bak: De har ikke noe å tjene på dette!!! Bare masse å tape!!

Å spre frykt for å fremme deira sak. Få heim igjenn troppar, få slutt på yttringfriheten osv.

Det er helt bak mål. Hva skjedde når muslimske terrorister angrep twin towers? JO her er hva som skjedde: USA fikk mulighet til å gå til angrep på Irak og så videre... De har ingen ting å tjene på det...

Lenke til kommentar

*grøss* sitter framdeles i sjokk! krysser alt jeg har av fingre og tær og håper det ikke skjer mere enn det har allerede!

og er glad jeg er for at jeg er på det minst sannsynlige målet for noen som helst form for angrep!

Lenke til kommentar

Dere som er i Oslo, hva gjør dere? Har de satt opp noen trygge steder, som folk kan evakuere til?

De som bodde på Thon Hotellet like der hvor jeg har kontorer ble evakuert ut i gaten. Noe merkelig det altså, vet ikke hvor de dro etter det.

Jeg løp hjem alt det beina kunne bære meg.

Øy! Hvilken Thon-hotel er du nabo med? Stefan? Bristol? Munch? Terminus? Spektrum? Cecil?.... :p

Lenke til kommentar

Som Ane Sydnes Egeland sa

1. Tankene går til de som er rammet.

2. Vi slår ring om rettsstaten og menneskerettighetene. Nå må vi vise hvilke verdier vi står for.

3. Vi er ikke redde!

Så sant kan det sies.

Alt for Norge. Alt for det norske demokrati og den norske rettsstat.

Dette er en perfekt anledning til å vise verden hvordan man SKAL gjøre det, altså det motsatte som USA gjorde.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...