Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Artikkel 2010, qoute

 

"Etter å ha bodd landflyktig i Norge i flere år, stiftet familie, og derigjennom knyttet en allianse med mektige islamske sufi-miljøer, endte familielivet plutselig og dramatisk i februar 2008. Etter en periode i fødebyen Roma er planen framover å etablere en kraftfull motstandsorganisasjon mot Illuminatis planer for én verden under deres kontroll. The Illuminati Resistance synes å ha mektige støttespillere, og i tillegg til Committees of Hope og en Tour of Hope over USAs kontinent, vil den støttes håndfast av en orden av riddere, Knights Templars of the Apocalypse, rekruttert blant annet fra de militære styrker, politi, FBI og CIA, og Leo Zagamis eget paramilitære sikkerhetskonsern, Green Lyons Security Team med om lag 12.000 mannskaper."

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må også bare si at jeg ikke orker å være politisk korrekt i denne situasjonen. Jeg kan ikke noe for det hatet jeg føler for han, og hadde jeg hatt sjansen og det ikke var noe risiko for straffeforfølgelse, hadde jeg drept han uten å nøle. Jeg skjønner selvfølgelig at det er udemokratisk og feil på alle mulige måter, men hat er en av våre mest instinktive følelser som mennesker, og det er minst like naivt å fornekte hatet som det er å ønske at ABB dør.

 

Og til de som dermed vil si "Men da gjør gir vi han en lett vei ut!" så vil jeg våge å påstå at den store majoriteten heller ville sittet livstid på norsk fengsel enn å bli drept.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenker litt her jeg sitter. Hvis drittsekken hadde vært så smart som han påstår, og hadde en kompanjon i dette, så burde han ha regnet med denne oppslutningen blant det norske folk, og at det ville bli store samlinger rundt om i landet. Hva hvis det hadde gått av bomber idag?

 

Det tenkte jeg og, jeg syntes det var ekkelt å se sendingen fra Oslo, tenk deg ett angrep der.

Lenke til kommentar

Tenker litt her jeg sitter. Hvis drittsekken hadde vært så smart som han påstår, og hadde en kompanjon i dette, så burde han ha regnet med denne oppslutningen blant det norske folk, og at det ville bli store samlinger rundt om i landet. Hva hvis det hadde gått av bomber idag?

 

 

Målet hans/dems var klart og tydelig å skade arbeiderpartiet, ikke mannen i gata.

Det var nok en av grunnene til at bomben gikk av først like etter stengetid nå på fredag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og til de som dermed vil si "Men da gjør gir vi han en lett vei ut!" så vil jeg våge å påstå at den store majoriteten heller ville sittet livstid på norsk fengsel enn å bli drept.

Husk at de aller fleste i vårt kjære land ikke kan sammenlignes med med ABB på noen som helst måte. Hans tankegang og livsmål, samt mening med livet vil jeg påstå at er av en helt annen dimensjon enn vår.

Lenke til kommentar

Tenker litt her jeg sitter. Hvis drittsekken hadde vært så smart som han påstår, og hadde en kompanjon i dette, så burde han ha regnet med denne oppslutningen blant det norske folk, og at det ville bli store samlinger rundt om i landet. Hva hvis det hadde gått av bomber idag?

Det er sjølvsagt ein teoretisk moglegheit, men har ikkje Breivik uttalt at poenget ikkje var å drepe flest mogleg, men å få fram sine meiningar? Angrepet var retta mot ein politisk ungdomsorganisasjon for å strupe rekrutteringen til AP. Eg ser ikkje noko grunn for at han skulle planlegge ei bombe no i etterkant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker litt her jeg sitter. Hvis drittsekken hadde vært så smart som han påstår, og hadde en kompanjon i dette, så burde han ha regnet med denne oppslutningen blant det norske folk, og at det ville bli store samlinger rundt om i landet. Hva hvis det hadde gått av bomber idag?

Hvorfor skulle han gjøre det? Er ganske sikkert at det er en god del annet enn AP supportere der.

Lenke til kommentar

Tenker litt her jeg sitter. Hvis drittsekken hadde vært så smart som han påstår, og hadde en kompanjon i dette, så burde han ha regnet med denne oppslutningen blant det norske folk, og at det ville bli store samlinger rundt om i landet. Hva hvis det hadde gått av bomber idag?

 

 

Målet hans/dems var klart og tydelig å skade arbeiderpartiet, ikke mannen i gata.

Det var nok en av grunnene til at bomben gikk av først like etter stengetid nå på fredag.

Det var nok en av grunnene ja. En annen grunn var nok at det var perfekt timing med tanke på kø og vanskeligheter for å komme seg fram.

Lenke til kommentar

Tenker litt her jeg sitter. Hvis drittsekken hadde vært så smart som han påstår, og hadde en kompanjon i dette, så burde han ha regnet med denne oppslutningen blant det norske folk, og at det ville bli store samlinger rundt om i landet. Hva hvis det hadde gått av bomber idag?

Målet hans er ikke det norske folk generelt, bare de han mener er landsforedere, så han ville ikke hatt store blanda folkegrupper som mål. Men slike samlinger er veldig sårbare mot angrep ja, men det burde ikke på noen måte stoppe oss.

Lenke til kommentar

[kirken er også et symbol på samhold og tilhørighet og kulturelle norske verdier.

Det er greit, men som ateist er jeg faktisk glad for at jeg kan gå i en markering på torsdag hvor det ikke forventes at jeg skal be og lovprise Gud med å synge salmer. En slik nøytral markering kunne man også hatt i domkirken, og det ville ikke vært respektløst ovenfor noen. Det ville faktisk vært mer inkluderende.

 

Men det er uansett liten vits å "krangle" om en markering som har vært, og som var fin selv om den kanskje ikke passet for alle.

Lenke til kommentar

Strengere straffer må til. Mange av de kriminelle har ingenting å tape på å havne i fengsel. Her får de faste måltider og tak over hodet.

Voldtekt, Pedofili og drap må straffes mye mye strengere.

Frihetsberøvelse er vel noe de taper? Det er jo det fengsel burde være - en måte å utestenge folk fra samfunnet frem til man føler at de kan innføres igjen. Straffen burde være frihetsberøvelsen, ikke fysisk avstraffelse. Hva lærer man av sånt? Er det mindre kriminalitet steder hvor straffene er strengere? Er Norge, som har noen av de "snilleste" fengselen i verden, mer rammet av voldtekt og drap enn andre land? Eller er det motsatt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenker litt her jeg sitter. Hvis drittsekken hadde vært så smart som han påstår, og hadde en kompanjon i dette, så burde han ha regnet med denne oppslutningen blant det norske folk, og at det ville bli store samlinger rundt om i landet. Hva hvis det hadde gått av bomber idag?

 

 

Målet hans/dems var klart og tydelig å skade arbeiderpartiet, ikke mannen i gata.

Det var nok en av grunnene til at bomben gikk av først like etter stengetid nå på fredag.

Det var nok en av grunnene ja. En annen grunn var nok at det var perfekt timing med tanke på kø og vanskeligheter for å komme seg fram.

 

Jeg vil nesten tro at han og satte i kø i og med at det tok så lang tid som det tok før han kom fram på utøya.

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig å se hvordan nordmenn, og resten av verden står sammen etter dette terrorangrepet. Alle de menneskene som har møtt opp i tog hjemme i Norge, og hvor mange blomster som har blitt lagt ned på de norske ambassadene rundt omkring i hele verden. Hvordan instruktørene her i USA har tårer i øynene når de gir sine kondolanser, og hvordan alle vi har møtt på reisen over hit til USA har gjort det samme. Det gjør meg rørt, og gir meg håp. I dag er jeg virkelig stolt over å være norsk!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Tenker litt her jeg sitter. Hvis drittsekken hadde vært så smart som han påstår, og hadde en kompanjon i dette, så burde han ha regnet med denne oppslutningen blant det norske folk, og at det ville bli store samlinger rundt om i landet. Hva hvis det hadde gått av bomber idag?

Tenkte på det samme da jeg sto midt i folkehavet. Litt skremmende tanke.

Lenke til kommentar

Tenker litt her jeg sitter. Hvis drittsekken hadde vært så smart som han påstår, og hadde en kompanjon i dette, så burde han ha regnet med denne oppslutningen blant det norske folk, og at det ville bli store samlinger rundt om i landet. Hva hvis det hadde gått av bomber idag?

Tenkte på det samme da jeg sto midt i folkehavet. Litt skremmende tanke.

 

Sitter å ser på det nå, og må si meg litt overrasket over at han viser seg i full offentlighet allerede uten særlig beskyttelse. For en medkompanjong så skulle det ikke være så vanskelig og plante et skudd i hodet på selve jensemann?

 

 

Men samtidig. Viser ikke dette og at Jens ikke er redd for disse folkene og?

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...