Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å holde seg seriøs, når enkelte må klage på lyden.

 

Kvil i fred til alle som omkom i Oslo og på Utøya ;(

 

Edit: leif

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Bilen som antatt frakta ABB angrepet

Sovidt eg kunne sjå av dei siste 5-6 sidene (sidene etter at artikkelen vart publisert) har ikkje linken her vore oppe før.

 

Eg håpar verkeleg at politiet gjer jobben sin og sikrar ABB på ein skikkeleg måte, slik at han vert dømt på ein rettferdig måte. Når folk angrip bilen han vert frakta i og prøvar å ta livet av han er dei då vittarleg ikkje betre enn han! Forstår sjølvsagt raseriet, men håpar dei som prøvar å ta livet av ABB vert arresterte, dei og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at dere kan mene at de som vil gjøre ABB skade, ikke er noe bedre enn han!?

 

Han drepte mange, mange mennesker, de fleste var ungdommer, noen så unge som 14-15 år! Dette gjorde han uten noen grunn, han ga ikke ofrene mulighet til å forsvare seg, han gikk helt rolig, uten hastverk rundt på Utøya og henrettet ungdommer!

 

Gi meg en god grunn til at denne mannen ikke fortjener å dø! Gi meg en grunn til at han ikke fortjener helvete!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Misforsto jeg nå nettopp tala til Auf-lederen, eller brukte han nettopp det som har skjedd til å drive valgkamp under en minnestund?

 

For øvrig er det helt greit å bruke roser i slike sermonier da de symboliserer dype følelser og kjærlighet, ikke bare AP.

Han sa noe om å kjempe for demokratiet og bruke stemmeretten ved høstens valg, i en kontekst som kun rasister og antidemokratiske krefter kan ta seg nær av - og det får de gjerne gjøre.

 

Greit å få det avkreftet, ihvertfall!

Lenke til kommentar
Seeing himself as a modern-day crusader, Mr Breivik presumably hoped that by murdering so many fellow Norwegians he would provoke a new world war in which the Balkans would be one of the central fronts. His document contains details of various medals to be awarded. The "Liberation of the Balkans Service" medal is to be given “for assisting to drive out Islam from occupied territory belonging to Serbia and Croatia (Kosovo and Bosnia-Herzegovina).” There are similar prizes for Macedonia and Albania.

 

http://www.economist.com/blogs/easternapproaches/2011/07/norway-killings

Lenke til kommentar

Det var et flott fakkeltog i Stavanger. Fine ord ble talt og jeg ble rørt av alle som møtte opp. De som gikk i sort, de med sort slør, de med sørgebind på armene, og alle faklene og rosene ...

 

Jeg kan ikke skjønne at dere kan mene at de som vil gjøre ABB skade, ikke er noe bedre enn han!?

 

Han drepte mange, mange mennesker, de fleste var ungdommer, noen så unge som 14-15 år! Dette gjorde han uten noen grunn, han ga ikke ofrene mulighet til å forsvare seg, han gikk helt rolig, uten hastverk rundt på Utøya og henrettet ungdommer!

 

Gi meg en god grunn til at denne mannen ikke fortjener å dø! Gi meg en grunn til at han ikke fortjener helvete!

Fordi det er for lett. Han fortjener noe mye verre enn død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at dere kan mene at de som vil gjøre ABB skade, ikke er noe bedre enn han!?

 

Han drepte mange, mange mennesker, de fleste var ungdommer, noen så unge som 14-15 år! Dette gjorde han uten noen grunn, han ga ikke ofrene mulighet til å forsvare seg, han gikk helt rolig, uten hastverk rundt på Utøya og henrettet ungdommer!

 

Gi meg en god grunn til at denne mannen ikke fortjener å dø! Gi meg en grunn til at han ikke fortjener helvete!

 

Dette handler ikke om hvor grusom handlingen var, men om prinsipper. De kan tenke inne i seg at de har lyst til og gjøre han vondt. Å utføre dette i virkeligheten blir bare tåpelig og idiotisk.

 

Det dere påstår nå er at det at det er hat som ligger i luften i Norge i steden for kjærlighet og sorg.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at dere kan mene at de som vil gjøre ABB skade, ikke er noe bedre enn han!?

 

Han drepte mange, mange mennesker, de fleste var ungdommer, noen så unge som 14-15 år! Dette gjorde han uten noen grunn, han ga ikke ofrene mulighet til å forsvare seg, han gikk helt rolig, uten hastverk rundt på Utøya og henrettet ungdommer!

 

Gi meg en god grunn til at denne mannen ikke fortjener å dø! Gi meg en grunn til at han ikke fortjener helvete!

Det er sjølvsagt frykteleg det ABB har gjort, men eg meiner at dersom nokon tek livet av han, utan lov og dom er det like gale! Dei har då og teke eit menneskeliv dei ikkje hadde rett til å ta. Vi må stå opp for eit rettsvesen vi trur på og behalde fatninga i slike situasjonar.

 

Kven er vi til å bestemme kven som skal leve å døy? Vi må stole på at ABB får som fortent på ein rettferdig og sivilisert måte!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
' timestamp='1311613164' post='18067928']

nrk/rogaland melder om at nesten 100 000 mennesker har deltat i minnemarkeringen i Stavanger.

 

Vg melder om 150 000 deltar i oslo.

Ja, jeg tenkte meg at vi var så mange. Det var jo stappfullt av folk overalt, rundt Breiavannet, Domkirken, i Vågen, Østervåg ... Overalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...