Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å nevne et "satanistisk hus" slik som en gjør her blir helt idiotisk. Satanisme har vel aldri en gang prøvd å gi uttrykk for å være et inkluderende fellesskap med rom og trøst for sørgende. Prøv å være litt saklig.

 

Kanskje ikke for deg, siden du står på utsiden av disse religionene. For meg kan kirken aldri bli et inkluderende fellesskap eller noe jeg finner trøst i som sørgende. Kan du nå vennligst prøve å se deg selv i kontekst?

 

Hvor vanskelig er det å forstå konseptet "offenlig markering bør være religionsnøytral"? Om offentlige markeringer ikke har en religiøs funksjon, så er det likefullt mulig for alle som har en religiøs tilhørighet å søke sammen med sin menighet i egne markeringer.

Lenke til kommentar

Noen andre som synest at minnemarkering med røde roser ( som er i AP sin logo) blir helt feil? Virker som AP prøver å score billige politiske poeng på dette her !!! :thumbdown:

Nei jeg syns det er folk som prøver å ta ting ut av sammenheng som du gjør nå som egentlig ødelegger for andre folk.

 

 

Høre dere Ro litt ned med Satanisme som er en veldig digresjon.

Flott dere er engasjert men hold dere litt mer saklig takk! :)

Endret av b-real
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Noen andre som synest at minnemarkering med røde roser ( som er i AP sin logo) blir helt feil? Virker som AP prøver å score billige politiske poeng på dette her !!! :thumbdown:

Ikke halvparten så billig som ditt poeng mot AP, røde blomster er rimelig standard sørgefarge.

 

Ok min feil, men mente at hvite roser var for sorg.

Lenke til kommentar

Noen andre som synest at minnemarkering med røde roser ( som er i AP sin logo) blir helt feil? Virker som AP prøver å score billige politiske poeng på dette her !!! :thumbdown:

 

Spar deg. Har ikke noe med politikk å gjøre, det er jo selvfølgelig for å vise støtte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Q: Name your favourite; a. music, b. destination, c. possession or item with high affection value, d. clothing brand, e. au de toilette, f. ball sport, g. football team, h. comedian, i. food, j. movie, k. type of architecture and interior design direction, l. beer, m. drink, n. books

 

 

...

 

d. LaCoste

 

.....

 

 

Hvor kan jeg finne dette?

Lenke til kommentar

Det jeg derimot stusser veldig mye på, er at de sender rundt pengebøsser. Piss meg i øret.

Hvorfor skal ikke de som har lyst til å gi penger få gjøre det? Har du ikke lyst til å gi, så sender du den videre.

Jeg syns det er respektløst å komme å riste med pengebøssen fremfor ansiktet til sørgende mennesker. Hadde det vært i en kristelig begravelse eller lignende hadde jeg gitt beng, men i en slik tid som dette, hvor hele nasjonen samles, er det feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen andre som synest at minnemarkering med røde roser ( som er i AP sin logo) blir helt feil? Virker som AP prøver å score billige politiske poeng på dette her !!! :thumbdown:

Ikke halvparten så billig som ditt poeng mot AP, røde blomster er rimelig standard sørgefarge.

 

Ok min feil, men mente at hvite roser var for sorg.

 

Hvite roser som symbol for sorg har jeg ikke hørt om før. Hvite liljer er derimot vanlig å bruke. I øst-asia er vanlig å bruke hvitt som sørgefarge, og ikke sort som er vanlig i vesten. Røde roser er vel mest kjent som symbol på kjærlighet, og det kan vi ikke få for mye av i en stund som denne. Ellers har jeg vært i noen begravelser i det siste, og i kransene og bårebukettene har det vært brukt mange forskjellige farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...