Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Mente jeg så at også muslimske moskèer skulle ha åpent, og vil nok tro at du slipper inn i Jødiske synagoger også.

Ja, i privat regi. Er det for mye forlangt å la kirkene også holde åpent i privat regi, og heller ha offentlige markeringer på nøytrale plasser (f.eks. operaen)?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og er nok mer enn 50% av befolkningen som vil stanse/redusere innvandringen.

Kan du dokumentere dette?

Har jo vært nevnt flere ganger i diverse nettaviser.

Isåfall burde mer en 50% av befolkningen stemme på partier som ønsker å redusere innvandringen eller kontakte sine lokale politikkere i partiet de stemmer på for å si sin mening angående innvandring.

Mange har prøvd å si ifra, men blir bare stemplet som "nazi-svin". Liberalere er flotte folk -_-

Dersom dere er over 50% som du sa, hvorfor det da dere at et mindretall (som liberalere da må være) er uenig med dere? Det vil jo alltid være et mindretall som driver og stempler folk, enten det er nazi-svin eller kommunist.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om denne er postet her enda. Jeg så dette på svenske flashback.org:

http://pccts.com/

DISCLAIMER (25-7-2011): WE ARE IN NO WAY CONNECTED TO THE IDIOT IN NORWAY! THIS WEBSITE WAS BUILD IN 2010 TO SHOW THE WORLD HOW EASY IT IS TO START A CONSPIRACY! CARIPS.COM ALSO IS PART OF THE HOAX!! THIS PROJECT IS PART OF QFF - QUO FATA FERUNT - HTTP://WWW.QUOFATAFERUNT.COM - AND QFF IS A CONSPIRACY / ALTERNATIVE MEDIA WEBSITE /FORUM

THE PAIN AND SUFFERING THAT THIS IDIOT HAS CAUSED IS ENORMOUS. OUR HEARTS GO OUT TO ALL THE VICTIMS, THEIR FAMILY MEMBERS, LOVED ONES AND FRIENDS.

Lenke til kommentar

@laohu, med all respekt siden du har miste nærstående(?) så fremstår for meg litt merkelig at du midt i dyp sorg, finner det adekvat å diskutere et slik spørsmål.

Jeg mener, i slike stunder er det noe de fleste legger til side. Det er på en måte underordnet tragedien

Om jeg får lov.

Lenke til kommentar

HattyBusk

Jeg er helt enig og var nok litt uklar. Det jeg mente var at det er riktig at dersom det ikke var innvandring så hadde han ikke hatt noe grunn til å angripe pga innvandring. Men at det blir helt absurd å påstå at det betyr at det er innvandringa sin skyld da man kan si dette om hva som helst annet også. For den saks skyld kan man jo si at dette hadde ikks skjedd om det ikke var etnisk norske i landet og at det derfor er de etnisk norske sin feil og alle etnisk norske burde sendes ut av landet.

Og igjenn, innvandring eller AP har på ingen måte skyld i dette.

Er nok enige, men vil tro at denne person uansett ville hatt noe å irritert seg over.

Men det å irritere seg over noe, eller være svært uenig i en ført politikk er noe helt annet enn å drepe en masse mennesker.

Men mannen nevnte ikke bare Norge og politikk ført i Norge.

Han nevnte hele Europa, som består av mange land, der han hverken har statsborgerskap, eller stemmerett.

Allikevel "tar" han i følge ham selv på seg oppgaven ved å forsvare hele Europa mot innvandring, først og fremst mot muslimer og Marxister som han selv sier.

Han er fullstendig irrasjonell i all sin tankegang.

Stormanngalskap er nevnt på TV.

Hele mannen og hans vesen med uniform og det hele viser at mannen er helt borti tåkeheimen.

For meg synes det som gjerningsmannen er gal, muligens med vrangforestillinger, tvangstanker osv.

Men ikke mere gal enn at han har fungert i samfunnet, og greid å gjennomføre en slik udåd.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

@laohu, med all respekt siden du har miste nærstående(?) så fremstår for meg litt merkelig at du midt i dyp sorg, finner det adekvat å diskutere et slik spørsmål.

Jeg mener, i slike stunder er det noe de fleste legger til side. Det er på en måte underordnet tragedien

Om jeg får lov.

Ville du lagt det til side dersom minnestunden skulle feires i ett satanistisk hus?

Lenke til kommentar

Om jeg får lov.

Enhver diskusjon i forbindelse med tragedien er da relevant. Hvem har opprettet et diskusjonshierarki og bestemt seg for at på enkelte områder så er enkelte gruppers følelser irrelevante og skal ikke diskuteres? Hvordan er det mulig å tenkte slik? Hvilke presserende diskusjonstema er det som har så stor forrang akkurat nå at jeg skal måtte holde kjeft om mine følelser?

Det er mulig at benyttelse av kirkerommet er likegyldig for din del, men for flere av oss er det ikke det. Jeg har ikke mistet noen av mine nærmeste, men tapet av en god bekjentskap er likefult vanskelig, og bringer også følelser på banen for min del. Denne personen ville, slik jeg kjente han da han var i live, være på linje med det jeg har sagt så langt.

Om du mener benyttelse av kirkerommet er en likegyldighet, se for deg at det i midten av en følelsesmessig vanskelig tid blir offentlig bestemt at tapet av dine venner og kjente, som ellers tok avstand fra det følgende, skal markeres

* i en satanistisk innredet låve

* i skogen, omsirklet av røkelse foran en statue av Odin og Tor.

* i en new-age-alterhall dekket med kvartskrystaller som representerer åndenes makt

* i et taoisttempel med reinkarnasjonsdans

Du bør se hvorfor disse, for enkelte mennesker, har samme symbolske rolle som kirkerommet. Hvis du med hånden på hjertet kan si at du ville finne en offentlig organisering av en minneseremoni på slike plasser likegyldig, så er du ihvertfall konsekvent. Personlig ville jeg foretrukket en religionsnøytral markering i offentlig regi.

Endret av laohu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om jeg får lov.

Ville du lagt det til side dersom minnestunden skulle feires i ett satanistisk hus?

Tåpelig sammenligning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg får lov.

Tåpelig sammenligning.

Ja for kristendommen står jo så mye høyere en all annen religion?

• Liker 3
Lenke til kommentar

...

Om satanisme var den dominerende religionen ville jeg latt det ligge der og da. Det finnes andre tidspunkt å diskutere knytningen mellom stat og religion på.

Det har seg desverre slik at staten ikke dikterer hva eg vil tro. Ei heller hva de døde som muligens kan ha trodd noe annet

Endret av Thitorkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg får lov.

Tåpelig sammenligning.

Som tidligere nevnt er jeg ateist, men ja faktisk. Er Norge en satanistisk stat? med tradisjon for satanistiske ritualer? Nei.

Det er da opp til hver enkelt hvordan og hvor man vil markere sorgen, men at det offentlige blir tatt delvis i kirkens regi synes jeg er passende.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Om jeg får lov.

Tåpelig sammenligning.

Tåpelig argument. At en religion, eller ett livssyn, skal stå over andre er samme type ødeleggende idioti som den som ligger bak "skapelsen" av drapsmenn som abb..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om jeg får lov.

Tåpelig sammenligning.

Som tidligere nevnt er jeg ateist, men ja faktisk. Er Norge en satanistisk stat? med tradisjon for satanistiske ritualer? Nei.

Det er da opp til hver enkelt hvordan og hvor man vil markere sorgen, men at det offentlige blir tatt delvis i kirkens regi synes jeg er passende.

Da er vi uenige.

Lenke til kommentar

Om jeg får lov.

Tåpelig sammenligning.

Greit nok når en nevner tempel og lignende, selv om dette ikke er aktuelt i Norge på grunn av mangel på sentrale og store nok tempel etter min kunnskap. Norge er da vitterlig også et land med en kristen statsreligion. Å nevne et "satanistisk hus" slik som en gjør her blir helt idiotisk. Satanisme har vel aldri en gang prøvd å gi uttrykk for å være et inkluderende fellesskap med rom og trøst for sørgende. Prøv å være litt saklig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...