Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir personlig provosert av at minnemarkeringer skal foregå under premissene til en organisasjon som baserer sitt medlemskap på å spre falske forhåpninger om hva som skjer med mennesket etter dets død.

 

Jeg blir personlig provosert av at internettateister ser enhver anledning som grunn til å misjonere for overbevisningen sin.

Har ingenting imot ateister, for all del, men noen av dere preker verre enn middelalderprestene.

Endret av Lilac1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har på følelsen av at dette ikke er over enda?

En ting jeg har tenkt litt over er at om ABB har medsammensvorne der ute vil de kanskje benytte anledningen til å slå til mot en av minnemarkeringene? Det var snakk om 100 000 som skulle delta på markeringen i Oslo eller noe sånn? En sånn markering arrangert på så kort varsel kan vel ikke bli annet enn relativt uoversiktlig og kaotisk å overvåke. Vi får håpe at sikkerheten og organiseringen er så god som mulig etter forholdene. Det hadde vært helt forferdelig om vi hadde fått en ny episode nå, så kort etter den første.

Lenke til kommentar

Jeg blir personlig provosert av at minnemarkeringer skal foregå under premissene til en organisasjon som baserer sitt medlemskap på å spre falske forhåpninger om hva som skjer med mennesket etter dets død.

 

Jeg blir personlig provosert av at internettateister ser enhver anledning som grunn til å misjonere for overbevisningen sin.

Har ingenting imot ateister, for all del, men noen av dere preker verre enn middelalderprestene.

 

Jeg blir personlig provosert av at minnemarkeringer skal foregå under premissene til en organisasjon som baserer sitt medlemskap på å spre falske forhåpninger om hva som skjer med mennesket etter dets død.

 

 

Jeg blir personlig provosert av at internettateister ser enhver anledning som grunn til å misjonere for overbevisningen sin.

Har ingenting imot ateister, for all del, men noen av dere preker verre enn middelalderprestene.

 

 

vil si de er mye mere pågående og irriterende enn "vår alles irritasjonsmoment" jehovas vitner som kommer på døren til folk.

Lenke til kommentar

 

Det er ingen tvil om at innvandring har vert en faktor i dette. Men skal man virkelig legge skylden for dette på innvandring? Og om vi alle skal rette oss etter mindretallet, hvor skal det da ende? Er ikke lenge siden det var et lignende angrep for å stoppe homofili. Burde vi også gjøre homofili kriminelt i norge da, siden en mindre gruppe ønsker dette? Og skylde på at dersom vi ikke forbyr det så kommer noen til å reagere?

 

Rette oss etter mindretallet? Det er jo det samfunnet gjør med henhold til innvandrerne.

 

Og er nok mer enn 50% av befolkningen som vil stanse/redusere innvandringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt ironisk at han ble ikledd en "venstre"-rød genser i stedet for uniformen han ønsket.

 

 

Tror nok ikke at det er tilfeldig at han går i denne genseren, ettersom det fremkommer på bildet, samt andre foto at han har en forkjærlighet for klesmerket "Lacoste"...

 

Mildt sagt uheldig merkevaren

 

På følgende foto fremkommer dette:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080771

&

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00896/usladd_896096i.jpg

Det er forøvrig hans favorittmerke.

Q: Name your favourite; a. music, b. destination, c. possession or item with high affection value, d. clothing brand, e. au de toilette, f. ball sport, g. football team, h. comedian, i. food, j. movie, k. type of architecture and interior design direction, l. beer, m. drink, n. books

 

 

...

 

d. LaCoste

 

.....

Lenke til kommentar

vil si de er mye mere pågående og irriterende enn "vår alles irritasjonsmoment" jehovas vitner som kommer på døren til folk.

 

Jeg fordrar ikke dem heller, rett skal være rett, men å lire av seg "LOL INGENTING SKJER ETR DØDN" i en tråd som dette krever svekkede sjelsevner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville det vært ekstremt kontroversielt å hevde at den type politisk styring vi har i landet i dag vil avle frustrasjon, og når denne frustrasjonen når en viss type mennesker er det gitt at vi vil se denne type mothandlinger?

Ja, og det vil være enda mer kontroversielt og påstå at et land skal måtte tilpasse seg alle ønskene til en liten gruppe mennesker. Det å leve i et demokrati innebærer alltid at man ikke får alt slik man ønsker seg. Ganske enkelt fordi vi ikke alle ønsker det samme.

 

 

Intervju med Helge Lurås

Det er ingen tvil om at innvandring har vert en faktor i dette. Men skal man virkelig legge skylden for dette på innvandring? Og om vi alle skal rette oss etter mindretallet, hvor skal det da ende? Er ikke lenge siden det var et lignende angrep for å stoppe homofili. Burde vi også gjøre homofili kriminelt i norge da, siden en mindre gruppe ønsker dette? Og skylde på at dersom vi ikke forbyr det så kommer noen til å reagere?

 

 

Innvandring, muslimer osv har ingen skyld i dette, ikke AP som politisk parti heller.

 

Kun en har skyld og det er personen som har utført denne udåd, + muligens noen andre som har oppmuntret ham til dette hvis de finnes.

 

En person, eller for den saks skyld 1000 personer kan ikke diktere hvilken politikk ett land med omkring 5 millioner innbyggere skal føre.

 

Vi har flertallsstyre, og alle har mulighet til å gi sin stemme ved valg.

 

Man kan irritere seg grønn over AP og for den saks skyld andre partier av mange grunner, men man angriper og dreper ikke noen av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro det?

Vel, utifra spørsmålet ditt så antok jeg at du mente at det er en slags selvfølge å være sint.

Mer at det ikke er unaturlig å være det. Det er nok mange som er sint, frustrert, trist osv.

 

Alvor mye skal anta og "ta" folk på i denne tråden :nei:

Lenke til kommentar

 

Det er ingen tvil om at innvandring har vert en faktor i dette. Men skal man virkelig legge skylden for dette på innvandring? Og om vi alle skal rette oss etter mindretallet, hvor skal det da ende? Er ikke lenge siden det var et lignende angrep for å stoppe homofili. Burde vi også gjøre homofili kriminelt i norge da, siden en mindre gruppe ønsker dette? Og skylde på at dersom vi ikke forbyr det så kommer noen til å reagere?

 

Rette oss etter mindretallet? Det er jo det samfunnet gjør med henhold til innvandrerne.

 

Og er nok mer enn 50% av befolkningen som vil stanse/redusere innvandringen.

Isåfall burde mer en 50% av befolkningen stemme på partier som ønsker å redusere innvandringen eller kontakte sine lokale politikkere i partiet de stemmer på for å si sin mening angående innvandring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sukk... For oss som har mistet noen, er faktisk de urettene vi føler er blitt begått en del av hele sorgbildet. Hvorfor skal vi knebles, bes om å fint holde kjeft og gå i skammekroken når vi kjenner og føler på at dette ikke er korrekt?

 

La meg si det i klartekst: En offentlig minneseremoni er offentlig, og bør derfor ikke knyttes til en gitt religion. Noen av oss er utilpass med det.

 

Jeg har da ikke holdt noen religionsdebatt her, men stilt spørsmålstegn ved hvorvidt noen myndighet skal favorisere en religion over noen annen i tider som denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og er nok mer enn 50% av befolkningen som vil stanse/redusere innvandringen.

 

Kan du dokumentere dette?

 

Har jo vært nevnt flere ganger i diverse nettaviser.

 

 

Isåfall burde mer en 50% av befolkningen stemme på partier som ønsker å redusere innvandringen eller kontakte sine lokale politikkere i partiet de stemmer på for å si sin mening angående innvandring.

 

Mange har prøvd å si ifra, men blir bare stemplet som "nazi-svin". Liberalere er flotte folk -_-

Endret av Northern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ville det vært ekstremt kontroversielt å hevde at den type politisk styring vi har i landet i dag vil avle frustrasjon, og når denne frustrasjonen når en viss type mennesker er det gitt at vi vil se denne type mothandlinger?

Ja, og det vil være enda mer kontroversielt og påstå at et land skal måtte tilpasse seg alle ønskene til en liten gruppe mennesker. Det å leve i et demokrati innebærer alltid at man ikke får alt slik man ønsker seg. Ganske enkelt fordi vi ikke alle ønsker det samme.

 

 

Intervju med Helge Lurås

Det er ingen tvil om at innvandring har vert en faktor i dette. Men skal man virkelig legge skylden for dette på innvandring? Og om vi alle skal rette oss etter mindretallet, hvor skal det da ende? Er ikke lenge siden det var et lignende angrep for å stoppe homofili. Burde vi også gjøre homofili kriminelt i norge da, siden en mindre gruppe ønsker dette? Og skylde på at dersom vi ikke forbyr det så kommer noen til å reagere?

 

 

 

Innvandring, muslimer osv har ingen skyld i dette, ikke AP som politisk parti heller.

 

Kun en har skyld og det er personen som har utført denne udåd, + muligens noen andre som har oppmuntret ham til dette hvis de finnes.

 

En person, eller for den saks skyld 1000 personer kan ikke diktere hvilken politikk ett land med omkring 5 millioner innbyggere skal føre.

 

Vi har flertallsstyre, og alle har mulighet til å gi sin stemme ved valg.

 

Man kan irritere seg grønn over AP og for den saks skyld andre partier av mange grunner, men man angriper og dreper ikke noen av den grunn.

Jeg er helt enig og var nok litt uklar. Det jeg mente var at det er riktig at dersom det ikke var innvandring så hadde han ikke hatt noe grunn til å angripe pga innvandring. Men at det blir helt absurd å påstå at det betyr at det er innvandringa sin skyld da man kan si dette om hva som helst annet også. For den saks skyld kan man jo si at dette hadde ikks skjedd om det ikke var etnisk norske i landet og at det derfor er de etnisk norske sin feil og alle etnisk norske burde sendes ut av landet.

 

Og igjenn, innvandring eller AP har på ingen måte skyld i dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sukk... For oss som har mistet noen, er faktisk de urettene vi føler er blitt begått en del av hele sorgbildet. Hvorfor skal vi knebles, bes om å fint holde kjeft og gå i skammekroken når vi kjenner og føler på at dette ikke er korrekt?

 

La meg si det i klartekst: En offentlig minneseremoni er offentlig, og bør derfor ikke knyttes til en gitt religion. Noen av oss er utilpass med det.

 

Jeg har da ikke holdt noen religionsdebatt her, men stilt spørsmålstegn ved hvorvidt noen myndighet skal favorisere en religion over noen annen i tider som denne.

 

Mente jeg så at også muslimske moskèer skulle ha åpent, og vil nok tro at du slipper inn i Jødiske synagoger også.

Lenke til kommentar

Jeg tror du burde lese det du selv skriver.

 

Kan du begynne å fokusere på det som faktisk er mitt argument, i stedet for å med vitende vilje misforstå meg og fortsette å kverulere når jeg har gjort det klart som glass hva jeg mener?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har på følelsen av at dette ikke er over enda?

En ting jeg har tenkt litt over er at om ABB har medsammensvorne der ute vil de kanskje benytte anledningen til å slå til mot en av minnemarkeringene? Det var snakk om 100 000 som skulle delta på markeringen i Oslo eller noe sånn? En sånn markering arrangert på så kort varsel kan vel ikke bli annet enn relativt uoversiktlig og kaotisk å overvåke. Vi får håpe at sikkerheten og organiseringen er så god som mulig etter forholdene. Det hadde vært helt forferdelig om vi hadde fått en ny episode nå, så kort etter den første.

Det vil jo ikke gi mening å gå etter de som er på markeringen, da dette er mannen i gata. Altså, alle forskjellige folk er jo der.

 

Men uansett, så sitter jeg med et litt kjip følelse om at noe kan skje hvert øyeblikk. Når jeg leser artikkelen i VG, blir jeg enda mer skeptisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...