Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Jeg tilbragte fredag med noe øl og et par glass whisky med gode venner. Det var faktisk veldig godt.

Det er likevel noe helt annet en hva iallefall jeg beskriver som en "fuktig bytur" (utifra slik jeg oppfattet det).

 

En sosial sammenkomst, gjerne med litt god drikke ved siden av for å diskturere og snakke ut om det som hadde skjedd, ser jeg ingen problem med.

Lenke til kommentar

Folk brukte allerede på lørdag "livet går videre" som en unnskyldning for å ta en fuktig bytur.

Det mener jeg blir respektløst ovenfor de drepte, de sårede og de pårørende.

 

Enkelt og greit, det er en tid for festligheter og en tid for sorg.

Der jeg enig. Jeg reagerte selv på at visse personer i nærmiljøet dro på byen på både fredag og lørdag. Smakløst og respektløst. Det virker som vedkommende ikke kunne brydd seg mindre om hendelsene.

Jeg tilbragte fredag med noe øl og et par glass whisky med gode venner. Det var faktisk veldig godt.

 

sick.gifnupe2.gif

 

Du prøve må absolutt provosere folk eller? Har du egentlig lest igjennom innlegget ditt?

 

 

Ansikts uttrykket hanes var jo jævlig hvor fornøyd det var. Må vare forferdelig for pårørende om de sitte foran Tven eller nette.

 

Men herregud hør nå på Lars, det har blitt gjentatt flere ganger att dere skal holde kranglene bort fra dette emnet, ta det på PM.

Endret av Andrix
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg og kjæresten som var i sentrum når bomben gikk av og fikk oss en liten "sjokkopplevelse" valgte å drikke oss nærmest sørpa (hjemme) bare for å få bort tankene og faktisk klare å slappe litt av.

 

Vi har alle våre forskjellige måter å takle ting på, og alkohol er for mange en enkel måte å få tankene over på noe helt annet. Så får det om en bytur er respektløst eller ikke være opp til hver enkelt å vurdere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Folk brukte allerede på lørdag "livet går videre" som en unnskyldning for å ta en fuktig bytur.

Det mener jeg blir respektløst ovenfor de drepte, de sårede og de pårørende.

 

Enkelt og greit, det er en tid for festligheter og en tid for sorg.

Der jeg enig. Jeg reagerte selv på at visse personer i nærmiljøet dro på byen på både fredag og lørdag. Smakløst og respektløst. Det virker som vedkommende ikke kunne brydd seg mindre om hendelsene.

Jeg tilbragte fredag med noe øl og et par glass whisky med gode venner. Det var faktisk veldig godt.

 

sick.gifnupe2.gif

 

Du prøve må absolutt provosere folk eller? Har du egentlig lest igjennom innlegget ditt? Det leses helt jævlig.

 

Jeg var selv på en samling med venner i en privat bolig, det var godt å møte venner å prate og løsne litt opp med alkohol, det gjorde godt. Vi dro ikke ut på byen, det kunne jeg heller ikke tenke meg, men syns det vi gjorde var "innenfor" av hva som er "lov" å gjøre i en slik situasjon. I 16-tiden på lørdag etter å sett på nyheter i 17 timer var det godt å dra på treningsstudio å få ut litt energi, men jeg må si jeg var i tvil om jeg skulle dra og om det var "stuereint", jeg trente alene og var ikke fleipete og høylytt som to andre på senteret, det reagerte jeg på, men bemerket det ikke for dem, det ville blitt feil.

Lenke til kommentar

Jeg mener jeg så i denne tråden på lørdag et bilde av en facebook-profil av en person som var "co-director" (eller noe sånt) på Breivik Geofarm.

 

Linderud Storkiosk sier nå at det han var sammen med en venn når han ville kjøpe kunstgjødsel. I tillegg sier vitner at de er 100% sikker på at ABB var i en båt rundt Utøya torsdag kveld sammen med en annen person.

 

Alle tre kan være samme person? Noen som har det bildet lett tilgjengelig?

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080741

Endret av isiac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

DISCLAIMER (25-7-2011): WE ARE IN NO WAY CONNECTED TO THE IDIOT IN NORWAY! THIS WEBSITE WAS BUILD IN 2010 TO SHOW THE WORLD HOW EASY IT IS TO START A CONSPIRACY! CARIPS.COM ALSO IS PART OF THE HOAX!! THIS PROJECT IS PART OF QFF - QUO FATA FERUNT - http://www.quofataferunt.com - AND QFF IS A CONSPIRACY / ALTERNATIVE MEDIA WEBSITE /FORUM

 

PLEASE READ OUR DUTCH STATEMENT BY CLICKING HERE...

 

from http://www.pccts.com/

This is the "brotherhood" or some shit like that the guy is talking about alot in his book. Talk about getting trolled..

 

og

 

First, I'd like to wish everyone a sincere good morning... Next, I'd like to address the reports concerning Breivik's manifesto and the links he tries to draw to the Poor Fellows of Christ and of the Temple of Solomon.

 

On behalf of PFC&TS I would like to distance ourselves from the words of Mr. Breivik! Yes, the website PCCTS.com is the website of the PFC&TS, and yes, this website links to QFF... As the better-acquainted QFF-ers, and as such members of the REAL Illuminati, should know, PCCTS.com has been often talked about by many websites, and there have been so many things reported and written about it, thus it is not the first time that a mistaken reaction appears [not sure about this sentence]

 

Breivik has never been one of us, and going by his sick actions he could also never have become one.

 

The purposes of the PFC&TS are also far from those which Breivik describes in his manifesto! Yes, the PFC&TS are in favour of a better world, and want to enact change as well, but we operate from anonymity and would never approve of violent actions like Breivik's!

 

The fact that the MSM, the PFC&TS and the website PCCTS.com draw links to the atrocity in Norway leads me to once more notice how poor the quality of today's media is... They carelessly copy stuff from each other, without first doing the necessary investigative work.

 

To recap, I would like to repeat that the PFC&TS are unrelated to Breivik and his manifesto, and that the PFC&TS have absolutely NOTHING to do with the atrocities in Norway! Also, the website of the PFC&TS (pccts.com) has NOTHING to do with Breivik, his atrocities or his manifesto!

 

Hoping that this, on behalf of PFC&TS, has sufficiently informed you,

 

Fraternally Yours,

 

Baphomet

 

Ser ut som folk i utlandet ikke vil ha noe med breiflabben å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg mener jeg så i denne tråden på lørdag et bilde av en facebook-profil av en person som var "co-director" (eller noe sånt) på Breivik Geofarm.

 

Felleskjøpet sier nå at det han var sammen med en venn når han kjøpte kunstgjødsel. I tillegg sier vitner at de er 100% sikker på at ABB var i en båt rundt Utøya torsdag kveld sammen med en annen person.

 

Alle tre kan være samme person? Noen som har det bildet lett tilgjengelig?

Bildet på Facebook-profilen var hentet fra Flickr. Personen var oppdiktet, men jeg skulle gjerne visst hvem som står bak.

Lenke til kommentar

 

 

Folk brukte allerede på lørdag "livet går videre" som en unnskyldning for å ta en fuktig bytur.

Det mener jeg blir respektløst ovenfor de drepte, de sårede og de pårørende.

 

Enkelt og greit, det er en tid for festligheter og en tid for sorg.

Der jeg enig. Jeg reagerte selv på at visse personer i nærmiljøet dro på byen på både fredag og lørdag. Smakløst og respektløst. Det virker som vedkommende ikke kunne brydd seg mindre om hendelsene.

Jeg tilbragte fredag med noe øl og et par glass whisky med gode venner. Det var faktisk veldig godt.

 

sick.gifnupe2.gif

 

Du prøve må absolutt provosere folk eller? Har du egentlig lest igjennom innlegget ditt? Det leses helt jævlig.

 

Jeg var selv på en samling med venner i en privat bolig, det var godt å møte venner å prate og løsne litt opp med alkohol, det gjorde godt. Vi dro ikke ut på byen, det kunne jeg heller ikke tenke meg, men syns det vi gjorde var "innenfor" av hva som er "lov" å gjøre i en slik situasjon. I 16-tiden på lørdag etter å sett på nyheter i 17 timer var det godt å dra på treningsstudio å få ut litt energi, men jeg må si jeg var i tvil om jeg skulle dra og om det var "stuereint", jeg trente alene og var ikke fleipete og høylytt som to andre på senteret, det reagerte jeg på, men bemerket det ikke for dem, det ville blitt feil.

personli ville jeg aldri gått ut på lørdagen/fredagen, men jeg føler d blir for dumt om man skal bli fornærmet på at folk går ut på lørdagen, eller er i godt humør og fleiper på lørdagen...

Man skal ha lov å leve! det er meget synd det som har skjedd, noen vil bruke år på å komme seg etter det, noen vil aldri komme seg, men ikke alle håndterer sorg på samme måte, noen håndterer den slags med å ignorere det sammen med kamerater, kanskje det er best for de å glemme det bort litt??

dere har ingen rett til å dominere hva noen skal ha lov å gjør på lørdagen, man kan ikke gå alle de neste dagene trist med å bare tenke på det som har skjedd

Lenke til kommentar

Eg hadde nettop en noenlunde idiotisk samtale med en av mine familiemedlemmer:

 

g****

du må slutte lese på de sidene du gjør det er en av grunnene til at breivik gjorde det han gjorde - familiemedlem

 

Hva mener du?

Hvilke sider - meg

 

De sidene der du sier dine egne meninger osv. - familiemedlem

 

Den siden er ikke farlig og overveldende mengde sosialister til å vere ekstrem høyrevridd på noen som helst måte..Hadde du lest litt om politikk hadde du visst hva eg sankker om - meg

 

g**** det er det jeg prøver å si deg

han gjorde det politisk - Familiemedlem

 

Du forstår visst veldig lite av det eg snakker om

eg vet hva du vil si meg og eg vet hav du har lest - meg

 

han gikk i angrep på ab og auf - familiemedlem

 

og eg sier deg, på www.diskusjon.no er det en mengde SOSIALISTER

Han gjikk til angrep på AUF ja - meg

 

jeg gir opp..... - familiemedlem

 

Du forstår ikke A**** :S

Politikk er noe ALLE burde engasjere seg i... - meg

 

g**** visst du virkelig bryr deg om de døde skadde og pårørende etter terrorismen, hvorfor har du ikke deltatt i arrangementet som jeg har invitert deg til? - familiemedlem

 

Og videre en personlig samtale.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

For de som vil vite hva slags musikk han trolig hørte på under massakren:

 

"I can’t possibly imagine how my state of mind will be during the time of the operation,

though. It will be during a steroid cycle and on top of that; during an ephedrine rush,

which will increase my aggressiveness, physical performance and mental focus with at

least 50-60% but possibly up to 100%. In addition, I will put my iPod on max volume as

a tool to suppress fear if needed. I might just put Lux Aeterna by Clint Mansell on repeat

as it is an incredibly powerful song. The combination of these factors (when added on top

of intense training, simulation, superior armour and weaponry) basically turns you into

an extremely focused and deadly force, a one-man-army. At the moment, I do not fear

death, but I am very concerned about being afraid on the day of the mission. I’m afraid

that the potential fear I might experience during the mission will paralyze me or will

result in me “crapping my pants” so to speak. Theoretically, this will not happen, as I

have grown to be extremely mentally disciplined and I have undergone numerous hours

of training and simulations. Nevertheless, it is impossible to properly simulate a

martyrdom operation so I am still somewhat concerned for my mental state during that

time."

 

(Fra side 1321 i manifestet)

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=hKLpJtvzlEI

 

Blir egentlig bare dårlig av å høre på sangen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg sier vitner at de er 100% sikker på at ABB var i en båt rundt Utøya torsdag kveld sammen med en annen person.

Skal ikke være skråsikker, men det kom jo hytte/båtfolk utover etterhvert som hjalp til. Kan muligens være at noen ungdommer forveksler disse vs. tiltalte?

 

Det sies også at vedkommende (ABB) angivelig kjørt rundt i båten bare i badebukse. Finner det svært tvilsomt at han liksom har tatt av seg alt utstyr/beklædning for evt. å legge ut på tur rundt øya. Hvorfor skal han kle av seg p.g.a. det? Rimer dårlig

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...