Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DrHawkins: Jeg venter fremdeles på den lista. Du må gjerne inkludere vitner til alle de heltedådene du har stått for i livet ditt. Alle gangene du har avvæpnet væpnede menn uten annet enn hendene dine. Alle gangene du har svømt ut i havet for å hente folk som er i ferd med å drukne. Alle gangene du har landet flyet med 200 passasjerer når begge kapteinene har blitt syke. Alle gangene du har løftet en bil for å redde en baby som havnet under den i en bilulykke.

 

Du er en imponerende person, så jeg forventer en imponerende liste!

 

du ville blitt ganske overraska ja

 

jeg kan skrive liste, som tar noen dager men så skal du ha beviser og det sliter jeg med, har vitner og sånne ting men ikke beviser

 

har redda bilfører i bilkræsj

vi var 4 i bilen, kræsja 70km/t i fjellveggen, jeg satt bak føreren og var utrolig heldig.

de 2 andre gikk det også greit med men verre enn med meg

bilføreren hadde hål i panna på størrelse med en 20 kroning, hoppe og knakk av bildøra og fikk han ut

naboer kom med pickup, fikk han oppi der og rett på sykehus

 

kræsja med lettmotorsykkel med x`en bakpå, hadde ikke kneppet hjelmen, jeg ble pressa ut av veien i ei forbikjøring så kjørte inn i en anna personbil (fart usikker, 3 gir) første jeg sjekka var at det gikk greit med x`en

andre jeg gjorde var å gå bort til han som pressa meg ut å skulle sloss, problemet var at jeg hadde slått kneet så jævlig at jeg hade ikke mulighet til å gå, blei frakta i sykebil til legevakta og fikk noe morfin og fikk fiksa opp i det

 

http://dalane-tidend...etID=9467&sok=1

mi mor og stefar sin leilighet nede.

redda 2 personer utav der (ovenfor) mamma på 56 og stefar på 58 er de yngste som bor i bygningen

gjerningsmannen er x`en til mi søster. la ut innlegg i avise om at politiet var kjøpt og betalt for at de ikke gjorde noe

 

redda 4 personer fra overdose på stoff

mista utallige venner på overdose som jeg ikek har vært til stede

 

redda søster fra å bli drept flere ganger av sin andre X

 

så ja jeg har gjort en veldig god del. jeg har mer hvis det trengs

 

Så da har vi fastslått at du er ekstremt sikker på dine egne evner. Nå vil jeg ha lista over vitnene slik at jeg kan få dette bevitnet. Det var det jeg ba om, vitner, ikke din egen skildring av ditt fascinerende liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Folk brukte allerede på lørdag "livet går videre" som en unnskyldning for å ta en fuktig bytur.

Det mener jeg blir respektløst ovenfor de drepte, de sårede og de pårørende.

 

Enkelt og greit, det er en tid for festligheter og en tid for sorg.

Og hvem har satt deg som øverste moralske dommer for hvordan folk bør reagere på ulike situasjoner? For enkelte er det faktisk den beste bearbeidelsen av en uhyggelig situasjon at livet går videre som normalt. Hvorfor pokker skal du ha noen rett til å bestemme at disse ikke får bearbeide dette på sin måte?

Det er vel bare kanskje jeg som syns at massemord og festligheter ikke går hånd i hånd.

Lenke til kommentar

Folk brukte allerede på lørdag "livet går videre" som en unnskyldning for å ta en fuktig bytur.

Det mener jeg blir respektløst ovenfor de drepte, de sårede og de pårørende.

 

Enkelt og greit, det er en tid for festligheter og en tid for sorg.

Og hvem har satt deg som øverste moralske dommer for hvordan folk bør reagere på ulike situasjoner? For enkelte er det faktisk den beste bearbeidelsen av en uhyggelig situasjon at livet går videre som normalt. Hvorfor pokker skal du ha noen rett til å bestemme at disse ikke får bearbeide dette på sin måte?

Det er vel bare kanskje jeg som syns at massemord og festligheter ikke går hånd i hånd.

Du har jo tydeligvis en høyere moralsk forståelse enn oss andre. Alle må gjøre som du synes er rett, ikke hva som er rett for hver eneklt.

Alt kan ikke bare være respektløst bare fordi folk takler dette på andre måter enn deg. Herregud.

Endret av Hansoen
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Han er siktet for å angripe regjeringen og skape frykt i befolkningen. Kan noen jurister fortelle meg hvorfor han ikke er siktet for drap, overlagt eller på annen måte?

Jeg er ikke jurist, men vil anta at det er fordi ingen formelle bevis foreligger. Eller noe sånt.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Folk brukte allerede på lørdag "livet går videre" som en unnskyldning for å ta en fuktig bytur.

Det mener jeg blir respektløst ovenfor de drepte, de sårede og de pårørende.

 

Enkelt og greit, det er en tid for festligheter og en tid for sorg.

Og hvem har satt deg som øverste moralske dommer for hvordan folk bør reagere på ulike situasjoner? For enkelte er det faktisk den beste bearbeidelsen av en uhyggelig situasjon at livet går videre som normalt. Hvorfor pokker skal du ha noen rett til å bestemme at disse ikke får bearbeide dette på sin måte?

Det er vel bare kanskje jeg som syns at massemord og festligheter ikke går hånd i hånd.

Du har jo tydeligvis en høyere moraslk forståelse enn oss andre. Alle må gjøre som du synes er rett, ikke hva som er rett for hver eneklt. Alt kan ikke bare være respektløst bare fordi folk takler dette på andre måter enn deg. Herregud.

Så du mener festligheter og massemord går hånd i hånd? Just asking.

Lenke til kommentar

Det er vel bare kanskje jeg som syns at massemord og festligheter ikke går hånd i hånd.

 

Du er nok ikke alene om det, jeg droppet selv en fest på lørdag fordi jeg ikke var i humør til det. Likevel er det slik at man takler ting forskjellig, og for oss som nærmest har sittet døgnet rundt siden fredag er det snart på tide med et avbrekk. I går tok jeg turen for å gjøre en god gjerning for faren til en kamerat (som hadde fått nervesammenbrudd), og i dag har jeg planer om å se en hyggelig film med venner. Til slutt må man returnere til "livets vante gang", og for noen kommer vel denne dagen tidligere enn for andre. Jeg vil hvertfall ikke dømme noen for å forsøke å hygge seg. :)

Lenke til kommentar

Han er siktet for å angripe regjeringen og skape frykt i befolkningen. Kan noen jurister fortelle meg hvorfor han ikke er siktet for drap, overlagt eller på annen måte?

Jeg er ikke jurist, men vil anta at det er fordi ingen formelle bevis foreligger. Eller noe sånt.

 

Er det sannsynlig at siktelsen blir utvidet med ekstra paragrafer etter hvert som etterforskningen går sin gang og de får på plass bevis om fingeravtrykk eller andre tekniske spor?

Lenke til kommentar

Folk brukte allerede på lørdag "livet går videre" som en unnskyldning for å ta en fuktig bytur.

Det mener jeg blir respektløst ovenfor de drepte, de sårede og de pårørende.

 

Enkelt og greit, det er en tid for festligheter og en tid for sorg.

Og hvem har satt deg som øverste moralske dommer for hvordan folk bør reagere på ulike situasjoner? For enkelte er det faktisk den beste bearbeidelsen av en uhyggelig situasjon at livet går videre som normalt. Hvorfor pokker skal du ha noen rett til å bestemme at disse ikke får bearbeide dette på sin måte?

Det er vel bare kanskje jeg som syns at massemord og festligheter ikke går hånd i hånd.

Du har jo tydeligvis en høyere moraslk forståelse enn oss andre. Alle må gjøre som du synes er rett, ikke hva som er rett for hver eneklt. Alt kan ikke bare være respektløst bare fordi folk takler dette på andre måter enn deg. Herregud.

Så du mener festligheter og massemord går hånd i hånd? Just asking.

Jeg mener at du burde lese hva som blir skrevet før du begynner å skrive selv. Folk har flere måter å bearbeide sorg og tap på. Noen må sitte helt alene og tenke, andre må sitte i stillhet med andre, noen trenger å snakke, noen trenger å gråte, noen trenger andre ting å tenke på, noen trenger noe positivt å tenke på etc etc etc. Alt dette og mere til er rett måte å takle det på. At du sier det er respektløst å takle ting på sin egen måte er bare en haug med dritt. Hva med å ha litt respekt for ulike måter å takle sorg på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Så du mener festligheter og massemord går hånd i hånd? Just asking.

 

Ingenting går "hånd i hånd" med massemord, er det nødvendig med slik retorikk?

 

AtW

Det er inntil flere ting som går langt bedre "hånd i hånd" med massemord enn festligheter:

Fortvilelse

Sorg

Omtanke

OSV

 

Ja sånn retorikk og retoriske spørsmål er høyst relevante.

Lenke til kommentar

Veit ikke om jeg liker at de sitere søppelen Anders pratet om, men har ikke fått med meg om han sa det akkurat i fengselsrette. Jeg regner med det, vis de nevne det akkurat nå.

 

Likevel synes jeg det unødvendig, det er psykodritt på godt norsk, og jeg tror heller ikke at pårørende har noe godt av det.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Folk brukte allerede på lørdag "livet går videre" som en unnskyldning for å ta en fuktig bytur.

Det mener jeg blir respektløst ovenfor de drepte, de sårede og de pårørende.

 

Enkelt og greit, det er en tid for festligheter og en tid for sorg.

Der jeg enig. Jeg reagerte selv på at visse personer i nærmiljøet dro på byen på både fredag og lørdag. Smakløst og respektløst. Det virker som vedkommende ikke kunne brydd seg mindre om hendelsene.

 

Valentino: Ja, det er sannsynlig. Man må bare få samlet og sortert bevisene først, for deretter å presentere dem for retten.

Lenke til kommentar

 

Så du mener festligheter og massemord går hånd i hånd? Just asking.

 

Ingenting går "hånd i hånd" med massemord, er det nødvendig med slik retorikk?

 

AtW

Det er inntil flere ting som går langt bedre "hånd i hånd" med massemord enn festligheter:

Fortvilelse

Sorg

Omtanke

OSV

 

Ja sånn retorikk og retoriske spørsmål er høyst relevante.

Alle som ikke gjør som du føler ingen av disse tingene...

 

Helt utrolig at det går ann å være så trangsynt, og unnskyld utrykket, idiotisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...