Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir dårlig av å lese om folk som klager på at folk ikke hjalp mer til.

 

De var på en øy. å hjelpe en som er skutt fører bare til at man blir skutt selv.

 

Er så utrolig å høre på idioter som bare sitter hjemme og sier at jeg hadde hjulpet dem og dem osv.

 

Dere har tydeligvis aldri opplevd stor fare før. Blir kvalm av dere

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan ikke alle sofaheltene der ute finne seg en annen tråd hvor de diskuterer "Hva ville du gjort?" scenarioet?

 

Etterpåklokskap er en fin ting for dere, personlig stoler jeg på vitneskildringene der ute..

Ingen kan si hva de hadde gjort i en slik situasjon, det går ikke uten å ha vær der selv.

 

Ikke kall OSS sofahelter

 

Du har faen med 4000 inlegg

 

Se på deg selv før du snakker!!!!

 

 

ALLE som har sakt sofahelter har faen med mange mange tusen innlegg. dere er verre enn meg og div andre folk her inne.

 

SE PÅ DERE SELV FØR DERE SNAKKER OM ANDRE

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

*En helt uvirkelig merittliste*

Jeg ble ikke overrasket, men derimot kvalm av trangen til å vise deg frem. Hvorfor er ikke du involvert i diverse væpnede konflikter rundt om i verden? Du har i følge deg selv veldig mye å gi.

 

Jeg tenker vi legger ballen død. Konklusjonen er at gjort er gjort. Ungdommene på Utøya var ikke profesjonelle soldater.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kan ikke alle sofaheltene der ute finne seg en annen tråd hvor de diskuterer "Hva ville du gjort?" scenarioet?

 

Etterpåklokskap er en fin ting for dere, personlig stoler jeg på vitneskildringene der ute..

Ingen kan si hva de hadde gjort i en slik situasjon, det går ikke uten å ha vær der selv.

 

Ikke kall OSS sofahelter

 

Du har faen med 4000 inlegg

 

Se på deg selv før du snakker!!!!

 

 

ALLE som har sakt sofahelter har faen med mange mange tusen innlegg. dere er verre enn meg og div andre folk her inne.

 

SE PÅ DERE SELV FØR DERE SNAKKER OM ANDRE

Ok.

1. Slapp av

2. Uansett 1 million innlegg, vi sitter ikke her å påstår at vi hadde gjort det så mye bedre selv.

Lenke til kommentar

DrHawkins: Jeg venter fremdeles på den lista. Du må gjerne inkludere vitner til alle de heltedådene du har stått for i livet ditt. Alle gangene du har avvæpnet væpnede menn uten annet enn hendene dine. Alle gangene du har svømt ut i havet for å hente folk som er i ferd med å drukne. Alle gangene du har landet flyet med 200 passasjerer når begge kapteinene har blitt syke. Alle gangene du har løftet en bil for å redde en baby som havnet under den i en bilulykke.

 

Du er en imponerende person, så jeg forventer en imponerende liste!

 

du ville blitt ganske overraska ja

 

jeg kan skrive liste, som tar noen dager men så skal du ha beviser og det sliter jeg med, har vitner og sånne ting men ikke beviser

 

har redda bilfører i bilkræsj

vi var 4 i bilen, kræsja 70km/t i fjellveggen, jeg satt bak føreren og var utrolig heldig.

de 2 andre gikk det også greit med men verre enn med meg

bilføreren hadde hål i panna på størrelse med en 20 kroning, hoppe og knakk av bildøra og fikk han ut

naboer kom med pickup, fikk han oppi der og rett på sykehus

 

kræsja med lettmotorsykkel med x`en bakpå, hadde ikke kneppet hjelmen, jeg ble pressa ut av veien i ei forbikjøring så kjørte inn i en anna personbil (fart usikker, 3 gir) første jeg sjekka var at det gikk greit med x`en

andre jeg gjorde var å gå bort til han som pressa meg ut å skulle sloss, problemet var at jeg hadde slått kneet så jævlig at jeg hade ikke mulighet til å gå, blei frakta i sykebil til legevakta og fikk noe morfin og fikk fiksa opp i det

 

http://dalane-tidend...etID=9467&sok=1

mi mor og stefar sin leilighet nede.

redda 2 personer utav der (ovenfor) mamma på 56 og stefar på 58 er de yngste som bor i bygningen

gjerningsmannen er x`en til mi søster. la ut innlegg i avise om at politiet var kjøpt og betalt for at de ikke gjorde noe

 

redda 4 personer fra overdose på stoff

mista utallige venner på overdose som jeg ikek har vært til stede

 

redda søster fra å bli drept flere ganger av sin andre X

 

så ja jeg har gjort en veldig god del. jeg har mer hvis det trengs

 

Utførte du alt dette utfra din posisjon som leder?

 

Alt kudos til deg, du er tydeligvis en lokal helt, men det er tydelig at du blander sammen lederskap med heltedåder.

Lenke til kommentar

Bilde av ABB.

 

 

978x409.jpg

 

 

?

 

 

J9OXr.jpg

 

 

 

e: Lagt i spoiler for de som ikke ønsker å se det.

 

Her er et annet bilde fra bilen...

 

88-bebca39a-d28322c4.jpeg

 

 

 

Her ser han jo faktisk blid ut? Eller ser jeg feil? (Jeg kjenner at kvalmen kommer nå....)

 

«Jeg ser på meg selv som en tilbakelent type, som er ganske tolerant på de fleste områder»

 

 

 

DJ9OJ.jpg

 

 

 

Og her er enda ett.

Lenke til kommentar

Fikk tlf fra jobben min nå på expert, at det var 1 der som var på utøya + andre er berørt. Huff, dette visste jeg ikke før i dag.

 

Det betyr at vi stenger tidlig i dag, og at jeg tar del i minnesmarkering i trondheim. Håper mange kommer, og viser respekt. Det har vært en tøff helg dette her, håper dette hjelper meg videre, så får jeg tatt et siste farvel til min venn i 12 år.

Elkjøp Leangen stenger også tidlig og tar turen til toget.. Det fikk jeg akkurat vite.

Det er godt å høre at mange går fram som et godt eksempel

Lenke til kommentar

Kan ikke alle sofaheltene der ute finne seg en annen tråd hvor de diskuterer "Hva ville du gjort?" scenarioet?

 

Etterpåklokskap er en fin ting for dere, personlig stoler jeg på vitneskildringene der ute..

Ingen kan si hva de hadde gjort i en slik situasjon, det går ikke uten å ha vær der selv.

 

Ikke kall OSS sofahelter

 

Du har faen med 4000 inlegg

 

Se på deg selv før du snakker!!!!

 

 

ALLE som har sakt sofahelter har faen med mange mange tusen innlegg. dere er verre enn meg og div andre folk her inne.

 

SE PÅ DERE SELV FØR DERE SNAKKER OM ANDRE

 

 

Sofahelter har da ikke noe med antall innlegg å gjøre. Sofahelt er en som sitter trygt hjemme i godstolen og kritiserer andre for deres udugelighet og mener de ville gjort det mye bedre selv. Er ikke mange andre enn deg som er i den kategorien her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk brukte allerede på lørdag "livet går videre" som en unnskyldning for å ta en fuktig bytur.

Det mener jeg blir respektløst ovenfor de drepte, de sårede og de pårørende.

 

Enkelt og greit, det er en tid for festligheter og en tid for sorg.

Og hvem har satt deg som øverste moralske dommer for hvordan folk bør reagere på ulike situasjoner? For enkelte er det faktisk den beste bearbeidelsen av en uhyggelig situasjon at livet går videre som normalt. Hvorfor pokker skal du ha noen rett til å bestemme at disse ikke får bearbeide dette på sin måte?

Lenke til kommentar

DrHawkins: Jeg venter fremdeles på den lista. Du må gjerne inkludere vitner til alle de heltedådene du har stått for i livet ditt. Alle gangene du har avvæpnet væpnede menn uten annet enn hendene dine. Alle gangene du har svømt ut i havet for å hente folk som er i ferd med å drukne. Alle gangene du har landet flyet med 200 passasjerer når begge kapteinene har blitt syke. Alle gangene du har løftet en bil for å redde en baby som havnet under den i en bilulykke.

 

Du er en imponerende person, så jeg forventer en imponerende liste!

 

du ville blitt ganske overraska ja

 

jeg kan skrive liste, som tar noen dager men så skal du ha beviser og det sliter jeg med, har vitner og sånne ting men ikke beviser

 

har redda bilfører i bilkræsj

vi var 4 i bilen, kræsja 70km/t i fjellveggen, jeg satt bak føreren og var utrolig heldig.

de 2 andre gikk det også greit med men verre enn med meg

bilføreren hadde hål i panna på størrelse med en 20 kroning, hoppe og knakk av bildøra og fikk han ut

naboer kom med pickup, fikk han oppi der og rett på sykehus

 

kræsja med lettmotorsykkel med x`en bakpå, hadde ikke kneppet hjelmen, jeg ble pressa ut av veien i ei forbikjøring så kjørte inn i en anna personbil (fart usikker, 3 gir) første jeg sjekka var at det gikk greit med x`en

andre jeg gjorde var å gå bort til han som pressa meg ut å skulle sloss, problemet var at jeg hadde slått kneet så jævlig at jeg hade ikke mulighet til å gå, blei frakta i sykebil til legevakta og fikk noe morfin og fikk fiksa opp i det

 

http://dalane-tidend...etID=9467&sok=1

mi mor og stefar sin leilighet nede.

redda 2 personer utav der (ovenfor) mamma på 56 og stefar på 58 er de yngste som bor i bygningen

gjerningsmannen er x`en til mi søster. la ut innlegg i avise om at politiet var kjøpt og betalt for at de ikke gjorde noe

 

redda 4 personer fra overdose på stoff

mista utallige venner på overdose som jeg ikek har vært til stede

 

redda søster fra å bli drept flere ganger av sin andre X

 

så ja jeg har gjort en veldig god del. jeg har mer hvis det trengs

 

Ikke for å være spydig, men ingenting av dette kommer i nærheten av den situasjonen folk befant seg i på Utøya på fredag. Om du hadde reddet vennene dine ut av en bil mens en mann stod og skjøt mot deg med maskingevær kunne det kanskje sammenlignes.

 

Det er riktig. nå har Norge ALDRI opplevd noe lignende som dette tidligere heller så det finnes ikke noen nordmenn som har noe sammenligne det med.

Det eneste er nordmenn som var med thailand tsunamien eller vært i utlandet og opplevd. ingen andre nordmenn har noe som helst som kan sammenlignes

 

så da kan du heller spørre deg hvor nerme kommer du med saker i norge?

hvis man tenker på hvor lite kriminalsaker som finnes av ev et slikt kaliber så ser du at det er alvorlige nok forhold de tingen jeg har nevnt der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...