Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En leder UANSETT form har ansvar.. akkurat som politiet har ansvar for å stå nermere bomben enn sivilie og bombegruppen skal helt inntil bomben.

En leder som er førstemann som stikker er en sviker og en feig jævel.

 

Sammenlignet du akkurat lederen for et ungdomsparti på sommerleir med spesialtrente bombemannskaper...?

 

Oida.

 

nei jeg sammenlignet ikke de, jeg sier at en leder er en leder

det er forskjellige ledere på forskjellige plasser men alle lederne har de samme ansvarene ovenfor de plassene de er på

 

Det er det jeg sier

 

 

Dere kan kritisere politiet for at de brukte lang tid eller at båten fikk motorstopp eller mange andre ting men dere kan ikke få opp øynene å se hvor forkastelig Eskil er som leder?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En leder UANSETT form har ansvar.. akkurat som politiet har ansvar for å stå nermere bomben enn sivilie og bombegruppen skal helt inntil bomben.

En leder som er førstemann som stikker er en sviker og en feig jævel.

 

Sammenlignet du akkurat lederen for et ungdomsparti på sommerleir med spesialtrente bombemannskaper...?

 

Oida.

 

nei jeg sammenlignet ikke de, jeg sier at en leder er en leder

det er forskjellige ledere på forskjellige plasser men alle lederne har de samme ansvarene ovenfor de plassene de er på

 

Det er det jeg sier

 

 

Dere kan kritisere politiet for at de brukte lang tid eller at båten fikk motorstopp eller mange andre ting men dere kan ikke få opp øynene å se hvor forkastelig Eskil er som leder?

Edit: så forkastelig du syns Eskil er som en leder.

Lenke til kommentar

Herregud, gi nå langt faen i å påføre skyldfølelse til en som akkurat har overlevd en massakre. Det er så lavmål at jeg faktisk ikke har ord.

 

hadde du hatt god samvittighet med å latt 100 ungdommer dø der ute og du var den første som stakk av i båt og lot skuddskada ungdommer på 14 svømme 700meter???

 

Gi nå faen i hedre en leder som snydde ryggen sin til og stakk uten å løfte en eneste finger for de andre

 

Hedre og hedre fru blom... Jeg tror at du og andre som skriver sånt her inne forsøker å fremstå som kule ved å fremstå som hovmodig og uberørt av det som er skjedd... Tviler på at de fleste her inne deler ditt syn...

 

Lederen i denne sammenhengen er ingen helt, men det finnes ingen god grunn til å kritisere han heller. Det å berge sitt eget liv er ikke umoralsk. Å si noe sånt er derimot umoralsk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En leder UANSETT form har ansvar.. akkurat som politiet har ansvar for å stå nermere bomben enn sivilie og bombegruppen skal helt inntil bomben.

En leder som er førstemann som stikker er en sviker og en feig jævel.

 

Sammenlignet du akkurat lederen for et ungdomsparti på sommerleir med spesialtrente bombemannskaper...?

 

Oida.

 

nei jeg sammenlignet ikke de, jeg sier at en leder er en leder

det er forskjellige ledere på forskjellige plasser men alle lederne har de samme ansvarene ovenfor de plassene de er på

 

Det er det jeg sier

 

 

Dere kan kritisere politiet for at de brukte lang tid eller at båten fikk motorstopp eller mange andre ting men dere kan ikke få opp øynene å se hvor forkastelig Eskil er som leder?

Edit: så forkastelig du syns Eskil er som en leder.

Veldig mange syns det

 

Er bare masse folk som ikke tør å snakke om det for de ser hvilke reaksjoner folk har på det. folk som syns det er for tidlig eller ikek klarer å se det enda eller hva det måtte være

 

Det er en elefant i rommet men ingen tør å snakke om den

Lenke til kommentar

Personlig driter jeg i om han er en leder eller ikke , men han er voksen, og voksne lar ikke barn være alene med en morder. Så enkelt er det, vi som er store og sterke skal beskytte de små!

 

Han trenger allikevel ikke pes fra andre, samvittigheten hans vil gi han den straffen han måtte "fortjene".. Jeg har selv visse mindre skjeletter i skapet, og tror ikke han er fornøyd med sine valg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

DrHawkins: Jeg siterer ett innlegg jeg skrev tidligere om dette.

 

Lederen i AUF er ingen "kaptein". Han er en ung mann som tok på seg dette vervet uten å kunne erindre seg at en slik hendelse noengang kunne finne sted. Han har ingen forutsetninger for å lede barn og unge mens katastrofe og død finner sted. Tviler på han hadde tatt vervet hvis det fantes noen indikasjon på at han omtrent måtte "ofre seg" for de andre medlemmene i AUF. Lederen i syklubben til min mor har like store forutsetninger for å håndtere en slik situasjon.

 

Når du står ubevæpnet og sårbar foran en våpendesperado som ønsker å ta livet ditt tror jeg det finnes særs få som faktisk hadde gjort noe annet enn å rømme. Selvfølgelig mange som mener de hadde gjort det, men det er veldig enkelt å si bak tastaturet sitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud, gi nå langt faen i å påføre skyldfølelse til en som akkurat har overlevd en massakre. Det er så lavmål at jeg faktisk ikke har ord.

 

hadde du hatt god samvittighet med å latt 100 ungdommer dø der ute og du var den første som stakk av i båt og lot skuddskada ungdommer på 14 svømme 700meter???

 

Gi nå faen i hedre en leder som snydde ryggen sin til og stakk uten å løfte en eneste finger for de andre

 

Hedre og hedre fru blom... Jeg tror at du og andre som skriver sånt her inne forsøker å fremstå som kule ved å fremstå som hovmodig og uberørt av det som er skjedd... Tviler på at de fleste her inne deler ditt syn...

 

Lederen i denne sammenhengen er ingen helt, men det finnes ingen god grunn til å kritisere han heller. Det å berge sitt eget liv er ikke umoralsk. Å si noe sånt er derimot umoralsk!

 

Langt i fra fra det som er sant.

Jeg er berørt og jeg utdyper mine følelser med dette

 

jeg reagerte kraftig på dette nettopp fordi dødstallet kunne vært mindre hadde han vært en god ordentlig leder, jeg reagerer på dette fordi jeg er forbanna og trist for at dødstallet er så forbanna høyt.

 

Det er langt i fra kult å være 1-5 (som tør å uttale seg) mot resten av forumet. men av og til trengs det for å sette det fram i lyset

 

Dere kritiserer poltiet og sier båten fikk 10 min motorstopp, det er 10 liv hvis man skal sette litt matte på det (var en som skreiv dert tidligere)

men hvis da Eskil hadde vært god leder og ikke stukket av først, er det da ikke mulighet for at 20-30 stk flere hadde overlevd?

 

For Faen Tenk Litt

Lenke til kommentar

nei jeg sammenlignet ikke de, jeg sier at en leder er en leder

det er forskjellige ledere på forskjellige plasser men alle lederne har de samme ansvarene ovenfor de plassene de er på

 

Det er det jeg sier

 

Og du tar feil. Enkelt og greit.

 

En død leder er en verdiløs leder. Det var bl.a. derfor Kongen ble skyflet ut av Norge så fort invasjonen var et faktum i 1940. Eller mener du kanskje at han også var en feig og dårlig leder fordi han ikke frivillig ble igjen som kanonføde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk dere den sviken de ungdommene som svømte føler ovenfor den lederen

han stakk aller først med båt og de andre måtte svømme med skuddskader. ja jeg tenker de er virkelig stolte av han ja

 

Jeg tror faktisk de fleste ungdommene takler dette på en mer moden måte enn det du ser ut til å gjøre. Faktisk har jeg ikke hørt en eneste kritisk røst fra de overlevende mot AUF-lederen, og blir overrasket om vi kommer til å gjøre det også.

 

det er ikke snakk om å gi han denne skyldfølelsen eller gi han enda dårligere samvittighet men det handler om hva han gjorde som rein og holden reaksjon... ikke tenke seg til elelr noe men hva han gjorde som menneske som leder i reaksjon nivå.

 

Men det er nå engang det du faktisk gjør. Du kan like godt kritisere Stoltenberg for å ikke løpe inn i regjeringsbygningen for å samle alle medarbeiderne sine, med livet som innsats. Han ble jo evakuert "som en feiging", huff for en leder vi har. :hmm:

 

En leder UANSETT form har ansvar.. akkurat som politiet har ansvar for å stå nermere bomben enn sivilie og bombegruppen skal helt inntil bomben.

En leder som er førstemann som stikker er en sviker og en feig jævel.

 

...jeg registrerer at du har et svært sterkt hat mot denne personen, og en agenda som går ut på å sverte personen på det aller groveste. Stort mer er det ikke verdt å kommentere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En leder UANSETT form har ansvar.. akkurat som politiet har ansvar for å stå nermere bomben enn sivilie og bombegruppen skal helt inntil bomben.

En leder som er førstemann som stikker er en sviker og en feig jævel.

 

Sammenlignet du akkurat lederen for et ungdomsparti på sommerleir med spesialtrente bombemannskaper...?

 

Oida.

 

nei jeg sammenlignet ikke de, jeg sier at en leder er en leder

det er forskjellige ledere på forskjellige plasser men alle lederne har de samme ansvarene ovenfor de plassene de er på

 

Det er det jeg sier

 

 

Dere kan kritisere politiet for at de brukte lang tid eller at båten fikk motorstopp eller mange andre ting men dere kan ikke få opp øynene å se hvor forkastelig Eskil er som leder?

Edit: så forkastelig du syns Eskil er som en leder.

Veldig mange syns det

Hvordan kan du si dette sikkert?

Fordi det helt sikkert finnes mange hovmodige folk der ute med skjeve meninger omkring dette?

 

Er bare masse folk som ikke tør å snakke om det for de ser hvilke reaksjoner folk har på det. folk som syns det er for tidlig eller ikek klarer å se det enda eller hva det måtte være

 

Det er en elefant i rommet men ingen tør å snakke om den

Vel.. Jeg tror nok dette er et ikke-tema for de fleste.

Fordi du 'føler det sånn' så er det ikke dermed sagt at mange føler det sånn. Akkurat på samme måte som at Anders Breivik følte det slik og slik, og at selvsagt flesteparten tar sterk avstand fra et sånt syn...

Lenke til kommentar

DrHawkins: Jeg siterer ett innlegg jeg skrev tidligere om dette.

 

Lederen i AUF er ingen "kaptein". Han er en ung mann som tok på seg dette vervet uten å kunne erindre seg at en slik hendelse noengang kunne finne sted. Han har ingen forutsetninger for å lede barn og unge mens katastrofe og død finner sted. Tviler på han hadde tatt vervet hvis det fantes noen indikasjon på at han omtrent måtte "ofre seg" for de andre medlemmene i AUF. Lederen i syklubben til min mor har like store forutsetninger for å håndtere en slik situasjon.

 

Når du står ubevæpnet og sårbar foran en våpendesperado som ønsker å ta livet ditt tror jeg det finnes særs få som faktisk hadde gjort noe annet enn å rømme. Selvfølgelig mange som mener de hadde gjort det, men det er veldig enkelt å si bak tastaturet sitt.

Hvis han ikke er i stand til å lede unge ungdommer så skulle han aldri vært leder i første omgang. en leder er en som har ansvar

 

skal politiet også si slikt til deg hvis du blir utsatt for ran? "nei politimannen som behandlet deg var ikke tillegnet å være politimann så kan ikke klandre han eller oss"

 

det er ikke snakk om å leke rambo og å immobilisere morderen, er snakk om å hjelpe og guide og gjerne ta med seg så mange osm overhodet mulig ISTEDENFOR å bare snu ryggen til å stikke av uten å hjelpe noen

 

Tenk på at han er voksent menneske og de andre var unge ungdommer som ikke visste noe mens han gjorde

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Politimannen som var på frivillig vakt arbeid prøvde å immobilisere ABB..

 

Hvilke synspunkter hadde du hatt om politimannen hvis han ikke hadde prøvd på det engang eller om han bare hadde stukket i fra øya med den første (og kanskje eneste?) båten

 

det er ikke særlig god politimann hvis han hadde gjort det?

 

Hvordan ser du på han den dag i dag derimot? jo god politimann som prøvde sitt ytterste og satte seg selv til risk for å prøve å redde alle andre UNGE UNGDOMMENE

 

ja politimannen hadde trening til det og sånt som Eskil ikke har men igjen så har jeg aldri sakt at Eskil skal immobilisere ABB heller. har bare sakt at han skulle redde folk og guide de unge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...