Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ... Det skjedde visst noe i Polen i forbindelse med dette i helgen.

 

Grov oversettelse av (visstnok) deler av det relevante i artikkelen.

 

"Agents of the ABW (Internal Security Service) and CBS (Central Investigations Bureau) carried out an operation on Sunday in Lower Silesia in accordance with information received from Norwegian police and connected to the attacks in Oslo and on Utoya island. So far it isn't known what exactly the goal of the agents were or how its connected. "We can't provide specific information at this time for the good of the investigation" stated Mariusz Sokolowski, spokesman for the Head Commandant of the police. ABW and CBS were working on request from Norwegian police.

 

We recieved a request for help on Friday. We established certain facts and on Sunday together with agents from the ABW and CBS we carried out a procedural action with the help of the prosecutor's office. "Again we can't say too much right now for the good of the investigation" the spokesman told TVN24."

Lenke til kommentar

Ett minutts stillhet er over, kan ikke si jeg merket så mye til det minuttet her på jobb.

Den ellers livlige gjengen her har vært veldig stille. Vanligvis er det noen artige sprell og slikt i rolige perioder i ferie-tiden, i dag har jeg knapt hørt folk snakke :cry:

Lenke til kommentar

Det gikk akkurat opp for meg at jeg ikke har forlatt leiligheten utenom å gå tur med hunden siden bomben gikk av... Nå må jeg først sende en pakke, så skal jeg reise hjem til Elverum en stund. Orker ikke være alene akkurat nå, og skulle uansett hjem om en uke for å passe hennes hund.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke 1 minutts stillhet. Har ikke gjort annet enn å tenke på dette i hele helga. Nå vil jeg tenke på jobb.

 

Respektløst!

Det er faktisk greit at noen velger å minnes ofrene på andre måter.

Selv hadde vi et kvarter på jobb hvor vi tenkte lys en og en og hedret de med et minutt til slutt. Tydelig at flere var preget av stundens sorg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig nødvendig å klage over repsektløshet hele tiden? Så lenge folk ikke har intensjoner om å være repsektløse, men viser repsekt og sorg på sin egen måte, er det så forferdelig? Det er greit at man må ta hensyn til medmennesker også når man gjør det, men at folk for seg selv ikek er stille men viser repsekt på andre vis er vel ikke noe stort problem?

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, da jeg gikk ut i natt for en røyk og kose meg med teen min i et håp om å få sove, var det uvant å være ute.

 

Oh well. Må ut nå. Dømrade bank som steller tidlig og farmor som har nerver for at vi ikke rekker det. Jeg rekker ikke spise frokost engang.

Håper jeg er tilbake til fengslingsmøtet.

Lenke til kommentar

I Tyskland(og sikkert også i andre land) Har det nå kommet opp diskusjoner om å innføre EU sin versjon av DLD skal blir innført. Dette og ny negative omtale av dataspill har jeg fryktet. Slik er noen av de tingene Terroristene vil, mindre frihet.

 

Vi har hatt DLD i en tid nå, og selv om han har vært aktivt på nette, det hjalp ikke.

 

Nå vil jeg tilsette at det kanskje er for tidlig å debattere slik, men jeg blir bare surt på slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg orker ikke 1 minutts stillhet. Har ikke gjort annet enn å tenke på dette i hele helga. Nå vil jeg tenke på jobb.

 

Respektløst!

Det er faktisk greit at noen velger å minnes ofrene på andre måter.

Selv hadde vi et kvarter på jobb hvor vi tenkte lys en og en og hedret de med et minutt til slutt. Tydelig at flere var preget av stundens sorg.

 

Jeg syns ytringen om å ikke ta hensyn til ett minutt stillhet var respektløst. Jeg har nok ikke vært mer stille enn hva jeg har vært i denne helga på lang tid, men jeg var fortsatt stille og helt rolig kl. 12. En hendelse som dette kan ikke få nok ettertanke og medfølelse for de rammede og pårørende.

Lenke til kommentar

Bygningsarbeiderene på nye sykepleierutdanningsbygget (gamle patologen) i Pilestredet hadde ikke fått med seg at det var 1 minutt stillhet. De hamra og banka som aldri før, litt trist.

 

Edit. leif

 

 

Vis de ikke har fått det med seg kan dem vel ikke dømmes, de er sikkert lei seg og flaut over det i etterkant

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I Tyskland(og sikkert også i andre land) Har det nå kommet opp diskusjoner om å innføre EU sin versjon av DLD skal blir innført. Dette og ny negative omtale av dataspill har jeg fryktet. Slik er noen av de tingene Terroristene vil, mindre frihet.

 

Vi har hatt DLD i en tid nå, og selv om han har vært aktivt på nette, det hjalp ikke.

 

Nå vil jeg tilsette at det kanskje er for tidlig å debattere slik, men jeg blir bare surt på slikt.

 

Litt offtopic ?

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...