Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Er det folk som man trodde var savnet, men som er kommet til rette kanskje?

"- Det var et tall som framkom da politiet kom ut på Utøya i en ganske uoversiktlig situasjon, forteller politidirektør Øystein Mæland til NRK."

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10080745

 

Har vi bare inkompetente folk som jobber i de forskjellige etatene ?

Tar det virkelig 2-3 dager for og nøste opp i noe sånnt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe positivt i all elendigheten! Tallet blandt omkommene kan ifølge politiet bli nedjustert.

 

Hva har det å si? Skal de liksom gjenopplive folk da eller? ....

 

Det vil si at når det har vært uoversiktelig og de har telt opp antallet døde så har de telt dobbelt ved enkelte/flere tilfeller.

Lenke til kommentar

Når det ligger døde folk spredd utover en øy med tett vegetasjon og i vannet rundt er det selvsagt at det ikke er lett å få oversikt over nøyaktig hvor mange som er døde. Når det i tillegg er usikkert hvor mange som var på øya i utgangspunktet siden folk som skulle dit ikke dro og andre kanskje dro hjem tidligere, tar det noen dager å få full oversikt.

Lenke til kommentar

Ja, var det ikke dum-dum-kuler? For en syk person...

 

Ja, eller heller det man kaller ekspanderende ammunisjon som fragmenterer for å skape ekstremt høy vevskade fremfor å gå gjennom kroppen.

 

(Er såvidt jeg har fått med meg påbudt ved jakt fordi det øker drastisk sjansen for at byttet dør når det blir truffet)

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Ja, var det ikke dum-dum-kuler? For en syk person...

 

Han har beskrevet dette ganske godt i manifestet, jeg ble kvalm av å lese det. Annenhver kule i magasinet med gift, annenhver dum-dum kule osv.

 

2 skudd til hvert offer, det andre da med gift slik at dersom skuddene ikke dreper vil giften gjøre det. Han skrive også at dumdum kuler ikke har effekt på skuddsikre vester o.l, derfor må man ha med FMJ kuler i aksjonene sine også.

Lenke til kommentar

Ja, var det ikke dum-dum-kuler? For en syk person...

 

Han har beskrevet dette ganske godt i manifestet, jeg ble kvalm av å lese det. Annenhver kule i magasinet med gift, annenhver dum-dum kule osv.

 

2 skudd til hvert offer, det andre da med gift slik at dersom skuddene ikke dreper vil giften gjøre det. Han skrive også at dumdum kuler ikke har effekt på skuddsikre vester o.l, derfor må man ha med FMJ kuler i aksjonene sine også.

 

Såvidt jeg har forstått så er det bekreftet at han ikke brukte nikotik (gift) fordi det ikke fungerte som planlagt. Videre var det bare Rugeren som hadde ekspanderende ammunisjon. Ellers så må man ta høyde for at manifestet består av mye strategi og ikke nødvendigvis alt som står der er ting som han har tatt i bruk.

Lenke til kommentar

Ja, var det ikke dum-dum-kuler? For en syk person...

 

Ja, eller heller det man kaller ekspanderende ammunisjon som fragmenterer for å skape ekstremt høy vevskade fremfor å gå gjennom kroppen.

 

(Er såvidt jeg har fått med meg påbudt ved jakt fordi det øker drastisk sjansen for at byttet dør når det blir truffet)

Ah, jeg tenkte det var noe annet enn blyspiss (som da er ekspanderende). Dette er som du sier påbudt ved jakt på storvilt, og kulen blir soppformet kontra en helmantel som går igjennom.

Lenke til kommentar

Ja, var det ikke dum-dum-kuler? For en syk person...

 

Han har beskrevet dette ganske godt i manifestet, jeg ble kvalm av å lese det. Annenhver kule i magasinet med gift, annenhver dum-dum kule osv.

 

2 skudd til hvert offer, det andre da med gift slik at dersom skuddene ikke dreper vil giften gjøre det. Han skrive også at dumdum kuler ikke har effekt på skuddsikre vester o.l, derfor må man ha med FMJ kuler i aksjonene sine også.

Avskrev han ikke etterhvert i manifestet at han brukte flytende nikotin?

Lenke til kommentar

Ja, var det ikke dum-dum-kuler? For en syk person...

 

Han har beskrevet dette ganske godt i manifestet, jeg ble kvalm av å lese det. Annenhver kule i magasinet med gift, annenhver dum-dum kule osv.

 

2 skudd til hvert offer, det andre da med gift slik at dersom skuddene ikke dreper vil giften gjøre det. Han skrive også at dumdum kuler ikke har effekt på skuddsikre vester o.l, derfor må man ha med FMJ kuler i aksjonene sine også.

Avskrev han ikke etterhvert i manifestet at han brukte flytende nikotin?

 

Tror nok ikke han brukte det. Spoileren min viser hva han planla, og hvor kald denne jævelen er ift å garantere død ved skyting.

 

 

Chemical/biological HP rounds against soft targets (traitors), AP/FMJ ammo against hard targets (system protectors)

 

You use a standard round for every chemical/biological round. A clip of 30 (28) bullets would contain 15 (14) poison rounds and 15 (14) standard rounds. You budget 2 bullets per targeted individual which will ensure at least one lethal chemical/biological hit per person. Hollow point bullets are superior for soft targets (targets lacking armour) as the projectile mushrooms immediately after penetration of the skin. This results in optimal tissue damage and prevents the projectile from exiting the body. As such, the chemical or biological toxin is dispersed in and around the wound.

 

If you bring a total of 10 extra large clips – 28 bullets per clip (5 for your 9 mm side arm and 5 for your semi-automatic assault rifle) you will require a total of 140 chemical/biological rounds.

 

You should always bring a couple of clips containing ammunition designed for defeating system protectors (with level IIIA body armour). Hollow point ammo is worthless against such armour as it fails to penetrate the Kevlar. For defeating system protectors you must bring AP ammo, alternatively brass bullets or FMJ. However, an alternative strategy is to set up your “system protector clip” in such a way that every other bullet is chemical/biological. In an optimal setting you could be able to aim for the legs/arms/face every other shot. Because if the word is out that KT is using lethal chemical/biological rounds against system protectors again, it will contribute to sow terror into their hearts and will thus contribute to defection or as a deterring factor.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...