Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Patetisk. Forøvrig vil han mest sannsynlig få 21 pluss forvaring, og også ribbet for goder, som f.eks internett og TV:

 

Han får vel nok av fanbrev og støtteerklæringer fra tullinger til at han ikke mister motet, og forvaring kan vel kun idømmes fem år av gangen. Kanskje anser de ham rehabilitert om 20 år, slik at han kan lage en bombe til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Patetisk. Forøvrig vil han mest sannsynlig få 21 pluss forvaring, og også ribbet for goder, som f.eks internett og TV:

 

Han får vel nok av fanbrev og støtteerklæringer fra tullinger til at han ikke mister motet, og forvaring kan vel kun idømmes fem år av gangen. Kanskje anser de ham rehabilitert om 20 år, slik at han kan lage en bombe til

 

I så fall vil han være under PSTs søkelys resten av livet. Tro meg, om han så mye som plukker opp en 10-literkanne med diesel vil han bli hanket inn.

Lenke til kommentar

Ja, AP og AUF-politiere har gjort en glimrende jobb denne helga. I motsetning til Siv Jensen, som har gjort noen temmelig store tabber... Hvilket er synd, for hun ble jo plassert i søkelyset (eller tilogmed skyteskiven) helt uten skyld. :(

 

Dette er forsåvidt sant, men jeg tror nok vi må ha en viss forståelse av at det går an å begå noen bommerter under et slikt massivt pr-press. Jeg regner med at hun er like knust som alle andre over det som har skjedd. Jeg siktet forøvrig ikke bare til AUF'ere i posten min, men alle ungdomspolitikere i Norge. Jeg tror mange ungdommer i Norge nå ønsker å arbeide for et sunt politisk miljø i Norge, og om ikke annet vil kanskje denne hendelsen føre til at endel flere unge blir mer interessert i politikk enn hva som har vært tilfelle de siste årene. :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Han får vel nok av fanbrev og støtteerklæringer fra tullinger til at han ikke mister motet, og forvaring kan vel kun idømmes fem år av gangen. Kanskje anser de ham rehabilitert om 20 år, slik at han kan lage en bombe til

Jeg håper han ilegges både brev- og besøksforbud. Dersom han noen gang slipper ut, så er det grunn til å tro at sivile kommer til å ta livet av ham.

Lenke til kommentar

Står det i manifestet hvor han planla å angripe?

Nei. Da ville det nok gått langt bedre, og dermed verre for planene hans.

Da kan man jo så smått begynne å lure om han har sett dette og blitt inspirert:

http://twitpic.com/5u6kz5

Nei, det har han nok ikke. Han har selvfølgelig planlagt Utøya-massakren lenge før den idiotiske tweeten. Han har bare unnlatt å si eller skrive om det noe sted.

Lenke til kommentar

Patetisk. Forøvrig vil han mest sannsynlig få 21 pluss forvaring, og også ribbet for goder, som f.eks internett og TV:

 

Han får vel nok av fanbrev og støtteerklæringer fra tullinger til at han ikke mister motet, og forvaring kan vel kun idømmes fem år av gangen. Kanskje anser de ham rehabilitert om 20 år, slik at han kan lage en bombe til

 

Hørt om brev og besøksforbud? Det er også tatt i bruk før.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

 

Hørt om brev og besøksforbud? Det er også tatt i bruk før.

 

Nå skal vi ikke være umennesklige her ;)

Jeg er dum. Var dette ironisk ment?

Lenke til kommentar

Siden denne tråden beveger seg så raskt som den gjør vet jeg ikke om dette er postet før, men poster den nå.

 

Charlie Brooker: The news coverage of the Norway mass-killings was fact-free conjecture

 

Er denne retta hovudsakleg mot engelsk dekning? Eg opplevde ikkje norske media på denne måten, men har høyrt at utanlandske media har oppført seg på omtrent denne måten.

Det er nok primært rettet mot britisk og amerikansk dekning, som det også fremgår av teksten. Jeg vet ikke om Brooker snakker fransk eller tysk, men jeg tror ikke han ville fokusert på fransk eller tysk TV i noe fall.

 

Problemet med såkalte terroreksperter på TV er, som jeg har sagt før, at de prater ut av ræva. De velger organisasjon x fra en hatt med dertil egnede organisasjoner, og så forteller de hvordan modus operandi enten passer perfekt for denne organisasjonen fordi z og y. Og om MO ikke passer, da sier de at organisasjon x har tatt lærdom av organisasjon w, og utviklet et mer avansert operasjonsmønster.

 

Dette er en fin måte å gjøre det på, siden ingen kan motbevise deg før de skyldige tas (og det kan ofte ta lang tid før det skjer), og fordi nesten alle slike organisasjoner enten har samme modus operandi, eller i alle fall er tilstrekkelig like både i motivasjon, MO og organisering at man kan bytte mellom dem som kort i en kortstokk.

 

Å faktiskt tro på terroreksperter i slike situasjoner er som å tro på spåkoner som forteller deg det åpenbare for å få deg med på leken, og så tenker på et tall og gir deg en helt ufundamentert spådom. De er en pest og en plage.

 

Med unntak av martin kolberg som er like uutgrunnelig heslig uansett hvilken sammenheng han opptrer i.

Er sikker på at han jevnt over koster arbeiderpartiet stemmer hver gang han åpner kjeften.

Nå har Kolberg faktisk fremstått som ganske sympatisk den ene gangen jeg så ham i dag. Varm, til og med. Som fattern formulerte det, "det må være første gang". But credit where credit's due.. Vi snakker om en mann med historie i AUF, som garantert har et forhold til flere drepte mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hørt om brev og besøksforbud? Det er også tatt i bruk før.

 

Nå skal vi ikke være umennesklige her ;)

 

+ brev og besøksforbud gjelder vell kun under varetekt. ikke under selve soning. med tanke på bevis forspilling

 

Mener at Varg Vikernes hadde det en periode, uten at jeg skal være skråsikker.

Lenke til kommentar

Står det i manifestet hvor han planla å angripe?

Nei. Da ville det nok gått langt bedre, og dermed verre for planene hans.

Da kan man jo så smått begynne å lure om han har sett dette og blitt inspirert:

http://twitpic.com/5u6kz5

Han skrev om en plan a og en plan b, og ut ifra manifestet går det klart frem at det var snakk om en plan som involverte bomber og en plan som involverte skytevåpen. Han skrev også at han hadde gått gjennom kjørerutene for begge planene. Han nevnte så vidt youth camp, men da bare som et forslag på en mulig ide for å kunne komme nær statsministeren. Han skrev aldri noe direkte konkret om tid og sted, og det var nok bevisst i tilfelle noe skulle bli oppdaget. De siste to dagene tyder også på at han skrev litt i kode/skjult mening, blant annet 21 juli hvor han skriver at han kjørte til kautokeino og bestilte et billig hotell. Men det er jo bekreftet at han ble kjørt i taxi fra rena togstasjon til gården den dagen, der taxisjåføren trodde han kom med tog fra oslo. Setningen han skrev 21 juli kan dermed tolkes som litt skjult mening, f.eks (tipper jeg) at det er en slags verbal forkledning på at han kjørte første bil til oslo og kjøpet (billig) parkering til den.

Lenke til kommentar

Her er en ting som sitter fast i halsen min, og antageligvis ikke kommer til å slippe på en stund: Foreløpig, altså fra 9 år siden når han la planen og frem til nå, har ABSOLUTT ALT ABB gjorde gått 100 % korrekt. Han har vunnet hele veien. Han ble ikke avslørt, han ble ikke demotivert, han fikk til en perfekt eksplosjon, og han drepte langt flere på Utøya enn noen av oss ville klare å forestille oss.

 

Så nå må vi sitte her og prøve å finne ut hvordan vi skal klare å få ham til å tape videre, og... Det kan vi ikke! Vi kan ikke dømme ham til døden, vi kan ikke "selvmorde" ham, vi kan ikke engang lukke dørene til fengselsmøtet, for da vinner han igjen! Hvis han får fortelle verden om sin skrudde ideologi vinner han, og hvis vi hindrer ham i det, vinner han igjen...

 

Han har rett og slett seiret! Og vi har tapt, alle sammen... Hele landet har tapt for en desperado som er galere enn Hitler, og det er ingenting vi kan gjøre...

 

Jeg er helt enig. ABB har utvist en helt eksepsjonell tålmodighet og innsatsvilje for saken sin. Det er umulig å ta fra han "seieren" hvis vi ikke kan overbeviser han at det eksisterer selvmotsigelser i manifestet hans (noe som det gjør). Vi kan knuse han på det logiske, men jeg tror det blir vanskelig. Han innrømmer nok ikke sine feil.

 

Hvor ille kan det være? Slik jeg ser det har han skutt seg politisk i foten, og alle andre enn ham selv ser på dette som meningsløst. Det er jo kun i hans egen, konstruerte logikk at å straffe ham er feil, så det er kun i hans hode han vinner. Brorparten av verdens nasjonalister tar sterk avstand fra denne mannen, først og fremst fordi han tyr til vold istedet for debatt (leste bl.a. litt på forumet til irske nasjonalister - dette er noe flesteparten tilsynelatende tar avstand fra).

Selvsagt finnes det obskure folk rundt om i Europa som er enige med denne mannen, men jeg tviler og håper på at ingen er like bestemte og seriøse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...