Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Jeg kan forsikre deg om at jeg hadde vært der, så hadde denne feige dvasken vært død eller i arrest lenge før 85 menneskeliv gikk tapt.

Jeg kan forsikre deg om at hadde du vært der, så hadde du pisset i buksene av redsel. Det gjelder også andre tøffinger som tror de hadde klart å utrette noe. Dere vinner ingenting med denne påtatte tøffheten deres.

 

Jeg vil vel heller tro at det var det beste for han at han ble tatt og ikke skuttt. Han skal jo ha PR rundt det han gjorde, f.eks ved et åpent fengslingsmøte. Jo mer kjent han blir jo flere syke tanker har han mulighet til å spre

Fengslingsmøtet går heldigvis får lukkede dører.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en ting som sitter fast i halsen min, og antageligvis ikke kommer til å slippe på en stund: Foreløpig, altså fra 9 år siden når han la planen og frem til nå, har ABSOLUTT ALT ABB gjorde gått 100 % korrekt. Han har vunnet hele veien. Han ble ikke avslørt, han ble ikke demotivert, han fikk til en perfekt eksplosjon, og han drepte langt flere på Utøya enn noen av oss ville klare å forestille oss.

 

Så nå må vi sitte her og prøve å finne ut hvordan vi skal klare å få ham til å tape videre, og... Det kan vi ikke! Vi kan ikke dømme ham til døden, vi kan ikke "selvmorde" ham, vi kan ikke engang lukke dørene til fengselsmøtet, for da vinner han igjen! Hvis han får fortelle verden om sin skrudde ideologi vinner han, og hvis vi hindrer ham i det, vinner han igjen...

 

Han har rett og slett seiret! Og vi har tapt, alle sammen... Hele landet har tapt for en desperado som er galere enn Hitler, og det er ingenting vi kan gjøre...

Lenke til kommentar

Siden denne tråden beveger seg så raskt som den gjør vet jeg ikke om dette er postet før, men poster den nå.

 

Charlie Brooker: The news coverage of the Norway mass-killings was fact-free conjecture

 

Er denne retta hovudsakleg mot engelsk dekning? Eg opplevde ikkje norske media på denne måten, men har høyrt at utanlandske media har oppført seg på omtrent denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var noen hundre mennesker der. Hva som skjedde vet vi ikke, noen kan for alt vi vet ha prøvd å stoppe ham på en eller annen måte.

 

Men for noen som ikke er trent for å reagere med annet enn panikk vil panikk være den mest normale reaksjonen. Det er mulig enkelte i denne tråden er trent for slike situsjoner, det kan til og med tenkes at noen av dem ville være klare til å angripe ham, men alene ville de ha et store problemer med å gjøre noe, og sansynligheten for at det ville fungert er heller liten.

Lenke til kommentar

Siden denne tråden beveger seg så raskt som den gjør vet jeg ikke om dette er postet før, men poster den nå.

 

Charlie Brooker: The news coverage of the Norway mass-killings was fact-free conjecture

 

Er denne retta hovudsakleg mot engelsk dekning? Eg opplevde ikkje norske media på denne måten, men har høyrt at utanlandske media har oppført seg på omtrent denne måten.

 

Åjoda! Både på NRK og TV2 satt de og snakket om muslimer fra 1535 og frem til minst halv seks!

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Her er en ting som sitter fast i halsen min, og antageligvis ikke kommer til å slippe på en stund: Foreløpig, altså fra 9 år siden når han la planen og frem til nå, har ABSOLUTT ALT ABB gjorde gått 100 % korrekt. Han har vunnet hele veien. Han ble ikke avslørt, han ble ikke demotivert, han fikk til en perfekt eksplosjon, og han drepte langt flere på Utøya enn noen av oss ville klare å forestille oss.

 

Så nå må vi sitte her og prøve å finne ut hvordan vi skal klare å få ham til å tape videre, og... Det kan vi ikke! Vi kan ikke dømme ham til døden, vi kan ikke "selvmorde" ham, vi kan ikke engang lukke dørene til fengselsmøtet, for da vinner han igjen! Hvis han får fortelle verden om sin skrudde ideologi vinner han, og hvis vi hindrer ham i det, vinner han igjen...

 

Han har rett og slett seiret! Og vi har tapt, alle sammen... Hele landet har tapt for en desperado som er galere enn Hitler, og det er ingenting vi kan gjøre...

Han har på ingen (les: INGEN) måte seiret. Vi har tapt ufattelig mye, men han har ikke seiret. Vi må stå sammen om dette.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Her er en ting som sitter fast i halsen min, og antageligvis ikke kommer til å slippe på en stund: Foreløpig, altså fra 9 år siden når han la planen og frem til nå, har ABSOLUTT ALT ABB gjorde gått 100 % korrekt. Han har vunnet hele veien. Han ble ikke avslørt, han ble ikke demotivert, han fikk til en perfekt eksplosjon, og han drepte langt flere på Utøya enn noen av oss ville klare å forestille oss.

 

Så nå må vi sitte her og prøve å finne ut hvordan vi skal klare å få ham til å tape videre, og... Det kan vi ikke! Vi kan ikke dømme ham til døden, vi kan ikke "selvmorde" ham, vi kan ikke engang lukke dørene til fengselsmøtet, for da vinner han igjen! Hvis han får fortelle verden om sin skrudde ideologi vinner han, og hvis vi hindrer ham i det, vinner han igjen...

 

Han har rett og slett seiret! Og vi har tapt, alle sammen... Hele landet har tapt for en desperado som er galere enn Hitler, og det er ingenting vi kan gjøre...

Jeg mener at dersom det eneste vi ønsker er hevn, så har vi tapt. Vi vinner dersom vi og media slutter å gi han oppmerksomhet og diskutere ideologien og manifestet hans. Vi vinner dersom vi kommer oss helskinnet videre. Desverre tror jeg ikke media slutter å skrive navnet hans, rett og slett fordi de tjener penger på å ha denne tragedien på forsiden.

Lenke til kommentar

 

For en fjott. Når han trodde det var muslimer som stod bak var FRP svaret (for da slåss man mot terroristene/muslimene sine idealer og kaster dem ut av landet). Når det så viser seg at det er en blåøyd antimuslimsk nordmann så er FRP også svaret, for da har man forstått hvorfor terroristen ble sint også innfinner man seg etter hans krav, slik at det ikke skjer igjen.

 

For en fjott.

 

Han er politiker. De jobber med dette! Gjør meg kvalm, men de er effektivt PR-folk for sitt eget firma.

 

Han har på ingen (les: INGEN) måte seiret. Vi har tapt ufattelig mye, men har ikke seiret.

 

Tapt slaget, men vinner krigen? La oss bare håpe!

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

 

Han har på ingen (les: INGEN) måte seiret. Vi har tapt ufattelig mye, men har ikke seiret.

 

Tapt slaget, men vinner krigen? La oss bare håpe!

 

Det var en stygg skrivefeil der. Innlegget er rettet.

Lenke til kommentar
2 minutter og gjerningsmannen ble pågrepet av politiets beredskapstropp, selv om han hadde nok av ammo igjen. Politiet :thumbup:

 

 

16.57: Melding til skipper på fergen Thorbjørn om at en politimann ønsker ferjetransport fra fastlandet til Utøya.

 

17.26: Nordre Buskerud politidistrikt registrerer den første meldingen om skyting på Utøya.

 

17.30: Operasjonssentralen i Oslo politidistrikt mottar melding om skyting på Utøya.

 

17.38: Oslo politidistrikt mottar bistandsanmodning fra Nordre Buskerud politidistrikt.

 

17.52: Første politipatrulje – fra Nordre Buskerud – ankommer området. Må vente på egnet båt.

 

18.03: Melding om at båt er på vei.

 

18.09: Beredskapstroppen fra Oslo ankommer fastlandssiden.

 

18.25: Beredskapstroppen går i land på Utøya.

 

:thumbdown:

 

Du mener at beredskapstroppen burde rykke ut på bakgrunn av at en politimann ønsket fergetransport? 16:57 er det tidspungt ferga ble tilkalt, når den var på øya vites ikke, men er god grunn til å tro at nødannropene startet kort tid etterpå så 17:26 er nok mye nermere tidspungtet når ting starta. Så 12 minutter etter første annrop blir beredskapstroppen tilkalt, de er framme på andre sida 30 min senere, dette betyr at beredskapstroppen fra oslo bare hadde noen minutter lengre utrykknigstid enn den første politipatruljen som kom til stedet(!!!). På vei ut får de motorstopp på båten de kjører og de påstås at de taper 10 minutter på dette pga at det må tilkalles nye båter. Dette gir en total utrykknigstid for beredskapstroppen (uten forsinkelser) på 35 minutter noe som strengt talt er svært bra med tanke på tidligere viste eksempler fra USA.

 

Så vennligst forklar meg hvorfor du ikke er fornøyd med utrykknigstida

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her er en ting som sitter fast i halsen min, og antageligvis ikke kommer til å slippe på en stund: Foreløpig, altså fra 9 år siden når han la planen og frem til nå, har ABSOLUTT ALT ABB gjorde gått 100 % korrekt. Han har vunnet hele veien. Han ble ikke avslørt, han ble ikke demotivert, han fikk til en perfekt eksplosjon, og han drepte langt flere på Utøya enn noen av oss ville klare å forestille oss.

 

Så nå må vi sitte her og prøve å finne ut hvordan vi skal klare å få ham til å tape videre, og... Det kan vi ikke! Vi kan ikke dømme ham til døden, vi kan ikke "selvmorde" ham, vi kan ikke engang lukke dørene til fengselsmøtet, for da vinner han igjen! Hvis han får fortelle verden om sin skrudde ideologi vinner han, og hvis vi hindrer ham i det, vinner han igjen...

 

Han har rett og slett seiret! Og vi har tapt, alle sammen... Hele landet har tapt for en desperado som er galere enn Hitler, og det er ingenting vi kan gjøre...

 

Jeg stemmer for en facebookaksjon der vi går sammen om at han ikke får mer enn fjorten tommer stor TV på cella!

Lenke til kommentar

Jeg skulle egentlig ønske at muslimske ledere i Norge ville brukt denne forferdelige anledningen til å offentlig stå sammen i sorgen og bearbeidingen i etterkant. Dette ville jo i så fall sørget for at gjerningsmannens handling fikk helt motsatt utfall enn han selv ønsket. Selvsagt har jeg registrert at svært mange muslimske privatpersoner har sørget, lagt ned blomster og ikke minst blitt rammet, men jeg hadde applaudert en offisiell uttalelse fra en imam eller annen talsperson. En god anledning ville for eksempel ha vært gudstjenesten, hvor, såvidt meg bekjent, både protestantiske og katolske talsmenn var representert. Samholdet som kunne oppstått på denne måten kunne blitt formidabelt, og det kan enda skje.

 

Uansett, ungdomspolitikerne i Norge som direkte eller indirekte ble rammet har jeg all tro på at gjør det de kan for å gjøre Norge til det frie, tolerante og inkluderende samfunnet vi alle ønsker å ha. Kall meg gjerne naiv, men dette er mitt håp for fremtiden. :)

Lenke til kommentar

Jeg skulle egentlig ønske at muslimske ledere i Norge ville brukt denne forferdelige anledningen til å offentlig stå sammen i sorgen og bearbeidingen i etterkant. Dette ville jo i så fall sørget for at gjerningsmannens handling fikk helt motsatt utfall enn han selv ønsket. Selvsagt har jeg registrert at svært mange muslimske privatpersoner har sørget, lagt ned blomster og ikke minst blitt rammet, men jeg hadde applaudert en offisiell uttalelse fra en imam eller annen talsperson. En god anledning ville for eksempel ha vært gudstjenesten, hvor, såvidt meg bekjent, både protestantiske og katolske talsmenn var representert. Samholdet som kunne oppstått på denne måten kunne blitt formidabelt, og det kan enda skje.

 

Uansett, ungdomspolitikerne i Norge som direkte eller indirekte ble rammet har jeg all tro på at gjør det de kan for å gjøre Norge til det frie, tolerante og inkluderende samfunnet vi alle ønsker å ha. Kall meg gjerne naiv, men dette er mitt håp for fremtiden. :)

 

Ja, AP og AUF-politiere har gjort en glimrende jobb denne helga. I motsetning til Siv Jensen, som har gjort noen temmelig store tabber... Hvilket er synd, for hun ble jo plassert i søkelyset (eller tilogmed skyteskiven) helt uten skyld. :(

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg stemmer for en facebookaksjon der vi går sammen om at han ikke får mer enn fjorten tommer stor TV på cella!

Vi trenger ikke enda en gruppe relatert til tragedien på Facebook. Humoren ser jeg i hvert fall ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...