Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo... han klarer ikke maule ned alle. Han er nødt til å omlade en eller annen gang.

 

Jeg hadde i alle fall samlet alle menn i området for et samlet angrep enn å vente halvannen time på å dø... :no:

 

Å lade om tar... under 5 sekunder. Greia med våpenet han brukte (Ruger M14) er at det er et ekstremt stort valg av tilbehør. Blant annet magasin som rommer 90 kuler. Så godt forberedt som ABB var så skulle det ikke forundre meg om han hadde flere av det.

 

Uansett, det er umulig å tenke, å få organisert noe når man er i en slik tilstand. F.eks et enkelt tips til de i vannet og blir beskutt er å svømme ~1m under vann. Da er man utenfor faresonen til de fleste våpen. Men hvem tenker på noe sånt når man har panikk og ikke har en anelse om hva som skjer?

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Med tanke på straff for ABB: Jeg fløy til USA i går, og på flyet satt jeg ved siden av en klinisk psykiater og vi ble selvsagt snakkende om terroraksjonen i Oslo samt ABB. Jeg fikk en 101 innføring i psykiatri, og hun regnet med at ABB er en sosiopat. Hun har også jobbet med fengsling av sosiopater i det norske rettsystemet før, og fortalte meg at sosiopater i Norge sitter på isolat 100 % av tiden de er fengslet uten tilgang til internett og tv, med 1 time om dagen hvor de får bevege seg utenfor cellen (og da er ikke de andre fangene til stedet).

 

Jeg kan ikke se for meg at ABB får en bedre behandling. Han kommer til å få 21 års fengsel med forvaring, dvs livstid på isolat. :)

Endret av Ustedalen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å lade om tar... under 5 sekunder. Greia med våpenet han brukte (Ruger M14) er at det er et ekstremt stort valg av tilbehør. Blant annet magasin som rommer 90 kuler. Så godt forberedt som ABB var så skulle det ikke forundre meg om han hadde flere av det.

Han skriver i manifestet sitt at han hadde 30skuddsmagasin mener jeg å huske. Ikke at det har noe å si. 30 skudd er fortsatt mye.
Lenke til kommentar

Det er jo jævlig lett for deg å si hva du ville gjort balthier. Jeg forsikrer deg, hadde du vært der hadde du enten vært død nå - eller på sykehus,eller noe annet siden du kanskje svømte vekk fra øya.

 

Jeg kan forsikre deg om at jeg hadde vært der, så hadde denne feige dvasken vært død eller i arrest lenge før 85 menneskeliv gikk tapt.

Lenke til kommentar

Det er jo jævlig lett for deg å si hva du ville gjort balthier. Jeg forsikrer deg, hadde du vært der hadde du enten vært død nå - eller på sykehus,eller noe annet siden du kanskje svømte vekk fra øya.

 

Jeg kan forsikre deg om at jeg hadde vært der, så hadde denne feige dvasken vært død eller i arrest lenge før 85 menneskeliv gikk tapt.

Fordi du har masse våpen? og ville gjemt deg ved han og drept han så lett?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å få til en diskusjon om hele denne Tempelridde-greia til ABB, men ble visst bare vitset bort.

 

Tror dere han faktisk kan ha opprettet en ny organisasjon med flere medlemmer? Har ikke lest hele manifestet, står det mer om det?

Har han opprettet en ny organisasjon med flere medlemmer? Ja

Er resten av medlemmene villig til å rissikere liv eller lange fengselsstraffer for å utføre angrep som sansynligvis ikke fremmer deres meninger? Sansynligvis ikke

Lenke til kommentar

Jeg må si meg skuffet over dette såkalte "Delta" teamet som gikk utrykk fra politiet. Dette er da norges SWAT team. Jeg fikk i nyhetene et lite glimt av deres innledende formasjon under "stormingen" av øya.

 

Helt patetisk. De sto som sitting ducks, rett og slett. I en dvask samlet formasjon. Dette var ikke militert trene soldater. Det var rett og slett dårlig trente politimenn som tok seg altfor god tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
"Poenget er at vi ofte ikke vet, selv rett før noe skjer. For verden er kompleks. Men nå er det grunn til å føle uro fordi vi ser noe som er langt mer enn en finanskrise, noe som rokker ved politiske grunnmurer og etablerte maktforhold."

 

Jonas Gahr Støre skrev dette 21.juli, dagen før Oslo og Utøya ble satt på verdenskartet.

 

 

---

 

den er lei. siktet han til denne kanskje?

 

http://www.youtube.com/watch?v=Wk-BX4rqK8U

Lenke til kommentar

Jeg må si meg skuffet over dette såkalte "Delta" teamet som gikk utrykk fra politiet. Dette er da norges SWAT team. Jeg fikk i nyhetene et lite glimt av deres innledende formasjon under "stormingen" av øya.

 

Helt patetisk. De sto som sitting ducks, rett og slett. I en dvask samlet formasjon. Dette var ikke militert trene soldater. Det var rett og slett dårlig trente politimenn som tok seg altfor god tid.

 

Det tok 2 min fra DELTA ankom åstedet til ABB var arrestert. Hva snakker du om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...