Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Har de gitt noe tidspunkt for når fengslingsmøtet er? Vil det bli sendt direkte om dommeren bestemmer at pressen får komme inn?

De snakket om kl. 13 og at politiet ville anmode om lukket rettsmøte. Noe som etter all sannsynlighet blir resultatet. Om det blir åpent har vi ikke tradisjon for å filme i rettsaler. Tvert i mot.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er uenig. Hvis saken ikke kan få oppmerksomhet uten at du er nødt til å henrette over 90 personer så er du ikke i "sync" med resten av demokratiet. Det skal aldri være NØDVENDIG å henrette noen for saken din.

Nå er vel også en faktor ifølge det jeg har sett etter å ha skumlest manifestet at den type meninger han hadde i stor grad nektes i alle vesentlige medier og blir oversett/forhåndssensurert/avvist slik at vedkommende faktisk ikke *får lov* til å ytre sin mening.

 

Vi skal ikke se bort i fra at dette er en vesentlig faktor i at han gjorde som han gjorde.

 

Det er jeg helt enig i. Hvis du sjekker profilen min så sa jeg noe slikt igår, at det er frustrerende å leve i et samfunn der både de som har makten og utøver makten tilhører det samme politiske partiet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må bare si at jeg skjønner folks reaksjoner, min følelsesmessige reaksjon er at vi burde seigpine han i et par dager, og deretter henge han.

 

Men min rasjonalitet sier vi må gjøre dette på en sivilisert måte, og respektere vårt demokrati og rettstat, og ikke synke til denne ynkelige og patetiske mannens nivå.

 

Med tanke på at en hel nasjon har lagt seg i sorg og fortvilelse av en slik hendelse, er jeg helt enig med deg. Lurer på hvordan de andre nasjonene hadde reagert om han `måtte gjennomgå steining som tortureringsmetode? Jeg tør ikke å spekulere i det, men jeg håper han får en riktig dom.

Lenke til kommentar

Blod for blod, drap for drap blir HELT FULLSTENDIG FEIL. Det blir å synke ned på hans nivå, og hva skiller oss egentlig fra oss og gjerningsmannen da?

 

Det er jo helt tydelig ut ifra handlinger og manifestet at han ØNSKER DØDSSTRAFF. Så hvorfor i pokker skal vi gi han dette? Han vil få det tøffere med seg selv, vil lide verre og lengre om han puttes i en knøttliten celle uten kontakt med omverden så godt som resten av livet.

 

Dødstraff er for gjerningsmenn den enkleste utveien, noe denne mannen så vist ikke fortjener. Han kan se inn i veggene i den mørke cella si, se ansiktet til alle ungdommene har drept helt til det gjør han fullstendig gal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg stiller meg litt undrende til er hvorfor ikke disse ungdommene tok til motangrep. Jeg mener, det var visst 600 av disse og kun en av gjerningsmannen. Han kan ikke ha tittet alle veier samtidig og jeg vet at det er flere kampsteiner på øya. En gruppe på 100 som hver kaster sin stein hadde fått massemorderen til blods.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg stiller meg litt undrende til er hvorfor ikke disse ungdommene tok til motangrep. Jeg mener, det var visst 600 av disse og kun en av gjerningsmannen. Han kan ikke ha tittet alle veier samtidig og jeg vet at det er flere kampsteiner på øya. En gruppe på 100 som hver kaster sin stein hadde fått massemorderen til blods.

Les dette, du, og prøv å forestille deg hvor lett det er å samle 100 personer og få de til å angripe en person som skyter med automatvåpen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det jeg stiller meg litt undrende til er hvorfor ikke disse ungdommene tok til motangrep. Jeg mener, det var visst 600 av disse og kun en av gjerningsmannen. Han kan ikke ha tittet alle veier samtidig og jeg vet at det er flere kampsteiner på øya. En gruppe på 100 som hver kaster sin stein hadde fått massemorderen til blods.

 

The fuck? :nei:

 

En person står der med muligens fullautomatisk våpen som er effektiv til 300m + så skal du kaste stein på han?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg stiller meg litt undrende til er hvorfor ikke disse ungdommene tok til motangrep. Jeg mener, det var visst 600 av disse og kun en av gjerningsmannen. Han kan ikke ha tittet alle veier samtidig og jeg vet at det er flere kampsteiner på øya. En gruppe på 100 som hver kaster sin stein hadde fått massemorderen til blods.

Det er lett å sitte trygt hjemme og si slikt i ettertid, men de visste jo ikke hvor lenge han ville holde på eller når hjelpa ville komme eller noe og de hadde ingen måte å komunisere med hverandre på uten å avsløre hvor de var. De kunne rissikert å prøve å storme ham 2 minutter før beredskapstroppen kom, og dermed kunne mange flere liv gått tapt.

Endret av HattyBusk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

VIKTIG MELDING!

 

Vi er trøtte og leie av alle typer av OT og irrelevante poster i denne tråden.

Om ikke disse tar slutt så er minst 24 timer time out for brukere som poster slike poster.

 

Vennligst ha forståelse for våre folk også, vi har gått 24/3 (hittils) og tipper slik vil dette fortsette noen dager til.

 

Mvh

Admin

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det jeg stiller meg litt undrende til er hvorfor ikke disse ungdommene tok til motangrep. Jeg mener, det var visst 600 av disse og kun en av gjerningsmannen. Han kan ikke ha tittet alle veier samtidig og jeg vet at det er flere kampsteiner på øya. En gruppe på 100 som hver kaster sin stein hadde fått massemorderen til blods.

Høres ut som noen som kunne skjedd på film. Jeg tipper de fleste reagerte med frykt og panikk, tror ikke man rekker å tenke i en slik situasjon, bare rømmer instinktivt bort fra galningen. Ting må ha vært så kaotisk at det ikke hadde vært mulighet for å samle haugevis med folk og kommandere mot han. Desuten var vel folk ganske spredt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...