Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

1. Du leser det du selv vil lese, jeg leser det som står.

2. Du vil drepe for å nå dine mål, jeg vil ikke.

Her snakker vi forvridd sinn. Er det noen flere absolutte verdier du representerer?

Pst, du har ikke en gård et sted?

Nå er det på høy tid å slutte med personangrepene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo greit, men etter hva jeg fikk vite eller fikk med meg, så var det som var igjen av den hvite varebilen fraktet bort til Kripros.

At det som var igjen er tatt hånd om av politiet, er nok riktig! Men at Kripos var raskt inne og fjernet restene etter bilen høres bare dumt ut.

Det har jeg ikke sagt noe om heller :) . Jeg sa bare at dem fraktet bort det som var igjen av bilen sånn som den var etter at bomben hadde gått av til Kripros.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det er litt drit da at vi skal sitte å betale for at ABB skal få mat, tv, dyne, pute, klær, ukepenger, dusj og alt som følger med (skattepengene våres)

 

når jeg satt inne sist (2mnd) lærte jeg at staten bruker 2500kr per dag per person i fengsel. det blir bare: 19 162 500 kr for 21 år

 

Ja da synes jeg heller at noen burde avlivet deg, så hadde vi spart de pengene.

 

så jeg er like ille person som ABB fordi jeg banka brødrene mine og de anmeldte meg?

 

Ikke like ille, men du vil jo spare penger og vi må jo begynne et sted. Hvor skal man sette grensen da mener du? Vold med døden til følge? Bildrap? Hevndrap? Forsettelig drap? Overlagt drap? Eller massedrap? Hvor mange må til før det er mange nok, 10-12 kanskje?

Jeg sa ikke at jeg ville spare penger, jeg sa at det var surt å bruke mine egne penger på den største drittsekken som finnes på jord (for å si det ekstremt mildt)

han som tok nesten 100 liv og berørte hele verden og har historiens verste enmannsangrep på seg.

 

vil du ta penger utav kontoen din for å gi til bin laden, hitler eller ABB? (ta pointet)

er det ikke litt kjekkere å gi dem til røde kors i såfall?

 

jeg er sterkt imot dødstraff, slikt tilfelle vi har på plan den dag i dag så er tortur i en mild formel akseptabel, for eks: han sier i manifestet at han vil død så derfor holder vi han i live = tortur ;):)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Den typen hinting kan du spare deg for.

 

Jeg hater virkelig å påpeke hvem som først senker seg til et gitt nivå, men i dette tilfellet...

Håper du ser forskjellen på eksemplene. Gjør du ikke det kan vi ta det videre på PM. Akkurat denne diskusjonen tror jeg vi kan avslutte her i tråden!

Lenke til kommentar

Jeg er uenig. Hvis saken ikke kan få oppmerksomhet uten at du er nødt til å henrette over 90 personer så er du ikke i "sync" med resten av demokratiet. Det skal aldri være NØDVENDIG å henrette noen for saken din.

Nå er vel også en faktor ifølge det jeg har sett etter å ha skumlest manifestet at den type meninger han hadde i stor grad nektes i alle vesentlige medier og blir oversett/forhåndssensurert/avvist slik at vedkommende faktisk ikke *får lov* til å ytre sin mening.

 

Vi skal ikke se bort i fra at dette er en vesentlig faktor i at han gjorde som han gjorde.

Endret av satchman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er det på høy tid å slutte med personangrepene.

 

Det er bare personangrep når det ytres av noen man er uenig med, gotcha.

Det ligger en stor forskjell i å gå på person, og å gå på utsagn.

 

Du har gjentatte ganger gitt utrykk for at du ønsker å morde denne personen, indirekte ved å ønske at denne personen ikke skal få ha noen rettsikkerhet.

Lenke til kommentar

Tenk, trykk, tal. En grei regel.

Enkelte her bør logge av og få seg søvn. Det er nok nå. Eventuelt skriv ned det man ønsker si, legg dere, les over i morgen og avgjør da om det skal publiseres.

Vi vil ikke akseptere at denne hendelsen benyttes til å bedrive tanketom kjekling og polarisering over en lav sko.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg må bare si at jeg skjønner folks reaksjoner, min følelsesmessige reaksjon er at vi burde seigpine han i et par dager, og deretter henge han.

 

Men min rasjonalitet sier vi må gjøre dette på en sivilisert måte, og respektere vårt demokrati og rettstat, og ikke synke til denne ynkelige og patetiske mannens nivå.

Endret av H3N
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sier selvfølgelig ikke at jeg er enig, sier bare at jeg kan forstå at de som har synspunkter som stemmer ganske godt med ABB sine vil kunne se saken slik, at det virker som om det faktisk måtte noe slik til for at de skal få lys på saken sin. Så lenge han sier at han synes det som skjedde var grusomt så har ikke jeg tenkt å hate ham for å ha en slik mening.

 

Jeg er uenig. Hvis saken ikke kan få oppmerksomhet uten at du er nødt til å henrette over 90 personer så er du ikke i "sync" med resten av demokratiet. Det skal aldri være NØDVENDIG å henrette noen for saken din.

 

Nettopp. Jeg er villig til å tolke det han karen på Facebook skrev som at han synes det er noe feil i systemet/samfunnet/whatever når det er nødvendig med noe slikt for å få frem saken. Ser at det kan ha vært en helt dust tolkning, og jeg er egentlig enig med de fleste av dere, så jeg foreslår at vi legger denne saken død.

Lenke til kommentar
Medieomtale av straffesaker

01.09.2005

Riksadvokaten

 

 

 

For rettsapparatets aktører er det en utfordring at opplysninger som er ment for en rettsprosess tilflyter allmennheten i forkant av rettsbehandlingene, uavhengig av hvor opplysningene kommer fra. Dette kan lett oppfattes som forhåndsprosedering av aktørene og sette spørsmål ved om rettsbehandlingen er uhildet i forhold til at opplysninger skal fremkomme under rettsbehandlingen.

 

I ytterste konsekvens kan dette medføre at allmennhetens tillit svekkes til at det gjennomføres en rettferdig og riktig behandling av straffesaken i rettsapparatet. Vel så alvorlig er det at allmennheten stiller spørsmål om hvordan en slik informasjon kan tilflyte mediene, på bakgrunn av en riktig oppfatning av at dette er opplysninger og dokumenter som skal være unntatt fra offentligheten – og som skal presenteres for rettsapparatet.

 

Allmennhetens tillit kan synke, og det kan stilles spørsmål eller rettes mistanke om ulovlige handlinger fra aktører i saken.

 

Publikum har selvsagt både krav på, og rett til, å få kunnskap om kriminalsaker. I svært mange tilfeller er det også en forutsetning for at sakene skal kunne oppklares at politiet gjennom mediene får formidlet behovet for å få vitneutsagn.

 

Bare noen refleksjoner ang. forhåndsprosedering...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...