Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
17 years – (Time: 23.30) - Assault and attempted robbery - Us 10, them 12 Moroccans. Location Tåsen, Oslo.

 

They were robbing (collecting Jizya) and beating local kafr/Norwegian kids at Tåsen center, they had done this on numerous occasions. They didn't live there but travelled to Tåsen from a Muslim enclave on Oslo East. I was at a party on Tåsen when we heard they had just beaten one of my friends younger brothers. We went there to chase them away from the neighbourhood. They had weapons, we had weapons. I was hit with a billiard pool in the head. Result of the fight: we made a deal with them, they promised they would never return and harass the Tåsen youngsters again.

 

 

tror jeg har funnet problemet

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt, så var den bilen fjernet ganske fort og fraktet til Kipros. Men rett meg om jeg tar feil.

Du tar feil. Har du ikke sett de mange videoene og bildene som ble tatt bokstavelig talt rett etter eksplosjonen? De kan umulig ha rukket å fjerne bilen på så kort tid uten at noen så det. Så, vennligst ikke spre slike påstander videre. :)

Lenke til kommentar

Jeg setter pengene mine på at han ikke slipper ut. Det er godt nok for meg.

Skal han ikke slippes ut, da må han dømmes til forvaring. For at dette skal skje, så må det være en reell fare for gjentakelse. Er dette tilfelle? Det tror ikke jeg. ABB har hatt plettfri vandel frem til fredagen. Man kan nesten kalle ham en mønsterborger. I mange år (ni?) har han planlagt denne ene store operasjonen og hele hans voksne liv har vært lagt opp til dette. Hva er egentlig sannsynligheten for gjentakelse?

 

I mine øyne burde han ha hatt en straff som står til ugjerningen. Altså dom for overlagt for hvert enkelt menneske som døde som følge av disse to aksjonene. Det ville blitt resten av livet hans i fengsel, men vi har vel ikke muligheten i norsk rettsvesen for å stable slike straffer oppå hverandre. Derfor må vi heller håpe på forvaring, men jeg er redd det ikke skjer.

Lenke til kommentar

Det er litt drit da at vi skal sitte å betale for at ABB skal få mat, tv, dyne, pute, klær, ukepenger, dusj og alt som følger med (skattepengene våres)

 

når jeg satt inne sist (2mnd) lærte jeg at staten bruker 2500kr per dag per person i fengsel. det blir bare: 19 162 500 kr for 21 år

Det føles som godt brukte skattepenger for å la en forferdelig person bruke hver eneste dag i resten av sitt liv på å studere seg selv og et par kvadratmeter med leilighet.

 

Det føles som godt brukte penger, for å vite at vi, selv ikke i nødens stund og i den værste tragedie, gikk bort fra de mest grunnleggende verdiene i vårt samfunn og vår kultur.

 

Det føles som godt brukte penger, for at han skal få sin straff, og at han blir straffet etter våre regler, og at mord og terror, aldri vil få oss til å endre våre regler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er litt drit da at vi skal sitte å betale for at ABB skal få mat, tv, dyne, pute, klær, ukepenger, dusj og alt som følger med (skattepengene våres)

 

når jeg satt inne sist (2mnd) lærte jeg at staten bruker 2500kr per dag per person i fengsel. det blir bare: 19 162 500 kr for 21 år

Jeg betaler gladlig for at han skal leve isolert fra samfunnet ut livet.

 

eneste måten jeg klarer å beholde roen ved å vite at jeg skal betale for at han skal få leve er at han selv skrive i manifestet at han ønsker å få dødstraff (død) og dermed så vil det verste for ham være å holdes i live. det er det eneste positive jeg ser med det

Lenke til kommentar

Ikke i noen andres hode enn ditt eget.

 

Ro, ro til fiskeskjær.

 

Forskjellen på oss er åpenbart at jeg står for hva jeg sier.

Forskjellene mellom oss er tydelige:

 

1. Du leser det du selv vil lese, jeg leser det som står.

2. Du vil drepe for å nå dine mål, jeg vil ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt burde man følge loven, men hvis en av ungdommene på leiren hadde klart å drepe han, ville de blitt straffet for det?

 

Nei, det tviler jeg på. Har vi ikke i Norge også unntak for selv forsvar under kritiske forhold?

 

Nødvergeretten, Straffelovens § 48. Kommer til anvendelse ved lovstridig handling gjort for å hindre en annen lovstridig handling. Så dersom drap er eneste utveien for å hindre et eller flere drap vil det nok oppfattes som nødverge.

Lenke til kommentar

Jeg setter pengene mine på at han ikke slipper ut. Det er godt nok for meg.

Skal han ikke slippes ut, da må han dømmes til forvaring. For at dette skal skje, så må det være en reell fare for gjentakelse. Er dette tilfelle? Det tror ikke jeg. ABB har hatt plettfri vandel frem til fredagen. Man kan nesten kalle ham en mønsterborger. I mange år (ni?) har han planlagt denne ene store operasjonen og hele hans voksne liv har vært lagt opp til dette. Hva er egentlig sannsynligheten for gjentakelse?

 

I mine øyne burde han ha hatt en straff som står til ugjerningen. Altså dom for overlagt for hvert enkelt menneske som døde som følge av disse to aksjonene. Det ville blitt resten av livet hans i fengsel, men vi har vel ikke muligheten i norsk rettsvesen for å stable slike straffer oppå hverandre. Derfor må vi heller håpe på forvaring, men jeg er redd det ikke skjer.

 

Du tror ikke at en person som gikk inn i en situasjon hvor han selv hadde kalkulert sjansen for å overleve (hvordan han gjorde det vet jeg ikke) for å redde Europa fra Marxister som vil ta over verden ikke kan gjør noe lignende igjen?

 

No offense, men du må være barnslig naiv

Lenke til kommentar

Jeg ser til stadighet grupper på facebook som roper "ikke ha åpen rettssal imorgen!". Deres argument er at de ikke ønsker at han skal få mer oppmerksomhet enn han allerede har fått, og at han ikke skal ha muligheten til å spre sin ideologi til resten av verden.

 

Hva mener dere om saken?

 

Personlig er jeg helt uenig. Copy-paster den ene kommentaren jeg la igjen på gruppa:

 

Norge er et av vedens mest demokratiske land. Vi kan si det vi vil, og mene hva vi vil. Dette er viktig.

 

Å stenge dørene til en rettssak som dette vil resultere i et mindre opplyst folk. Et mindre åpent samfunn. Mindre kunnskap om hva som har skjedd. Er dette noe vi vil? Åpenhet og kunnskap er to grunnlegende verdier i vårt samfunn. Å stenge dørene til rettsaken Norge følger med på vil være et overtramp mot disse verdiene.

 

Mange argumenterer med at å høre på han prate i rettssalen vil kunne gi idéer og inspirasjon til andre potensielle massemordere. Jeg er enig, men ikke enig nok til å mene at det er en grunn til å sensurere rettssaken.

 

Dette var det vi kan anse som en "terrorhandling". Målet med terror er å spre frykt, usikkerhet og kaos. Ved å lukke rettssaken viser vi at terroren har fungert. Vi viser at vi frykter fler tilfeller som dette, og at han har lyktes.

 

Vi må ikke gi etter for terror. Vi må heller kjempe imot, og fortsette som før. Sterkere enn før. Mer demokrati. Mer ytringsfrihet. Mer åpenhet.

Jeg er ikke redd for det han måtte ha å si. Folk fortjener å vite hva slags syke idéer mannen hadde for så å bekrefte ovenfor seg selv at de ikke er som han.

 

Å lukke dørene er å stikke fingrene i ørene. Dørene må åpnes for å drepe de avskyelige tankene med åpenhet og fremfor å lå dem spire i skyggen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt, så var den bilen fjernet ganske fort og fraktet til Kipros. Men rett meg om jeg tar feil.

Du tar feil. Har du ikke sett de mange videoene og bildene som ble tatt bokstavelig talt rett etter eksplosjonen? De kan umulig ha rukket å fjerne bilen på så kort tid uten at noen så det. Så, vennligst ikke spre slike påstander videre. :)

 

har bevis for at du har rett au Runar :)

 

filmet da bomben gikk av

Her hører du og ser at ingen offisielle mannskap har rukket å komme frem og jeg ser ingen bil

Lenke til kommentar

Gjerningsmannen har jo i manifestet sitt snakket om mulighetene for en "bonus-aksjon" eller hva det var hvis han rømte. Samtidig som han legger frem hele ideologien sin, om at væpnet kamp er eneste mulighet for å oppnå målet, at målet skal være oppnådd innen så og så mange år. Så systematisk og selvdisiplinerende han har vært er det godt mulig han har akkurat samme, om ikke sterkere, tanker om 21 år, selv etter å ha sittet bak lås og slå. Det kan jo være med i vurderingen av faren for gjentakelse. Jeg tror handlingene hans alene er så utrolig grusomme og sterke at det bidrar til at han vil dømmes til forvaring.

Lenke til kommentar

Det er litt drit da at vi skal sitte å betale for at ABB skal få mat, tv, dyne, pute, klær, ukepenger, dusj og alt som følger med (skattepengene våres)

 

når jeg satt inne sist (2mnd) lærte jeg at staten bruker 2500kr per dag per person i fengsel. det blir bare: 19 162 500 kr for 21 år

 

Ja da synes jeg heller at noen burde avlivet deg, så hadde vi spart de pengene.

Lenke til kommentar

Det er litt drit da at vi skal sitte å betale for at ABB skal få mat, tv, dyne, pute, klær, ukepenger, dusj og alt som følger med (skattepengene våres)

 

når jeg satt inne sist (2mnd) lærte jeg at staten bruker 2500kr per dag per person i fengsel. det blir bare: 19 162 500 kr for 21 år

 

Ja da synes jeg heller at noen burde avlivet deg, så hadde vi spart de pengene.

 

så jeg er like ille person som ABB fordi jeg banka brødrene mine og de anmeldte meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...