Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Har det kommet fram noe om hvem han sendte manifestet til?

 

Kom bare over dette på et svenskt forum:

 

"Jag såg idag delar av mailadresserna ABB skickat sitt epos till.

Värt att notera:

Åtminstone tre representanter för nationaldemokraterna.

Två andra svenska adresser, en live.se och en Yahoo.se."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

-Benjamin Franklin, nærmere 300 år siden.

 

Er ingenting midlertidig med en stående lovendring, så du kunne like godt sitert Ole Ivars.

Å fjerne rettssikkerheten for å straffe en person vil jeg absolutt si er så nære Benjamins sitat som overhode mulig å komme uten å sitere han direkte.

Lenke til kommentar

Å fjerne rettssikkerheten for å straffe en person vil jeg absolutt si er så nære Benjamins sitat som overhode mulig å komme uten å sitere han direkte.

 

Og alle framtidige som satser på at alt de blir utsatt for om de gjør noe slikt er et opphold på en av våre statsfinansierte spahotell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og jeg vil helst sett at tilbakefallsprosenten for massemordere aldri vil bli høyere enn 0. Jeg kommer på en effektiv måte å gjøre dette på.

ABB er villig til å drepe for å forhindre sin nasjon i å bli ødelagt.

 

Du er villig til å drepe for å forhindre din nasjon i å bli ødelagt.

 

Lurer på om du ser hvor tett opp mot ABB du faktisk legger deg med disse uttalelsene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og jeg vil helst sett at tilbakefallsprosenten for massemordere aldri vil bli høyere enn 0. Jeg kommer på en effektiv måte å gjøre dette på.

ABB er villig til å drepe for å forhindre sin nasjon i å bli ødelagt.

 

Du er villig til å drepe for å forhindre din nasjon i å bli ødelagt.

 

Lurer på om du ser hvor tett opp mot ABB du faktisk legger deg med disse uttalelsene.

 

Forskjellen er at ABB drepte uskyldige. Dette er en prekær forskjell.

Lenke til kommentar

Det blir uansett, selvfølgelig, ingen dødsstraff i dette tilfellet. Argumentene har blitt nevnt flere ganger før. For det første skal det, selv etter en slik hendelse, meget til før vi vil gå med på å innføre noe så barbarisk som dødsstraff. Videre vil en lovendring uansett ikke påvirke denne saken da endringer med tilbakevirkende kraft er totalt uaktuelt jf. grunnloven.

 

Paragrafen har forøvrig vært oppe til "drøfting" (les her), men i en sak som denne vil det aldri være snakk om å rom for tolkning.

 

Alt dette er jeg glad for! Disse prinsippene, alt fra mangel på dødsstraff til ingen tilbakevirkende kraft, er tegn på en sunn rettsstat!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alt dette er jeg glad for! Disse prinsippene, alt fra mangel på dødsstraff til ingen tilbakevirkende kraft, er tegn på en sunn rettsstat!

 

Jepp. Og om nitten år når Anders har angret seg nok, er han ute igjen og bygger en ny bombe.

Når den går av er man straks på pletten for å omtale dødsstraff som unødvendig barbari.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen er at ABB drepte uskyldige. Dette er en prekær forskjell.

Nei, ABB drepte de han mente var skyldige, du er uenig i hans definisjon, og jeg kan garantere deg at han er uenig i din definisjon (på den måten at han mener at han ikke er skyldig)

 

Dere har tvert i mot veldig veldig mye til felles på hvor langt dere er villige til å gå for deres sak.

 

Det eneste riktige er å vise at det aldri er akseptabelt å gå så langt, og at vi som samfunn tar avstand fra slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og jeg vil helst sett at tilbakefallsprosenten for massemordere aldri vil bli høyere enn 0. Jeg kommer på en effektiv måte å gjøre dette på.

ABB er villig til å drepe for å forhindre sin nasjon i å bli ødelagt.

 

Du er villig til å drepe for å forhindre din nasjon i å bli ødelagt.

 

Lurer på om du ser hvor tett opp mot ABB du faktisk legger deg med disse uttalelsene.

 

Forskjellen er at ABB drepte uskyldige. Dette er en prekær forskjell.

ABB mente de ikke var uskyldige.

Du mener ABB ikke er uskyldig.

 

Forskjellen ligger hvor?

Endret av L4r5
  • Liker 4
Lenke til kommentar

ABB mente de ikke var uskyldige.

Du mener ABB ikke er uskyldig.

 

Forskjellen ligger hvor?

 

Forskjellen ligger i den juridiske definisjonen av et lovbrudd/subjektiv moral

 

Det eneste riktige er å vise at det aldri er akseptabelt å gå så langt, og at vi som samfunn tar avstand fra slikt.

 

Tragisk å se så mange så villige til å ofre sikkerheten til deres medmennesker i blind tro på et snillistisk rettsapparat som gang på gang har feilet i å utøve noen form for straffefunksjon selv på lovbrudd av langt mindre skala.

 

Alt som kreves for at ondskapen skal seire er at gode menn toer sine hender, sies det.

Endret av Lilac1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Politiet fikk melding om pakken klokken 18.08. Klokken 00.19 var situasjonen fortsatt uavklart.

 

Han regnet med at bombeekspertene ville ankomme en gang i løpet av natten.

 

Her snakker vi om standard Norsk treig elendig politi arbeid.. de har jo gjort jobben sin spnn sett men de har nå brukt over 6 timer og klokka går enda på å få noen bombe eksperter dit... det er liksom ikke den tida de brukte når det gjaldt fredagen. skulle tro det var 2 forskjellige land

Lenke til kommentar

ABB mente de ikke var uskyldige.

Du mener ABB ikke er uskyldig.

 

Forskjellen ligger hvor?

 

Forskjellen ligger i den juridiske definisjonen av et lovbrudd/subjektiv moral

Men du synes jo ikke at vi skal følge loven til å begynne med, så det er vel ikke relevant.

 

Den subjektive moralen har dere til felles, i den grad at den er subjektiv for dere begge.

Lenke til kommentar

Ser det er debatter rundt straff. Uansett hva man spekulerer i, så blir det garantert maksimalstraff + forvaring ut livet.

Tror man bør legge hevntanker til side og heller se hvordan man kan reversere skadene for AUF, regjering og land.

 

Mer demokrati, mer åpenhet og mer humanitet er løsningen. Vi gir ingen respekt til antidemokratiske krefter.

I lengden er terror ingen trussel mot oss. Det blir som vi selv velger, hevet eller senket hode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har det kommet fram noe om hvem han sendte manifestet til?

 

Kom bare over dette på et svenskt forum:

 

"Jag såg idag delar av mailadresserna ABB skickat sitt epos till.

Värt att notera:

Åtminstone tre representanter för nationaldemokraterna.

Två andra svenska adresser, en live.se och en Yahoo.se."

ABB beskriver i detalj hvordan han over lang periode fisket frem epostadresser via aktiv søkning på facebook. Han la til nasjonalister, høyreorienterte, neo-nazier og igrunn de han kunne tenke seg ville ha interesse av å lese manifestet. Totalt fikk han vel en liste på noen tusen epostadresser. Finner dessverer ikke tilbake til siden, men den er der blandt de 1500 andre.

Lenke til kommentar

Alt dette er jeg glad for! Disse prinsippene, alt fra mangel på dødsstraff til ingen tilbakevirkende kraft, er tegn på en sunn rettsstat!

 

Jepp. Og om nitten år når Anders har angret seg nok, er han ute igjen og bygger en ny bombe.

Når den går av er man straks på pletten for å omtale dødsstraff som unødvendig barbari.

 

Vet ikke helt hvordan man skal svare her. Tror du virkelig at det er så mye som en bitteliten sjanse for at han noen gang ser dagslys igjen?

 

Hvis det på noen måte skulle skje, har han fått dødsstraffen sin, for han hadde 00% sikkert kommet til å bli lynsjet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...