Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har familien hans fått noe form for beskyttelse? Har ikke lest noe om det

Hvem kunne tenkes å gå løs på moren eller søsknene hans?

Du skal nok ikke se bortifra at en eller annen kan finne på å ville kunne ønske å ta hevn, man skal aldri undervurdere mennesker noe disse dagene har bevist ganske greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har familien hans fått noe form for beskyttelse? Har ikke lest noe om det

Hvem kunne tenkes å gå løs på moren eller søsknene hans?

Det er vel kanskje slik naivitet som vi må kvitte oss med. Vi lever ikke lenger i det koselige Norge hvor alle er venner og fæle ting ikke kan skje. Verden er full av gærninger og ekstremister, og de er nærmere enn noen gang.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er kvalmende at Bjøntegård og Stanghelle vil sensurere det han sier i fengslingsmøtet. Det er nesten et bevis på at det han skriver i manifestet om sjefsredaktører stemmer.

 

De var vel forøvrig i hovedgruppen av gode terrormål, så mulig de er litt hatske på grunn av den utpekingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En helt utenkelig tanke.... for et land dette ville vært da..

 

Jo, kanskje, men vi snakker om jo arrangementer med flere hundre deltakere. Snakker ikke om rekke på rekke med tungt væpnede politimenn iført hjelm og skjold, men politi tilstede med feks våpen innlåst i bilen. Nå vet jeg ikke hvordan våpensituasjonen er for norsk politi per dags dato.

 

Men det er klart at det er en vanskelig debatt. Ingen vil at noe sånt skal skje igjen, samtidig som at ingen vil at vi skal forandre vår måte å leve på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har familien hans fått noe form for beskyttelse? Har ikke lest noe om det

Hvem kunne tenkes å gå løs på moren eller søsknene hans?

 

En slik handling er totalt uakseptabelt, disse personer har vel ikke gjort noe galen.

 

Om vi skulle komme over slike poster her i huset, om hevn over "slekten", så vil disse bli sendt videre til politiet som bekymringsmelding fra vår side.

 

Admin

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har sett utallige facebookposter og vegginnlegg om mennesker som vil at Norge skal innføre dødsstraff og dermed ta livet av den som er pågrepet.

 

Jeg tar kanskje feil, men er det ikke slik at om man endrer/lager lover etter selve handlingen så kan ikke han bli straffet for det uansett?

 

Edit: Endret posten min, ettersom ordspillet jeg brukte ikke passer så godt i denne sammenhengen.

Endret av Nopros
Lenke til kommentar

nettopp det jeg sier at han ikek skulle, det du sier er rambo.

Jeg sier det er en mellomting mellom rambo og førstemann uti.

 

Lederen er en leder, spesielt over ungdommer som flere er under 16 til og med, han har ansvar for å hjelpe og slikt så godt han kan så lenge han kan.

istedenfor ytrer han ikke en tanke engang, han bare stikker og tenker på seg selv. det er ingen leder, det er bare en egoist som liker statusen sin. feig, patetisk og idiot er han..

 

Han skulle ikke hoppe fram i ilden nei men han hadde mulighet til å lede og guide mange hundre stykker der lenge før han kom foran ilden og lenge før han trengte å hoppe uti

 

Du gjør meg kvalm. Du vet ingen verdens ting om hva slags muligheter han hadde, du vet ingen verdens ting om hva han tenkte. Hold faenmeg kjeft.

Lenke til kommentar

En slik handling er totalt uakseptabelt, disse personer har vel ikke gjort noe galen.

 

Om vi skulle komme over slike poster her i huset, om hevn over "slekten", så vil disse bli sendt videre til politiet som bekymringsmelding fra vår side.

 

Admin

Jeg vil si at en slik handling også ville vært uakseptebalt, selv om det var gjerningsmannen selv.

Lenke til kommentar
Han er mer en koordinator enn leder vil jeg tro. Du blander åpenbart hans stilling med andre, totalt annerledes stillinger, som militær leder (troppsjef, lagleder eller lignende), eller andre i sjefs- og ansvarsposisjoner som har mottat rikelig med trening (kapteiner på større båter etc.)

 

Jeg var på en sommerleir i tenårane mine som heter haraldvigen i kristiandsand. der var vi på en øy rett utenfor kr.sand, tema var seff sjø og vi lært mye om sja og vær og alt mulig der ute.

Der hadde vi ledere, disse ledererne hadde ansvar for oss om noe gikk galt eller andre ting (at vi hadde redningsvest på, om vi brakk fotan at vi fikk rette behandling, at vi oppførte oss, passa på så ingen datt i sjøen uteav båten) alle mulige situasjoner.

nå skjedde aldri noe i nærheten av hva vi snakker om i dag men jeg prøver å sette fram hva jeg tenker når jeg leser/ser en leder ovenfor tenåringer under 18 år som ikke er myndige og hvertfall ikke har peiling. lederen har 100x mer peiling enn ungdommene

 

denne lederen skal beskytte og hjelpe så godt de overhodet kan.

 

kaller han seg leder på AUF LEIREN så har han det ansvaret jeg beskriver her

har han ikke det ansvaret så er han ikke leder

 

enkelt og greit

 

det er hele mitt poeng

 

at han som leder har denne oppgaven og da er det ikke riktig av han i uansett situasjon å være den første som stikker.

hadde han dratt med seg en gjeng ungdommer så haded vi nok ikke hatt denne diskusjonen for da hadde jeg sakt at han gjorde det beste han kunne og bare vær glad for at han fikk emd seg noen i det hele tatt.

 

men å bare snu ryggen til og være den første som hopper er ikke å være en leder

 

er han koordinator og ikke leder som du sier? han kaller seg leder, over alt i media blir han omtalt som leder

 

edit:

beklager skriveleif og gjerne tung lesning, blir engasjert så går det kjappt på tastaturet

Han er leder for AUF, ikke Leirleder din dott.

 

Lederen for leiren het monika og ble regelrett henrettet sammen med sjefen for sikkerheten på øya.

 

Du har ikke peiling på ka du snakker om, og det er fullstendig respektløst av deg å i det hele tatt uttale deg om dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har sett utallige facebookposter og vegginnlegg om mennesker som vil at Norge skal innføre dødsstraff og dermed ta livet av den som er pågrepet.

 

Skyt meg om jeg tar feil, men er det ikke slik at om man endrer/lager lover etter selve handlingen så kan ikke han bli straffet for det uansett?

Så vidt jeg veit har du rett i det.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller om man burde hatt væpnet politi til stede på slike store sammenkomster, men det har vel ikke politiet ressurser til?

 

En helt utenkelig tanke.... for et land dette ville vært da..

Jeg ser ikke helt hvorfor dette er så utenkelig. Man kan jo spørre seg selv om hva slags land allerede dette er hvor nesten 100 ungdommer(og barn) blir kaldblodig myrdet av én eneste person.

Lenke til kommentar

Jeg har sett utallige facebookposter og vegginnlegg om mennesker som vil at Norge skal innføre dødsstraff og dermed ta livet av den som er pågrepet.

 

Skyt meg om jeg tar feil, men er det ikke slik at om man endrer/lager lover etter selve handlingen så kan ikke han bli straffet for det uansett?

 

Jeg mener det er slik. Det var en på TV i stad som snakka om at Norge skulle innføre 30års fengsel for terrorhandlinger, men siden den ikke var vedtatt enda, så kunne han ikke dømmes etter den paragrafen.

 

(Tar bare dette fra hukommelsen, rett meg om det er feil).

Endret av stizzen
Lenke til kommentar
Han er mer en koordinator enn leder vil jeg tro. Du blander åpenbart hans stilling med andre, totalt annerledes stillinger, som militær leder (troppsjef, lagleder eller lignende), eller andre i sjefs- og ansvarsposisjoner som har mottat rikelig med trening (kapteiner på større båter etc.)

 

Jeg var på en sommerleir i tenårane mine som heter haraldvigen i kristiandsand. der var vi på en øy rett utenfor kr.sand, tema var seff sjø og vi lært mye om sja og vær og alt mulig der ute.

Der hadde vi ledere, disse ledererne hadde ansvar for oss om noe gikk galt eller andre ting (at vi hadde redningsvest på, om vi brakk fotan at vi fikk rette behandling, at vi oppførte oss, passa på så ingen datt i sjøen uteav båten) alle mulige situasjoner.

nå skjedde aldri noe i nærheten av hva vi snakker om i dag men jeg prøver å sette fram hva jeg tenker når jeg leser/ser en leder ovenfor tenåringer under 18 år som ikke er myndige og hvertfall ikke har peiling. lederen har 100x mer peiling enn ungdommene

 

denne lederen skal beskytte og hjelpe så godt de overhodet kan.

 

kaller han seg leder på AUF LEIREN så har han det ansvaret jeg beskriver her

har han ikke det ansvaret så er han ikke leder

 

enkelt og greit

 

det er hele mitt poeng

 

at han som leder har denne oppgaven og da er det ikke riktig av han i uansett situasjon å være den første som stikker.

hadde han dratt med seg en gjeng ungdommer så haded vi nok ikke hatt denne diskusjonen for da hadde jeg sakt at han gjorde det beste han kunne og bare vær glad for at han fikk emd seg noen i det hele tatt.

 

men å bare snu ryggen til og være den første som hopper er ikke å være en leder

 

er han koordinator og ikke leder som du sier? han kaller seg leder, over alt i media blir han omtalt som leder

 

At ein har ansvar for at mindreårige har på seg redningsvest medfører ikkje at ein har ansvar for noko som er langt utanfor vedkommandes kontroll. Å vere politisk leiar medfører heller ikkje nødvendigvis ansvar for at mindreårige har på seg redningsvestar.

 

lederen har 100x mer peiling enn ungdommene

 

Eg vil gjerne sjå kva du legg til grunn for å påstå at Pedersen har vesentleg kunnskap i å organisere motstand mot ein våpendesperado.

 

Du snakka tidlegare om å kjefte på skjermen i staden for ølflaska. Dra opp Word, Notepad, Gedit, Kate eller kva du no har, og skrible til du får senebetennelse. Slik kan du syte og klage over feiloppfatninga av kva for leiar Pedersen er, utan at nokon treng å lese det, og utan at nokon korrigerar deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...