Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Jeg finner det urovekkende at dere kritiserer en person som akkurat har opplevd en massiv massakre sin håndtering av media.

 

er det bedre at jeg får ut mine sterke følelser ovenfor det horrible som har skjedd ved å gå ut på gata å drikke meg dritings og sloss med alt og alle? bare for å få ut agrresjon mot en norsk terrorist og triste følelser ovenfor ofrene?

 

er det ikke da bedre at vi diskuterer her og får ut aggresjon ved å kjefte på skjermen for noe blir skrevet eller gi kondolanser og slikt til folk som har mista sine kjære?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[…] men han hadde mulighet til å lede og guide mange hundre stykker der lenge før han kom foran ilden og lenge før han trengte å hoppe uti

Det vet du faktisk ingenting om, så jeg foreslår at du reformulerer deg og viser litt respekt. Er det for mye å forlange?

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

http://www.itromso.no/nyheter/article472316.ece

 

Herlighet, om dette stemmer..... :cry:

 

Det kan òg ha redda liv. Bileta av svømmande ungdom må ha fått folk med båt ut, som ikkje hadde sikt til øya sjølv. Om alle skulle tenkt gjennom konsekvensane av alt som skjedde hadde Breivik garantert gått tom for ammunisjon før han vart arrestert.

 

Personene på campingplassen var de første som visste hva som skjedde og dem var ute med båt lenge før noe helikopter var til stedet.

 

Ikke sjokkerende foresten, fakta er fakta. Ungdommer som gjemte seg kom fram når dem så helikopteret, og da ble dem skutt ned.

Lenke til kommentar

er det ikke da bedre at vi diskuterer her og får ut aggresjon ved å kjefte på skjermen for noe blir skrevet eller gi kondolanser og slikt til folk som har mista sine kjære?

Du diskuterer ikke, men går til angrep på en person som har opplevd noe så tragisk du ikke kan tenke deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg hadde løpt/svømt alt jeg hadde og kun tenkt på min egen sikkerhet hvis en våpendesperado var løs.

 

Whatever, kall meg gjerne kald.

hadde du vært lederen (slik som han som var førstemann ute i vannet) så hadde saken vært noe anderledes ja.

lederen trenger ikke å leke rambo men skal for faen ikke være førstemann ute i vannet.

 

skammelig. er så forbanna på den lederen at jeg gjerne skulle gjort noe med han altså

Jepp. Det er jævla lett å si det mens du sitter i den komfortable stolen på gutterommet ditt og ikke har peilig på hva som går gjennom hodet til ethvert menneske som settes i en lignende situasjon. Ingen var forberedt på det som skjedde.

jeg har blitt stilt på pistol opp mot panna 1 gang tidligere i mitt liv. det er en horribel situasjon men jeg kom meg unna, (jeg var den eneste rundt der da utenom personen som holdt pistolen)

jeg vet litt ossen det er.

jeg stakk ikke av, det var ikek det første jeg gjorde. heiv meg på rygg og sparka godt i beina så han trynte, reiste meg opp og tok det første jeg fant (ei lampe på en benk på sida døra) og smalt han kraftig i skallen. så stakk jeg av.

immobiliserte han først så stakk av...

 

en ting jeg aldri har lyst til å oppleve igjen sier jeg bare.

 

denne terror handlinga er seff mye mye verre og sjokk og alt mulig, men en leder er en leder og det dere sier er bare fordi det er for tidlig, kom tilbake om et par uker/mnd så er det greit for deg og, da vil du se det

Lenke til kommentar

Ærlig talt!! Hvorfor brukte politiet såpass lang tid?!!! For engangskyld kunne de være brukbar, men til og med da tok det tid før de utførte arbeidet sitt. Selv etter denne terroraksjonen mener jeg at Norge er et av de beste landene å bo i. For de finnes dumme folk overalt i verden, men politiet i Norge gjør meg jævla usikker!

 

Vel!

 

Hvis noen tror at politiet sover hjemme med våpen og er klar til kamp i løpet av noen minutter så tenk en gang til.

 

Disse folkene skal ha briefing, taktisk situasjonsvurdering, bevæpning, transport, samordnet kommunikasjon med flere enheter, situasjons/risikovurdering i nærheten av åsted osv. Dette er ikke gjort i løpet av noen få minutter.

greit, kan delvis være enig med deg. Men ser du noe forskjell på politiet i Norge og USA? Selv om alt de du nevner ikke blir gjort i løpet av noen få minutter, skal det faen meg ikke ta en hel time?!! Tydelig tegn på hvor godt utviklet systemet er.

Lenke til kommentar

Jeg finner det urovekkende at dere kritiserer en person som akkurat har opplevd en massiv massakre sin håndtering av media.

 

er det bedre at jeg får ut mine sterke følelser ovenfor det horrible som har skjedd ved å gå ut på gata å drikke meg dritings og sloss med alt og alle? bare for å få ut agrresjon mot en norsk terrorist og triste følelser ovenfor ofrene?

 

er det ikke da bedre at vi diskuterer her og får ut aggresjon ved å kjefte på skjermen for noe blir skrevet eller gi kondolanser og slikt til folk som har mista sine kjære?

En tredje mulighet ville jo vert å ikke gjøre noen av delene? Og prøve å unngå å absolutt måtte ta aggressjonen ut på andre? Det kommer absolutt ikke noe godt ut av at folk sitter på nettet og sprer hat. Ta deg heller en pause fra både posting og festing og tenk litt over ting til du har roa deg nok til at du klarer å ungå å ta det ut på andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[…] men han hadde mulighet til å lede og guide mange hundre stykker der lenge før han kom foran ilden og lenge før han trengte å hoppe uti

Det vet du faktisk ingenting om, så jeg foreslår at du reformulerer deg og viser litt respekt. Er det for mye å forlange?

 

respekt er ikke problemet, jeg er glad han kom seg derfa i livet og at så mange som mulig kom seg vekk. jeg sier jeg er stort kritisk til at han var førstemann uti vannet og kaller seg leder. alt jeg sier..

 

jeg kondolerer til alle som har mista noen de kjenner (jeg har selv mista folk jeg kjenner i dette) og mener ikke noe vondt i den forstand.

 

diskuterer det som har skjedd og tar opp et punkt om ganga

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4182887.ece

 

Han skal også ha uttrykt ønske om å få stille i uniform i fengslingsmøte mandag klokken 13.00.

 

Rasshølet sitter nok klar til å få frem budskapet sitt yttligere, men jeg regner med att han ikke vil få lov til å ha på seg karnevalkostymet sitt.

 

Det vil jeg bli veldig sjokkert over i så fall...

Lenke til kommentar
Selv om alt de du nevner ikke blir gjort i løpet av noen få minutter, skal det faen meg ikke ta en hel time?!! Tydelig tegn på hvor godt utviklet systemet er.

En time fra man får beskjed til man har forflyttet seg fra Oslo sentum til Utøya og i tillegg har pågrepet mannen og dette under en svært uklar situasjon der man visste lite om hva de faktiske forholdene var?

 

Når sant skal sies synes jeg det faktisk er utrolig raskt å klare dette på en time.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir helt sjokkert over hvordan noen av dere mener Eskil burde taklet situasjonen når dere ikke vet hva som skjedde.

Når det er en skytter mellom deg og resten av de på øya, så løper dui ikke forbi skytteren, du løper i tilflukt! Og det første han gjorde var å ringe å få hjelp mens andre advarte de lengre oppe på øya.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

respekt er ikke problemet, jeg er glad han kom seg derfa i livet og at så mange som mulig kom seg vekk. jeg sier jeg er stort kritisk til at han var førstemann uti vannet og kaller seg leder. alt jeg sier..

 

jeg kondolerer til alle som har mista noen de kjenner (jeg har selv mista folk jeg kjenner i dette) og mener ikke noe vondt i den forstand.

 

diskuterer det som har skjedd og tar opp et punkt om ganga

Det er tullete å si han var førstemann ut i vannet. Hele diskusjonen rundt ham er idiotisk. Jeg kan forstå du ikke mener noe vondt, men kan du droppe det likevel?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ærlig talt!! Hvorfor brukte politiet såpass lang tid?!!! For engangskyld kunne de være brukbar, men til og med da tok det tid før de utførte arbeidet sitt. Selv etter denne terroraksjonen mener jeg at Norge er et av de beste landene å bo i. For de finnes dumme folk overalt i verden, men politiet i Norge gjør meg jævla usikker!

 

Vel!

 

Hvis noen tror at politiet sover hjemme med våpen og er klar til kamp i løpet av noen minutter så tenk en gang til.

 

Disse folkene skal ha briefing, taktisk situasjonsvurdering, bevæpning, transport, samordnet kommunikasjon med flere enheter, situasjons/risikovurdering i nærheten av åsted osv. Dette er ikke gjort i løpet av noen få minutter.

greit, kan delvis være enig med deg. Men ser du noe forskjell på politiet i Norge og USA? Selv om alt de du nevner ikke blir gjort i løpet av noen få minutter, skal det faen meg ikke ta en hel time?!! Tydelig tegn på hvor godt utviklet systemet er.

 

Vi må ikke glemme at stort sett alle ressurser var opptatt i Oslo pga. bilbomben som gikk av.

Hele situasjonen var kaotisk og flere bomber kunne være der. I tillegg til mange skadete og trafikkaos i byen.

 

Så, jeg mener politiet gjorde det de kunne i den situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

respekt er ikke problemet, jeg er glad han kom seg derfa i livet og at så mange som mulig kom seg vekk. jeg sier jeg er stort kritisk til at han var førstemann uti vannet og kaller seg leder. alt jeg sier..

 

jeg kondolerer til alle som har mista noen de kjenner (jeg har selv mista folk jeg kjenner i dette) og mener ikke noe vondt i den forstand.

 

diskuterer det som har skjedd og tar opp et punkt om ganga

Det er tullete å si han var førstemann ut i vannet. Hele diskusjonen rundt ham er idiotisk. Jeg kan forstå du ikke mener noe vondt, men kan du droppe det likevel?

 

Som leder burde han kanskje tatt litt mer ansvar, men i en slik kritisk situasjon kjenner man seg ikke igjen. Godt han lever i hvert fall.

Lenke til kommentar

Eg er veldig veldig imponert over responstida til politiet. Med den situasjonen de allerede hadde i oslo slipper man ikke alt og kjører til en situasjon man ikke aner noe om. Allikevel var responsen enormt bra.

 

De sleit litt med å komme seg over vannet med en passende båt, men man kan ikke forvente at de har båter i hver eneste plaskedam i dette landet.

 

Eneste som er litt dårlig har igrunn ikke noe med politiet å gjøre, men bevilgninger, og det er at de ikke har helikopter med god nok kapasitet til mannskapene sine, noe som igjen gjør at de må kjøre bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...