Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

2 spørsmål ang denne videoen

 

1: Jeg ser ikke noe til selve eksplosjonen, gjør dere?

2: Og hva har de ringet rundt?

 

Det man ser av eksplosjonen er en rute som knuser. Det er det de har ringet rundt. Det klippet ligger rundt. Du finner det nok om du leter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Jeg ser ikke noe til selve eksplosjonen, gjør dere?

2: Og hva har de ringet rundt?

1: Nei, det virker som om de raskt tok opp kameraet etter eksplosjonen, og kun fikk med seg at noen av vinduene knuste.

2: Nettaviser ringer alltid rundt de mest idiotiske ting. De har vel prøvd å ringe rundt et glassvindu som senere knuser.

Lenke til kommentar

Tror dere det stemmer at politiet bevæpnet seg "tyngre" for evt. å drepe? Om dere ser på dette bildet så ser det ikke ut til å være noe standard MP5 på politimannen til høyre. Ser mer ut som en angrepsrifle spør du meg.

 

(Bildet er hentet fra forsiden av VG)

 

Nå er jo ikke det vanlig politi heller, men Beredskapstroppen. Vil tippe det er dette våpenet det er snakk om.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Beredskapstroppen

Lenke til kommentar

Tror dere det stemmer at politiet bevæpnet seg "tyngre" for evt. å drepe? Om dere ser på dette bildet så ser det ikke ut til å være noe standard MP5 på politimannen til høyre. Ser mer ut som en angrepsrifle spør du meg.

 

(Bildet er hentet fra forsiden av VG)

Mulig de antok at han kunne ha på seg skuddsikker vest, med kraftigere våpen går kulene gjennom.

De var nok forberedt på å måtte drepe, om forholdene tilsa det, og hadde dermed med seg våpen som tilsa at de kunne gjøre det uavhengig av utstyret han hadde på seg.

Lenke til kommentar

2 spørsmål ang denne videoen

 

1: Jeg ser ikke noe til selve eksplosjonen, gjør dere?

2: Og hva har de ringet rundt?

1: Den fanger ikke selve eksplosjonen. Til det er de for langt unna.

2: Glasset som faller fra vinduet som blir knust av trykkbølgen.

Lenke til kommentar

2 spørsmål ang denne videoen

 

1: Jeg ser ikke noe til selve eksplosjonen, gjør dere?

2: Og hva har de ringet rundt?

1. Jeg verken så eller hørte eksplosjonen. Bare singlende glass og ødeleggelser.

2. Godt spørsmål.

 

Men som jeg skrev, om han er angrende "rehabilitert" synder og psykisk stabil: Hvordan skal man holde ham igjen? Loven er jo lik for alle?

For hans egen sikkerhet.

 

Hvilken musikk var lagt ut på de sosiale mediene? Jeg gir meg ikke før jeg finner ut av dette her.

Det finner du her:

http://mg.co.za/uploads/2011/07/23/andersbehringbreivikfacebook.pdf

Lenke til kommentar

Tror dere det stemmer at politiet bevæpnet seg "tyngre" for evt. å drepe? Om dere ser på dette bildet så ser det ikke ut til å være noe standard MP5 på politimannen til høyre. Ser mer ut som en angrepsrifle spør du meg.

 

(Bildet er hentet fra forsiden av VG)

Uten at jeg vet det sikkert så tror jeg det har med situasjonen å gjøre. MP5 har relativt kort effektivt rekkevidde men stor stoppkraft på nært hold. Den er også relativt liten og hånterlig i trange situasjoner slik som inne i hus. Så hadde situasjonen vert i en bygning eller nabolag ville jeg tro de hadde brukt MP5.

Større våpen har betydelig lenger effektiv rekkevidde blant annet siden de er lettere å sikte med. De er derimot store og uhåndterlige i trange situasjoner så mye mindre egna til innendørsbruk en MP5.

Så jeg vil tro bakgrunnen for våpenvalget er på grunn av at dette skjedde utendørs i relativt åpent landskap

Lenke til kommentar

Men , hvorfor ble så mange drept ? det var jo en svær øy med nesten bare skog , har dere noen bilder av øya?

Dei fleste vart nok drept før dei kom seg inn i skogen. Dessutan hadde han 1-1,5 timar på seg til å finkjemme øya og henrette dei han fant.

 

Utoya-007.jpg

Lenke til kommentar

Men , hvorfor ble så mange drept ? det var jo en svær øy med nesten bare skog , har dere noen bilder av øya?

 

Kan du slutte med den skrikinga di? Ser du til stadighet gjør dette, og det passer seg ikke. Når det gjelder bilder av øya så florerer jo dette på nett, dessuten har mange kart tjenester på nett bildevisning som lar deg utforske øya hvis det er så viktig for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...