fluff Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 2 spørsmål ang denne videoen 1: Jeg ser ikke noe til selve eksplosjonen, gjør dere? 2: Og hva har de ringet rundt? Det man ser av eksplosjonen er en rute som knuser. Det er det de har ringet rundt. Det klippet ligger rundt. Du finner det nok om du leter. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 2 spørsmål ang denne videoen 1: Jeg ser ikke noe til selve eksplosjonen, gjør dere? 2: Og hva har de ringet rundt? Eg forstår ikkje ringen, kamera gjekk då bomba gjekk av, men filma det ikkje. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 1: Jeg ser ikke noe til selve eksplosjonen, gjør dere? 2: Og hva har de ringet rundt? 1: Nei, det virker som om de raskt tok opp kameraet etter eksplosjonen, og kun fikk med seg at noen av vinduene knuste. 2: Nettaviser ringer alltid rundt de mest idiotiske ting. De har vel prøvd å ringe rundt et glassvindu som senere knuser. Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Tror dere det stemmer at politiet bevæpnet seg "tyngre" for evt. å drepe? Om dere ser på dette bildet så ser det ikke ut til å være noe standard MP5 på politimannen til høyre. Ser mer ut som en angrepsrifle spør du meg. (Bildet er hentet fra forsiden av VG) Nå er jo ikke det vanlig politi heller, men Beredskapstroppen. Vil tippe det er dette våpenet det er snakk om. http://en.wikipedia.org/wiki/Beredskapstroppen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Tror dere det stemmer at politiet bevæpnet seg "tyngre" for evt. å drepe? Om dere ser på dette bildet så ser det ikke ut til å være noe standard MP5 på politimannen til høyre. Ser mer ut som en angrepsrifle spør du meg. (Bildet er hentet fra forsiden av VG) Mulig de antok at han kunne ha på seg skuddsikker vest, med kraftigere våpen går kulene gjennom. De var nok forberedt på å måtte drepe, om forholdene tilsa det, og hadde dermed med seg våpen som tilsa at de kunne gjøre det uavhengig av utstyret han hadde på seg. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Ja, jeg har sett hele videoen, men verken ser eller hører noe til selve eksplosjonen 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 2 spørsmål ang denne videoen 1: Jeg ser ikke noe til selve eksplosjonen, gjør dere? 2: Og hva har de ringet rundt? 1: Den fanger ikke selve eksplosjonen. Til det er de for langt unna. 2: Glasset som faller fra vinduet som blir knust av trykkbølgen. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Sett minnegudstjenesten noen ganger nå.. talen til Stoltenberg der han prater om to han kjente..fyttefaen så jævlig dette her er. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Men , hvorfor ble så mange drept ? det var jo en svær øy med nesten bare skog , har dere noen bilder av øya? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 2 spørsmål ang denne videoen 1: Jeg ser ikke noe til selve eksplosjonen, gjør dere? 2: Og hva har de ringet rundt? 1. Jeg verken så eller hørte eksplosjonen. Bare singlende glass og ødeleggelser. 2. Godt spørsmål. Men som jeg skrev, om han er angrende "rehabilitert" synder og psykisk stabil: Hvordan skal man holde ham igjen? Loven er jo lik for alle? For hans egen sikkerhet. Hvilken musikk var lagt ut på de sosiale mediene? Jeg gir meg ikke før jeg finner ut av dette her. Det finner du her: http://mg.co.za/uploads/2011/07/23/andersbehringbreivikfacebook.pdf Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Tror dere det stemmer at politiet bevæpnet seg "tyngre" for evt. å drepe? Om dere ser på dette bildet så ser det ikke ut til å være noe standard MP5 på politimannen til høyre. Ser mer ut som en angrepsrifle spør du meg. (Bildet er hentet fra forsiden av VG) Uten at jeg vet det sikkert så tror jeg det har med situasjonen å gjøre. MP5 har relativt kort effektivt rekkevidde men stor stoppkraft på nært hold. Den er også relativt liten og hånterlig i trange situasjoner slik som inne i hus. Så hadde situasjonen vert i en bygning eller nabolag ville jeg tro de hadde brukt MP5. Større våpen har betydelig lenger effektiv rekkevidde blant annet siden de er lettere å sikte med. De er derimot store og uhåndterlige i trange situasjoner så mye mindre egna til innendørsbruk en MP5. Så jeg vil tro bakgrunnen for våpenvalget er på grunn av at dette skjedde utendørs i relativt åpent landskap Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Men , hvorfor ble så mange drept ? det var jo en svær øy med nesten bare skog , har dere noen bilder av øya? Det er en liten øy med litt trær og busker på, den heter utøya og er ytterst lett å finne på google maps, ligger på østsiden av tyrifjorden. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Men , hvorfor ble så mange drept ? det var jo en svær øy med nesten bare skog , har dere noen bilder av øya? Ikke det vanskeligste å finne bilder av. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Men , hvorfor ble så mange drept ? det var jo en svær øy med nesten bare skog , har dere noen bilder av øya? Dei fleste vart nok drept før dei kom seg inn i skogen. Dessutan hadde han 1-1,5 timar på seg til å finkjemme øya og henrette dei han fant. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Såvidt jeg har forstått så har han samlet folk rundt seg.. Da hjelper det lite med skog. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Men , hvorfor ble så mange drept ? det var jo en svær øy med nesten bare skog , har dere noen bilder av øya? Slutt å oppfør deg som en tulling! Du klarer å bruke Google, og du vet hva øya heter. Endret 24. juli 2011 av LunaticFanaticHD 3 Lenke til kommentar
bas Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Men , hvorfor ble så mange drept ? det var jo en svær øy med nesten bare skog , har dere noen bilder av øya? Kan du slutte med den skrikinga di? Ser du til stadighet gjør dette, og det passer seg ikke. Når det gjelder bilder av øya så florerer jo dette på nett, dessuten har mange kart tjenester på nett bildevisning som lar deg utforske øya hvis det er så viktig for deg. 2 Lenke til kommentar
Gretcheen Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Men , hvorfor ble så mange drept ? det var jo en svær øy med nesten bare skog , har dere noen bilder av øya? Øya er ikke "svær". Den er liten. Den kan se stor ut på bilder, men i virkeligheten er den ikke det. Du kan komme rundt ved kjærlighetsstien på 20 min. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 2 spørsmål ang denne videoen 1: Jeg ser ikke noe til selve eksplosjonen, gjør dere? 2: Og hva har de ringet rundt? Det var mest sannsynlig sjokkbølgen som traff byggningen hvor vinduet knuste. Det er ring rundt ruta som knuste i biter. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Han henrettet jo store klynger av folk i slengen. Dette er bare så forferdelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå