Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Latterlig av politiet å si de ikke kjenner motivet, når dette ikke stemmer.

Politiet må ta høyde for at vedkommende farer med BS. I motsetning til bedrevitere på nett.

 

Motivet er kjent gjennom manifestet. Og med tanke på at han har jobbet med dette i så pass mange år, er det nok ikke "BS" i hans øyne.

Du har vel lagt merke til hvordan han prøver å styre bildet vi får av ham? Forhåpentligvis skjønner alle at vi ikke nødvendigvis kan ta alt som kommer fra den kanten for god fisk, uansett hvor mange år han har fantasert om dette.

 

Jeg er ihvertfall inderlig glad for at politiet skjønner det. Og heller er tilbakeholdne enn å uttale seg skråsikkert.

Lenke til kommentar

Som jeg sa så vil han ikke slippe ut om han ikke er vurdert som uskadelig og psykisk stabil. Med andre ord så vil han ikke slippes løs med mindre han radikalt endrer sitt syn og angrer på det han gjorde.

 

Man kan ikke gå med på at det er en sjanse for at slippes løs under falskt flagg. En slik fare vil alltid være til stede om det blir snakk om prøveløslatelser.

 

Det er tydeligvis også typisk norsk å misbruke Arnulf Øveland sine ord i hver eneste sammenheng hvor man møter på uenighet om hevnmotivert straff.

 

Ehm, du vet i hvilken anledning Arnulf Øverland skrev det diktet? Dette er ikke misbruk, dette er faktisk den ene rette bruken. Men som alltid går ønsket ditt om å diskreditere foran elementær logikk.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Som jeg sa så vil han ikke slippe ut om han ikke er vurdert som uskadelig og psykisk stabil. Med andre ord så vil han ikke slippes løs med mindre han radikalt endrer sitt syn og angrer på det han gjorde.

 

Man kan ikke gå med på at det er en sjanse for at slippes løs under falskt flagg. En slik fare vil alltid være til stede om det blir snakk om prøveløslatelser.

 

Jeg skal ikke uttale meg om hva som vil bli gjort, eller om Breivik vil få momentant forlenget straff. Jeg stoler på at de ansvarlige vet hva de gjør og at systemet fungerer.

Lenke til kommentar

Blir det fakkeltog i oslo i morgen? Mente jeg leste det et sted..

 

Ja. Rådhusplassen klokken 18:00. Jeg vil være der, og det håper jeg mange andre vil være også.

Takk, jeg kommer til å fylle opp bilen med venner og bekjente og være med å gå.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke uttale meg om hva som vil bli gjort, eller om Breivik vil få momentant forlenget straff. Jeg stoler på at de ansvarlige vet hva de gjør og at systemet fungerer.

 

Det er akkurat det. Dette er en unik situasjon uten sidestykke. Vi har ikke et system konstruert for å hanskes med slikt, så vi må lage nye regler.

Lenke til kommentar

Jeg lurer fælt på hvordan det gikk med den personen i vannet som veiet med armene mot drittsekken (det bildet fra nrk)

 

Håpet er nok ikke så stort der heller.. Herregud, jeg blir skjelven bare jeg tenker på det :(

 

På bildene (3 stykk) postet tidligere i tråden, så ser det faktisk ut som om ABB snur seg og går unna.

Lenke til kommentar

ups, enda en syltynn & patetisk bortforklaring fra document.no

 

 

- "Redaksjonen har kommet frem til at det er mest riktig å stenge kommentarfeltet inntil videre.

 

Begrunnelsen er den svært alvorlige situasjonen nasjonen befinner seg i. Folk er dypt rystet. Da passer det svært dårlig med de stemningssvingninger som preger nettdebatter. Folk har svært forskjellige utgangspunkt, og innlegg kan lett få en form som oppleves provoserende. Dette er ikke en tid for provokasjoner."

 

 

Mens alle andre forstår/oppfordrer til å snakke sammen, tar document.no å stikker avgårde..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...