Lilac1 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Å slippe lett unna? Hvorfor håper du det? Han skal råtne i fengsel... Ingen råtner i norske fengsler. De har aktiviteter, fagmateriell, utflukter o.l. 1 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Så det vil være helt greit for deg at Norge skal gå over til et system litt verre enn det i Kongo som man brukte over ett år på å kritisere som uholdbart dårlig? I dette ene tilfellet hadde det overrasket deg hva som er greit for meg. 21 års isolat i en mørklagt, polstret celle uten vindu eller noen mennesklig kontakt er en fin begynnelse. Å frata et menneske friheten sin er straff nok. Vi som samfunn er bedre enn mennesker som ABB - og burde utøve straff med det i bakhodet. Å sitte i norsk fengsel er nok ikke noe dans på roser, som mange vil tro. Besøkte i vår Ullersmo Fengsel - og det er slettes ikke noe koselig tilværelse der inne. 5 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Derfor er det flott at vi har et system på plass som ikke lar blodtørstige og henvgjerrige mennesker bestemme. Vi har ikke noe system rundt denne sorten eskapader. Det nærmeste er da vi henrettet quisling i 1945. Joda, det finnes faktisk paragrafer i lovverket som dekker dette. Det finnes også paragrafer som sikrer at han ikke kommer til å slippe ut av fengsel om 14 år. Forøvrig er det jo positivt at DU ikke kjenner noen involverte, slik at du kan fortsette å tastaturmoralisere. Hadde jo vært en tragedie om du ikke skulle fortsette med det. Ja ikke sant? På samme måte som det ville vært en tragedie om du ikke skulle få lov til å spre litt hat og håp om at noen andre skal tortureres, drepes eller sendes til Sibir. Personlig er noe av det jeg liker med samfunnet vi lever i nettopp dette at vi begge får lov til å si hva vi mener. Endret 24. juli 2011 av TEE 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Viser seg at det var en innleid politimann på Utøya. Skal bli interessant å se hvor han befant seg under skytingen. Han kunne vel ikke gjort så mye uansett, kanskje slått gjerningsmannen med lommelykten? Eller gått til angrep med Radar Myggspray (er nok det alle rambo-heltene her inne hadde gjort.. 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hvordan er egentlig norske fenglser? Hørt rykter om eget bad, god seng, egen tv og pc. Stemmer noe av dette? Finnes det fellesdusjer hvor han kan riskierer å bli rævkjørt? 1 Lenke til kommentar
fluff Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Bare jeg som knekker fullstendig hver gang jeg ser Stoltenbergs tale i domkirka? 1 Lenke til kommentar
satchman Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Håper hvertfall vi får litt nærmere info om dette for de har vært veldig sparsommelig med detaljer her. Håper det ikke er for å dekke over en potensiell grov feilvurdering. Jeg synes en time fra melding kommer til mannen er pågrepet er imponerende raskt under de gjeldende forhold. 1 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Joda, det finnes faktisk paragrafer i lovverket som dekker dette. Sitat er du snill. Ja ikke sant? På samme måte som det ville vært en tragedie om du ikke skulle få lov til å spre litt hat og håp om at noen andre skal tortureres, drepes eller sendes til Sibir. Personlig er noe av det jeg liker med samfunnet vi lever i nettopp dette at vi begge får lov til å si hva vi mener. Det er typisk norsk å tenke mer på hvordan vi framstilles overfor verden enn hva de etterlatte føler og mener, og det er typisk norsk å tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer seg selv. Jeg kan ikke spre mer hat om denne fyren enn det han har gjort selv. Det framstår som direkte umoralsk å idømme denne personen samme straff som en hvilkensomhelst morder på grunn av at vi ikke har lovverk som tar høyde for slike tilfeller. Hvordan er egentlig norske fenglser? Hørt rykter om eget bad, god seng, egen tv og pc. Stemmer noe av dette? Finnes det fellesdusjer hvor han kan riskierer å bli rævkjørt? Flatskjermen er fjorårets modell, og det er ikke noe champagne før etter åtte. Endret 24. juli 2011 av Lilac1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Om det blir "åpent fengsingsmøte" som det snakkes om, betyr det at det vil bli sendt på TV? Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Bare jeg som knekker fullstendig hver gang jeg ser Stoltenbergs tale i domkirka? Skal love deg, når han nevner navnene og de skriker i kirken, da triller tårene her og Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Håper hvertfall vi får litt nærmere info om dette for de har vært veldig sparsommelig med detaljer her. Håper det ikke er for å dekke over en potensiell grov feilvurdering. Jeg synes en time fra melding kommer til mannen er pågrepet er imponerende raskt under de gjeldende forhold. Om de kunne kuttet ned med 20min hadde trolig mange fler vært reddet. Men som sagt, de har vært veldig sparsommelige med info. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det er veldig greit å finne ut hvor mange gjerningsmenn det var ved å se på patronhylser og skuddene, slik at man kan finne ut hvor mange våpen det var. Så vi kommer nok ikke til å sitte lenge med et spørsmålstegn. Lenke til kommentar
sebbur Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Vet ikke om dette har blitt lagt ut før, men jeg teller 42 savnede. Dette er de savnede Husk at mange av de døde ikke er identifisert enda, så det betyr ikke at det er snakk om 42 savnede i tillegg til de døde. Såklart. Ville bare videreformidle linken fra NRK Lenke til kommentar
satchman Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Håper hvertfall vi får litt nærmere info om dette for de har vært veldig sparsommelig med detaljer her. Håper det ikke er for å dekke over en potensiell grov feilvurdering. Jeg synes en time fra melding kommer til mannen er pågrepet er imponerende raskt under de gjeldende forhold. Om de kunne kuttet ned med 20min hadde trolig mange fler vært reddet. Men som sagt, de har vært veldig sparsommelige med info. Sant nok, men nå satt vel neppe beredskapstroppen klar i bilene sine og ventet på at noe skulle skje slik at de kom seg av gårde i løpet av et minutt eller to - de var nok opptatt med andre ting i Oslo sentrum, så bare å samle/omgruppere/informere går det fort en del tid på. Hadde Utøya vært det eneste som skjedde den dagen hadde de utvilsomt vært der noe tidligere. Endret 24. juli 2011 av satchman 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hvordan er egentlig norske fenglser? Hørt rykter om eget bad, god seng, egen tv og pc. Stemmer noe av dette? Finnes det fellesdusjer hvor han kan riskierer å bli rævkjørt? - Ullersmo - Kongsvinger Kongsvinger ser bedre ut enn et par av hyblene jeg bodde på mens jeg studerte, Ullersmo ser verre ut og mer slik jeg ser for meg et norsk fengsel. I alle fall Kroksrud avdeling. Bare jeg som knekker fullstendig hver gang jeg ser Stoltenbergs tale i domkirka? Skal love deg, når han nevner navnene og de skriker i kirken, da triller tårene her og Ja, jeg lurer på hvor mange Kleenex-pakker og tørkeruller jeg har gått gjennom i helgen. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 85 mennesker drept på 60 min, det er 1,4 mord pr minutt. Da teller minuttene og sekundene kan man si. Jeg håper og tror politiet kom så fort de kunne, og at situasjonen ble sett på som høyst alvorlig fra første melding kom inn. Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Håper hvertfall vi får litt nærmere info om dette for de har vært veldig sparsommelig med detaljer her. Håper det ikke er for å dekke over en potensiell grov feilvurdering. Jeg synes en time fra melding kommer til mannen er pågrepet er imponerende raskt under de gjeldende forhold. Om de kunne kuttet ned med 20min hadde trolig mange fler vært reddet. Men som sagt, de har vært veldig sparsommelige med info. Om de kunne kuttet ned en time hadde enda flere blit reddet, men det var nok desverre ikke mulig. Jeg vil tro de gjor så godt de kunne. Det er tross alt politiets beredskapsgruppe det er snakk om og de vet at de ikke blir tilkalt på gøy. Tror ikke akkuratt de stoppa langs veien for å få seg en burger liksom... Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Sterkt....... http://www.youtube.com/watch?v=UyVg5dG5Hh8 Endret 24. juli 2011 av spetwols Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Vet ikke om dette har blitt lagt ut før, men jeg teller 42 savnede. Dette er de savnede Husk at mange av de døde ikke er identifisert enda, så det betyr ikke at det er snakk om 42 savnede i tillegg til de døde. 40 personer innlagt på sykehus også (halvparten av de med kritiske skader) Dog må vi vel anta at disse er identifisert Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Sant nok, men nå satt vel neppe beredskapstroppen klar i bilene sine og ventet på at noe skulle skje slik at de kom seg av gårde i løpet av et minutt eller to - de var nok opptatt med andre ting i Oslo sentrum, så bare å samle/omgruppere/informere går det fort en del tid på. Hadde Utøya vært det eneste som skjedde den dagen hadde de utvilsomt vært der noe tidligere. Galingen hadde vel planlagt at alle konsentrerte seg om regjeringskvartalet da ha dro opp til Utøya for å massakrere uskyldige AUF'ere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå