Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg sa det tidligere, umulig å stemme FrP eller noe på høyresida etter dette uten å bli stemplet som rassist.

Kutt ut å leke offer. Det er smakløst.

Selv Siv Jensen er bedre enn det nå.

>ignorerer alle "FrP sin skyld!!" whine innleggene i denne tråden

• Liker 7
Lenke til kommentar

Eg sa det tidligere, umulig å stemme FrP eller noe på høyresida etter dette uten å bli stemplet som rassist.

Din reaksjon poengterer jo egentlig akkurat hva h*n påpeker, og det har vært poengtert av flere allerede at måten venstresiden hever seg over høyresiden ikke tjener dem. Det er lov å ha meninger, også mot høyre! Spesielt i.h.t. verdinormene til sentrum og venstresiden.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud.

Det er idiodisk og i det hele tatt diskutere motvier og medårsaker til at ABB gjorde dette.

Den ene og eneste grunnen er et sinnsykt sinnsykt menneske.

Verken dattaspill, TV-serier, organisasjoner eller pådrivende motiver er grunn til å gjøre noe slikt.

Selv om han er sinnsyk så kan det være plausible forklaringer da..

Tror ikke noen er uenig i at han må være klin sprut sprø, men på en annen måte er han et geni ( på en veldig feil/ond måte)...

Er dog redd for at uansett hvordan ting hadde vært så ville han vært en tikkende bombe... Man går bare ikke rundt å planlegger slikt i 9 år.. det er virkelig ikke mulig å ta innover seg hvor målrettet dette er...

Lenke til kommentar

Det er ikkje tvil om at FrP står for idealer som Breivik kjente seg igjen i. Ein kan likevel ikkje bebreide FrP som parti for det som har skjedd. FrP er eit politisk parti som brukar diskusjon og dialog som midler for å få fram sin sak. At ein person utan hemningar tar det så langt som Breivik gjorde har ikkje noko med FrP å gjere.

• Liker 9
Lenke til kommentar

SOS Rasisme burde for lenge siden vært avskaffet. Tanken er god, men alt gjøres feil. De tragiske handlingene i Oslo er utført av ett individ som dessverre hadde relasjoner til FRP. Å stille FRP ansvarlige er lavmål.

Ikke avskaffet, vi avskaffer ikke organisasjoner i Norge. Men strippes for all statsstøtte bør de bli. Og der er man vel godt i gang.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Helt sykt att ABB mener at etter alt han har gjort så fortjener han ikke en straff.

Det er jo helt forferdelig hvor kald en person kan være.

Hvor har du lest/hørt dette?

nyhetene. Han sier seg ikke straffeskyldig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

SOS Rasisme burde for lenge siden vært avskaffet. Tanken er god, men alt gjøres feil. De tragiske handlingene i Oslo er utført av ett individ som dessverre hadde relasjoner til FRP. Å stille FRP ansvarlige er lavmål.

Ikke avskaffet, vi avskaffer ikke organisasjoner i Norge. Men strippes for all statsstøtte bør de bli. Og der er man vel godt i gang.

Uheldigvis så kommer vel SOS rasisme tilbake i form av en annen organisasjon, med statsstøtte

Lenke til kommentar

Din reaksjon poengterer jo egentlig akkurat hva h*n påpeker, og det har vært poengtert av flere allerede at måten venstresiden hever seg over høyresiden ikke tjener dem. Det er lov å ha meninger, også mot høyre! Spesielt i.h.t. verdinormene til sentrum og venstresiden.

Nei, den poengterer ikke det i det hele tatt. Det er noe ganske annet å stemple noen som rasist og (i mine øyne rettmessig), be noen slutte å klage over hvor forferdelig det blir å stemme noe på høyresiden nå. Det blir det ikke, suckk it up istedet for å klage over hvor forferdelig det er å stemme på høyresiden.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Drit en lang faan i politikk på dette emne. Jeg er ingen fan av Arbeiderpartiet og jeg er som jeg tidligere har sagt ingen Aufer, jeg er veldig uenig med politikken deres, men det er uvesentlig på dette tidspunkt. Dette er ikke FRP sin skyld, FRP har ingenting med dette å gjøre. Er det FRP sin skyld at han var et relativt uaktivt medlem i sin tid? Folk som klager på politikken til de forskjellige partiene nå burde ha vært der selv å opplevd det samme som jeg og mange jeg står nært. Vi ble jaktet som kaniner og dere snakker om politikken bak dette? Skam dere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Morderen fra Utøya har uttalt i sitt "manifest" at han heller vil hates enn glemmes. Ja, da glemmer vi han, dere. Vi avtaler med hverandre at vi ikke skal si navnet hans, ikke skrive det, ikke google det. Kommer vi over navnet hans på trykk, så hopper vi over det. Så husker vi heller dem som fortjener å bli husket.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morderen fra Utøya har uttalt i sitt "manifest" at han heller vil hates enn glemmes. Ja, da glemmer vi han, dere. Vi avtaler med hverandre at vi ikke skal si navnet hans, ikke skrive det, ikke google det. Kommer vi over navnet hans på trykk, så hopper vi over det. Så husker vi heller dem som fortjener å bli husket.

Jeg er ikke nødvendigvis enig i det, hvorfor skal man la seg styre av hva han mener og ikke mener? Hvorfor skal han styre våre handlinger og meninger?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg lei NRK og TV2, det er bare det samme om igjen. Noen andre som sender live?

Dei sender det samme fordi det ikkje skjer stort nytt lengre. Eg har slo av TV-en i går og plukkar opp nytt på nettet.

Jeg er ikke nødvendigvis enig i det, hvorfor skal man la seg styre av hva han mener og ikke mener? Hvorfor skal han styre våre handlinger og meninger?

AtW

Styrt av hans handlingar og meiningar blir me uansett kva som skjer vidare. Noko anna er ikkje eit tema.

Eg ser ikkje korleis det å ha fokus på dei omkomne i staden for han er å bli styrt av han.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk en positiv ting å si om Breivik, og det var at han ikke tok den feigeste av alle feige utveier til slutt: å ta livet av seg selv. Jeg har lurt litt på motivene hans for dette og kom frem til at det enten var fordi han var beredt til å ta straffen for det han hadde gjort eller fordi han mener og tror at han ikke vil få straff og at han fornekter galskapen i det han har gjort. Leste nå at han nektet straffeskyld, så jeg har vel fått svar på spekulasjonen min...

Lenke til kommentar

>ignorerer alle "FrP sin skyld!!" whine innleggene i denne tråden

Jeg har heller ikke satt pris på dem.

Men alvorlig talt, høyresiden er ikke en forfulgt, lidende minoritet. Det er virkelige ofre å snakke om her. Synes du virkelig det er synd på deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk en positiv ting å si om Breivik, og det var at han ikke tok den feigeste av alle feige utveier til slutt: å ta livet av seg selv. Jeg har lurt litt på motivene hans for dette og kom frem til at det enten var fordi han var beredt til å ta straffen for det han hadde gjort eller fordi han mener og tror at han ikke vil få straff og at han fornekter galskapen i det han har gjort. Leste nå at han nektet straffeskyld, så jeg har vel fått svar på spekulasjonen min...

Han har nok forskjellig han vil fortelle oss, fortelle verda.

Lenke til kommentar

Hvorfor angrep ABB regjeringskvartalet på dette tidspunktet? Det var jo på ettermiddagen, de fleste hadde dratt hjem, men det var jo også i fellesferien. Var målet hans hovedsaklig AUF sin sommerleir?

Og hvorfor angrep han ikke Grønland eller et annet flerkulturellt mål? Det ville vært mer ''smart'' av HAN å gjøre det? Jeg mener, han var jo sterkt motstander av et flerkulturellt samfunn.

Endret av Pannekake1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...