Eplefe Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Han har tydeligvis innrømmet at jordskjelvet på Rena var ham som prøvesprengte. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Ser at media kun linker til kristne samlingsteder. Under følger en link "for alle oss andre": Human-Etisk Forbund holder åpne hus flere steder i landet for de som ønsker samtale og fellesskap Tror ikke man skal la religion hindre en fra å tenne et lys i kirke. Det er en fin måte å vise sin støtte til de berørte, og fellesskapet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Noen som tror han kanskje kan ha fått hjelp? Ikke nødvendigvis til å drepe, men å organisere hele opplegget. Bomben går av rundt 15.20, første melding om skytingen tikker inn 17.27. Så det er ca 2t mellom de to hendelsene. Det tar vel rundt 30min å kjøre fra Oslo til Utøya. Ut fra manifestet hadde han 2 biler, han kjørte en bil til Oslo. Han tok så toget tilbake til gården og hentet neste bil. Når eksplosjonen skjedde sto trafikken helt stille på ringveien ved sentrum (jeg satt fast i trafikken) i kansje en halvtime. Så om han tar tatt den veien vil det ha tatt litt lengre tid å komme seg til utøya. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Han har tydeligvis innrømmet at jordskjelvet på Rena var ham som prøvesprengte. nekter jeg å tro.. Du må ha ekstreme mengder for å lage et jordskjelv vel?? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Han har tydeligvis innrømmet at jordskjelvet på Rena var ham som prøvesprengte. Har du en lenke? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Han skal visst også ha syntes at det han gjorde var grusomt, men nødvendig. Han myrdet bortimot 100 tenåringer for å fortelle oss at vi må se-opp for Islam Virker jo ganske logisk ja... Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (...) men det er faktisk årsaken til at ABB tok sin avgjørelse om å gjennomføre sine grusomheter. Det vet du ikke. Hver enkelt person er ansvarlig for sine egne handlinger. Helt utrolig hvordan en massemorder nærmest skal unnskyldes med "jammen de fæle muslimene". Jeg skal fortsatt neppe ikke stemme Arbeiderpartiet ved neste valg. Men Arbeiderpartiet har heller ikke NOEN SOM HELST SKYLD. Kun den eller de som planla og utførte dette har skyld. Kort sagt: Ikke skyld på offeret - dét er en helt vanlig reaksjon, men også uhyre usympatisk og noe man bør strebe etter å holde seg for god til. Saken kan ikke ties ihjel. Men man trenger heller ikke ta alt som kommer fra galningen på alvor. Kanskje burde man IKKE gi ham de talerør han ønsker. La ham råtne alene i fengsel - ingen brev eller annen kommunikasjon ut, ingen intervjuer - og så skaper vi fremtiden sammen helt uten hans medvirkning. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Skulle ha vært med på markeringer hvis jeg hadde hatt mulighet, men sitter på en ganske så øde øy for tiden. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Common sense sier at han har hatt to biler, en til bomben og en som fikk han ut til Utøya. Si at han har parkert bilen med utstyr der dagen før, så må han jo ha kommet seg tilbake til gården på en eller annen måte? Det er jo ikke akkurat det best tilbudet med kollektivtrafikk der oppe heller.. Her har man jo et viktig vitneutsagn i en taxisjåfør som kjørte ham hjem til gården sin fra togstasjonen i Rena (tror jeg det var) kvelden før angrepet. Taxisjåføren sa han trodde han kom med toget fra Oslo. Her kan han altså ha kjørt den første bilen til Oslo, og deretter tatt toget og så taxi hjem til gården og dagen etter kjørt bombebilen ut til Oslo. Manifestet hans bekrefter hvert fall at han har leid to biler hos Avis, den første i april og det var denne han (sannsynligvis) hadde parkert og kjørte til Utøya med, og den andre bilen leide han ganske kort tid før angrepet, og var av større type der han var veldig oppmerksom på hvor mye vekt bilen tålte med tanke på bomben og utstyret han skulle ha med i bilen. Riktig riktig, jeg har ikke lest så mye i manifestet enda. Takk for oppklaringen Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Han har tydeligvis innrømmet at jordskjelvet på Rena var ham som prøvesprengte. nekter jeg å tro.. Du må ha ekstreme mengder for å lage et jordskjelv vel?? Vel, en jordskjelvmåler her oppe ved Røa merket eksplosjonen i sentrum veldig godt. Men skal sies at Rena-skjelvet ble merket litt for godt til at jeg tror det er hans verk. Endret 24. juli 2011 av Ueland Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Skulle ha vært med på markeringer hvis jeg hadde hatt mulighet, men sitter på en ganske så øde øy for tiden. Lag deres egen der ute da vel. Kanskje det er flere der som hadde satt pris på det. 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Han skal visst også ha syntes at det han gjorde var grusomt, men nødvendig. Han myrdet bortimot 100 tenåringer for å fortelle oss at vi må se-opp for Islam Virker jo ganske logisk ja... Det at noen lider av vrangforestillinger betyr ikke at de mangler samvittighet. Jeg skulle ønske også at jeg klarte å gjøre han mindre menneskelig enn det han egentlig er, men det er jo det han er, og det er derfor alt dette er så skummelt. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Ville det ikke vært merker i skogen hvor han testet bomben? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Han har tydeligvis innrømmet at jordskjelvet på Rena var ham som prøvesprengte. nekter jeg å tro.. Du må ha ekstreme mengder for å lage et jordskjelv vel?? Vel, en jordskjelvmåler her oppe ved Røa merket eksplosjonen i sentrum veldig godt. Men skal sies at Rena-skjelvet ble merket litt for godt til at jeg tror det er hans verk. hallo... Fortell meg hvorfor det ikke blei jordskjel lang oppe i lillehammer eller lengre oppe da når bomba gikk av i oslo Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Har vi fått noen forklaring på hvorfor han valgte å sprenge bomben etter stengetid? Fordi det passet bra med programmet på Utøya? Eller? Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Noen som tror han kanskje kan ha fått hjelp? Ikke nødvendigvis til å drepe, men å organisere hele opplegget. Bomben går av rundt 15.20, første melding om skytingen tikker inn 17.27. Så det er ca 2t mellom de to hendelsene. Det tar vel rundt 30min å kjøre fra Oslo til Utøya. Ut fra manifestet hadde han 2 biler, han kjørte en bil til Oslo. Han tok så toget tilbake til gården og hentet neste bil. Når eksplosjonen skjedde sto trafikken helt stille på ringveien ved sentrum (jeg satt fast i trafikken) i kansje en halvtime. Så om han tar tatt den veien vil det ha tatt litt lengre tid å komme seg til utøya. Vet vi hvor lang tid det tok fra han parkerte bilenbomben til den gikk av? Hadde han en timer på den som tok en liten stund så kan han jo ha kommet seg unna før det ble kaos. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Lag deres egen der ute da vel. Kanskje det er flere der som hadde satt pris på det. Skulle ha blitt med hvis det hadde vært noe slikt men er ikke det, og jeg greier ikke dra i stand noe slikt, så det trenger du ikke sitte og si jeg burde gjøre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Ville det ikke vært merker i skogen hvor han testet bomben? Hvordan vet du at det ikke er det? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Skulle ha blitt med hvis det hadde vært noe slikt men er ikke det, og jeg greier ikke dra i stand noe slikt, så det trenger du ikke sitte og si jeg burde gjøre. Selvsagt klarer du det. En kjapp telefon til politiet for å få det godkjent, og et facebook-arrangement/si i fra til naboer o.l. Er ikke noe som heter "klarer ikke". 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Han har tydeligvis innrømmet at jordskjelvet på Rena var ham som prøvesprengte. nekter jeg å tro.. Du må ha ekstreme mengder for å lage et jordskjelv vel?? Vel, en jordskjelvmåler her oppe ved Røa merket eksplosjonen i sentrum veldig godt. Men skal sies at Rena-skjelvet ble merket litt for godt til at jeg tror det er hans verk. hallo... Fortell meg hvorfor det ikke blei jordskjel lang oppe i lillehammer eller lengre oppe da når bomba gikk av i oslo Say what? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå