Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Noe spesielt som har hendt over natten eller noen viktige funn i boken? Var ikke noe mindre trist å stå opp i dag. Statsministerens tale og rystende historier. Nå skal vist enda et til offer være bekreftet død.

 

Politiet har aksjonert mot en bolig på Oslo Øst og angivelig pågrepet 6 personer ifb. med dette angrepet.

 

 

Det har vært en politiaksjon, der ble det ikke funnet sprengstoff, og de pågrepne er dimitert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er personer som lever i skyggene. De trenger mørke for å skjule seg. De trenger støy for å dekke over sine aktiviteter. Å ignorere de gir de bare handlingsrom. Er det ønskelig?

 

Eg ønsker ikke overvåking, men eg ønsker åpenhet. Eg vil kunne gå på Felleskjøpet og kjøpe det eg har lov til å kjøpe, uten at Politiet banker på døren to timer etter fordi VISA oppdaget noe "skummelt". Men det betyr ikke at eg pleier å handle kunstgjødsel regelmessig heller.

 

Å lese manifestet betyr ikke automatisk at man finner inspirasjon der. Å forstå det betyr ikke at man bifaller hverken innholdet eller handlingene. Den type stigmatisering hjelper ikke med å forhindre lignende personer og aktiviteter. Det motsatte må til.

 

Eg har lest manifestet og eg har ikke lagt inn noen ordre hos Felleskjøpet eller bestilt flybillet til Praha. Eg begynte å lese bibelen for noen uker siden, men eg har ikke blitt kristen av den grunn. Eg gjør det for å forstå, for å ha kjennskap til det eg frykter, det ukjente. Personen bak terrorangrepet hevder at han ikke hadde noe valg. Eg vil prøve å forstå hvorfor. Ikke for å være enig, men å vite hvilken ondskap vi står ovenfor.

 

Svaret er enda mer demokrati, mer åpenhet.

 

Eg er redd denne terroristen ikke er alene i Norge, eller i verden. Eg mener at taushet ikke hjelper å bekjempe denne type meninger, virkelighetsoppfattelse og aktiviteter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

unngikk anders å skyte noen ( med vije) eller tok han absolutt alt og alle? Mener å huske å ha lest at noen sa " det er ikke din tur til å dø idag".

Det var en liten gutt som ble kalt "Mads" som ungikk døden ved å be for sitt liv, han hadde akkurat mistet faren sin og sa til drapsmannen at "Det er ikke min tur til å dø i dag" også noe med "Jeg er bare en liten gutt"

Lenke til kommentar

Forresten, må man være religiøs / troende for at bønn skal virke, for jeg har bedt to netter på rad og våknet opp til verre saker.

Om du ber, så er du i utgangspunktet troende. Dersom du ikke hadde trodd at noen hører bønnen din ville du ikke ytret den i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

 

Sliter med å sammenhengen her? Hvorfor skal vi deportere norske statsborgere? Til helvete med denne muslimske fiendtligheten, vi skal ikke la oss skremme av dette! De er nordmenn de også..

 

Respektløst mot Nordmenn å kalle innvandrere for det samme. Nordmenn er en etnisk gruppe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg er redd denne terroristen ikke er alene i Norge, eller i verden. Eg mener at taushet ikke hjelper å bekjempe denne type meninger, virkelighetsoppfattelse og aktiviteter.

 

 

Law of attraction. Desto mer fokus, desto me røker sjansen fr ekstreme handlinger.

 

 

Men dette kmmer til å bli et vanskelig tema å snakke om i ettertid, n doubt.

Lenke til kommentar

unngikk anders å skyte noen ( med vije) eller tok han absolutt alt og alle? Mener å huske å ha lest at noen sa " det er ikke din tur til å dø idag".

Det var en liten gutt som ble kalt "Mads" som ungikk døden ved å be for sitt liv, han hadde akkurat mistet faren sin og sa til drapsmannen at "Det er ikke min tur til å dø i dag" også noe med "Jeg er bare en liten gutt"

 

men dette må da vise at anders breivik faktisk KUNNE vise nåde...men det var garantert mange som ba for sine liv.. hvorfor ble akkurat denne gutten spart mon tro..

Lenke til kommentar

Fra boka hans:

 

"I wear mostly the best pieces from my former life, which consists of very expensive brand clothing, LaCoste sweaters, piques etc. People can see from a mile away that I'm not from around here."

 

"All these chemical fumes cant possible be very healthy... I would have probably died from cancer within the next 12 months;P"

Skrev han ikke at han brukte den hazmat-drakta når han lekte kjemiker?

 

Jo, men det er rart at han skriver at han ville hatt dødd innen 12 måneder, istedenfor å skrive at han kommer til å dø innen 12 måneder. Kanskje han planla selvmord?

Lenke til kommentar

 

Sliter med å sammenhengen her? Hvorfor skal vi deportere norske statsborgere? Til helvete med denne muslimske fiendtligheten, vi skal ikke la oss skremme av dette! De er nordmenn de også..

 

Respektløst mot Nordmenn å kalle innvandrere for det samme. Nordmenn er en etnisk gruppe.

Det er der du tar feil, min venn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg håper at han om noen år innser at det var forgjeves, og at han skjønner at hans fremtid ikke var verdt å bli ofret for en slik meningsløs og ond handling.

 

Han vil bli eldre, han vil bli mer moden, og etterhvert når tiden hans tikker av gårde vil han straffe seg selv flere ganger verre enn det vi kan.

 

Mer moden? Hva er det det i det hele tatt betyr? Han er over 30.

 

Når han blir eldre og får tenkt seg om, blir visere, osv. Har hørt at han ofret en drøm om kone og barn og ett helt vanlig liv, så jeg satser på at år bak murene vil tvinge han til å innse sannheten - at han har kastet bort sitt liv, og at det var UNØDVENDIG gjort å drepte 93 uskyldige mennesker, mesteparten var barn. Jeg satser på at samvittigheten hans vil ødelegge han og straffe han værre enn det vi kan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han burde aldri fått lov å uttale seg til media eller at media dekker det som skjer i retten. Han handla ut frå eit forskrudd ideal som me ikkje har noko behov for å kjenne til. Det meste står uansett i manifestet. Sett han bak lås og slå og gløym han.

Lenke til kommentar

unngikk anders å skyte noen ( med vije) eller tok han absolutt alt og alle? Mener å huske å ha lest at noen sa " det er ikke din tur til å dø idag".

 

Det kan enten tyde på at han hadde en form for samvittighet selv om han gikk rundt å skøyt folk, eller så er han bare en maktgal mann som elsker å leke Gud og forestiller seg selv at han er mye viktigere enn det han egentlig er.

 

Utifra hva han har skrevet i manifestet sitt så satser jeg på nr 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...