Alastor Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Moderatormelding Oppfordring til å ignorere provokasjoner Vil oppfordre alle til å ignorere provokasjoner og dårlige forsøk på trolling. Stole på at moderatorer vil ta seg av slikt på rettferdig vis (og at vi også har gjort dette), og ikke la de få ødelegge denne viktige tråden for oss andre. 5 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Rart å være i Nederland og Tyskland for tiden og se at bombesaken er på alle avisers første-side... s/ Ikke så rart - dette er noe som faktisk kunne skjedd i disse landene også. Det vet de også - derfor blir oppmerksomheten ekstra stor. Hadde en rask konversasjon med en av mine gode venner i Nederland, han var svært skremt i forhold til fremveksten av samme type holdninger i Nederland. Endret 24. juli 2011 av Bolson Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Det verste med å sove flere timer lenger enn planlagt, er at man føler man har gått glipp av så mye og at det vil ta så alt for lang tid å oppdatere seg ... Endret 24. juli 2011 av Datasmurf Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Er det noen som vet nøyaktig hvor mange som var på øyen? Er så mange artikler der ute, og noen sier 500, andre sier 750 1 Lenke til kommentar
Balrog11 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Vil rettsaken være åpen og TV-overført? Noen som vet? Det er ikke sagt noe om dette ennå, men Aders Behring Breivik sier at han ønsker å la saken gå for åpne dører. Det kan jeg forstå. Jeg ser ikke noen generell årsak til at saken skal føres bak lukkede dører. I motsetning til en del andre terrorangrep virker ikke hemmelige beviser og sensitive kilder å være en viktig del av denne straffesaken, og vil nok heller ikke bli det. grunnen til at det er viktig at det er for lukkede dører er at da får ikke anders nettopp det han ønsker. En talestol for resten av verden. 2 Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Er det noen som vet nøyaktig hvor mange som var på øyen? Er så mange artikler der ute, og noen sier 500, andre sier 750 Jeg har hørt 560 endel, men det er fortsatt uvisst tror jeg. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det eneste betryggende med den boken er at det virker ekstremt komplisert og planlagt. De færreste vil ha evnen eller dedikasjonen for å få til noe lignende. Tror ikke det er mange som denne mannen nei... Mange gale folk ja, men så beregnende og kald som denne mannen vet jeg sannelig ikke om det er mange av.. Jeg klarer rett og slett ikke begripe hvordan det er mulig å ende opp sånn. Han var kald og rolig, og sterkt konsentrert om å skyte og forsikre seg om at målene han traff var døde. Mange av dem barn. Ingen nåde, ingen anger, intet menneskeverd. Lenke til kommentar
xixix Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Er det noen som vet nøyaktig hvor mange som var på øyen? Er så mange artikler der ute, og noen sier 500, andre sier 750 Tror ikke det er noen som vet det sikkert, ene politimannen sa ca. 650 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det verste med å sove flere timer lenger enn planlagt, er at man føler man har gått glipp av så mye og at det vil ta så alt for lang tid å oppdatere seg ... Du får med det alt som har skjedd uansett, tror ikke media kommer til å ta pause fra dette på flere uker. Bedre å ta litt avstand fra det en stund enn å sitte å konstant lese om det og se nyheter om det på TV. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Når var det intervjuet med gjerningsmannen skulle være? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Er det noen som vet nøyaktig hvor mange som var på øyen? Er så mange artikler der ute, og noen sier 500, andre sier 750 Er vanskelig å si nøyaktig siden mange dro til og fra øyen hele uken, men rundt 700 er det vanlig de fleste antar. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Hvis dette ikke har blitt postet ennå Note; I have concluded that .223 ammo is not suitable for creating bio rounds. The bullet simply lacks the size required to fit a deadly doze. 7.62 ammo would be preferable as it is more than double the size. 9 mm bullets are ok for this purpose, but I have to wait for my Glock license before I get access to 9 mm ammunition. Så det betyr vel at han kanskje aldri brukte nikotin i kulene. Endret 24. juli 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Tenker mye på alt som har skjedd og di omkomne,men den lille 7åringen som ble sendt ut for å plukke flasker,den klarer jeg ikke helt å fordøye. Klarer ikke helt å fordøye alt det andre heller,men den lille 7åringen fikk tårene til og trille igjen. Endret 24. juli 2011 av Nesa_til_Nuffene Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 ”Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen.” - AUF overlevende til CNN. Dette er så fantastisk sagt, at noen klarer å hente frem slike ord etter en slik opplevelse. Det er styrke. 4 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 TV2Paasche Christian P Paasche Det blir ett minutts stillhet ved start i #2tdf i dag. Thor og Edvald foran feltet. Sterkt. Noen ganger er idretten vidunderlig befriende. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Vil rettsaken være åpen og TV-overført? Noen som vet? Det er ikke sagt noe om dette ennå, men Aders Behring Breivik sier at han ønsker å la saken gå for åpne dører. Det kan jeg forstå. Jeg ser ikke noen generell årsak til at saken skal føres bak lukkede dører. I motsetning til en del andre terrorangrep virker ikke hemmelige beviser og sensitive kilder å være en viktig del av denne straffesaken, og vil nok heller ikke bli det. grunnen til at det er viktig at det er for lukkede dører er at da får ikke anders nettopp det han ønsker. En talestol for resten av verden. Jeg synes ikke vi skal forsøke å gjemme bort ubehagelige ting og dermed tro at verden blir et bedre sted. Vi bør ha en full åpenhet og samtidig jobbe for at folk skal forstå at en slik meningsløs hat-tankegang ikke fører noe sted. Endret 24. juli 2011 av Vice Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Tenker mye på alt som har skjedd og di omkomne,men den lille 7åringen som ble sendt ut for å plukke flasker,den klarer jeg ikke helt å fordøye For ABB var denne 7-åringen en forræder mot landet Norge, ufattelig. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Tenker mye på alt som har skjedd og di omkomne,men den lille 7åringen som ble sendt ut for å plukke flasker,den klarer jeg ikke helt å fordøye For ABB var denne 7-åringen en forræder mot landet Norge, ufattelig. Uffattelig og utenkelig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hvordan var det han fikk tak i politiuniformen? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Noe spesielt som har hendt over natten eller noen viktige funn i boken? Var ikke noe mindre trist å stå opp i dag. Statsministerens tale og rystende historier. Nå skal vist enda et til offer være bekreftet død. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå