bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg har et ønske, og det ønsket er at ingen publiserer "forklaringen" han planlegger å komme med på neste fengslingsmøte, og at alle sletter manifestet hans fra harddiskene sine og fra Internett og at ingen gjør noen av delen tilgjengelig på nettet eller andre steder. Dette er nøyaktig det han ønsker og det han planla. Han vil at alle skal lese manifestet og høre forklaringene og propagandaen hans og ta til seg det syke tankegodset hans. Og vi hjelper villig til! Vi sprer ideologien hans som ild i tørt gress. Vi tipser alle og enhver om manifestet og deler hver minste detalj om ideologien hans. Vi sprer propagandabildene av ham som han selv har ordnet med, og som viser ham i heltemodige positurer og drakter. Vi hjelper ham med å oppnå alt det han ønsket. Vi bør heller gi en glatt faen i hva han har å si om noe som helst, i detaljene rundt ideologien hans, i manifestet og bildene han har forberedt til oss, og i propagandaen han kommer til å komme med i fengslingsmøter og videre under rettssaken. Vi bør bare stemple ham som det han er, nemlig en kald, kynisk, hjerteløs jævel som ikke fortjener at vi gjør ham noen tjenester. I stedet gjør vi akkurat som han planla og ønsker seg................................. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Puro Skrevet 24. juli 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. juli 2011 Det er viktig å forstå for å kunne unngå at det skjer igjen. 11 Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Ikke at jeg skal poste den samme linken til en grufull video igjen, men er det noen som vet hvordan man kan konvertere/laste ned videoer fra en flash player? Har prøvd å sett i kildekoden, men finner ikke noe direkte videolink. Hvis du tror du kan hjelpe kan du alltids sende meg en pm Hvis du har firefox, kan du prøve denne: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/video-downloadhelper/ Hvis den ikke funker, prøv noen herfra; https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/search/?q=flash&cat=all eller muligens ClipNabber. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det er viktig å forstå for å kunne unngå at det skjer igjen. Ja, det er nettopp forstå han ønsker vi skal gjøre.................................................... Lenke til kommentar
Puro Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Det er viktig å forstå for å kunne unngå at det skjer igjen. Ja, det er nettopp forstå han ønsker vi skal gjøre.................................................... Å forstå er ikke det samme som å gjenta hans feil. Jeg sier ikke at vi nå skal samle oss for å studere manifestet hans, men det å lese det han har skrevet gjør ingen til en drapsmann eller terrorist, det er fanatismen som gjør slikt, ikke ordene han har skrevet. Endret 24. juli 2011 av Puro 4 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg har et ønske, og det ønsket er at ingen publiserer "forklaringen" han planlegger å komme med på neste fengslingsmøte, og at alle sletter manifestet hans fra harddiskene sine og fra Internett og at ingen gjør noen av delen tilgjengelig på nettet eller andre steder. Dette er nøyaktig det han ønsker og det han planla. Han vil at alle skal lese manifestet og høre forklaringene og propagandaen hans og ta til seg det syke tankegodset hans. Og vi hjelper villig til! Vi sprer ideologien hans som ild i tørt gress. Vi tipser alle og enhver om manifestet og deler hver minste detalj om ideologien hans. Vi sprer propagandabildene av ham som han selv har ordnet med, og som viser ham i heltemodige positurer og drakter. Vi hjelper ham med å oppnå alt det han ønsket. Vi bør heller gi en glatt faen i hva han har å si om noe som helst, i detaljene rundt ideologien hans, i manifestet og bildene han har forberedt til oss, og i propagandaen han kommer til å komme med i fengslingsmøter og videre under rettssaken. Vi bør bare stemple ham som det han er, nemlig en kald, kynisk, hjerteløs jævel som ikke fortjener at vi gjør ham noen tjenester. I stedet gjør vi akkurat som han planla og ønsker seg................................. Det hjelper ikke samfunnet om vi skjuler enhver diskusjon rundt denne tankegangen hans. Vi må trekke den frem, diskutere den, og rive den i filler offentlig. Om vi skjuler den, vil folk uansett få tak i det, lese det og bli inspirert. Vi må vise det offentlig at tankegangen er idiotisk og full av feil. 8 Lenke til kommentar
erlendeg Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Vel JEG peker hvertfall fingeren til de med båt på campinplassen som risikerte egen sikkerhet for å hjelp flyktende undommer. De gjorde mer en politiet kan stå for. Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Ved å forstå hva som ligger bak, er vi bedre rustet til å hindre at det skjer igjen. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Du snakker om et politi som avventer, et handlingslammet politi som venter på innsatsstyrker i BIL. Det er hele poenget mitt det siden politiet som du sier var der, ikke kunne gjøre noe. Skulle de løpt inn med 5 personer, som samtidig har mistanke om at han har sprengstoff? Det ville være å risikere flere liv, og det er da vitterlig ikke nødvendig, eller? Det ekke det jeg sier, det jeg sier er at politiet i Norge har for dårlig operativ kapasitet i krisesituasjoner, og at det er en indikasjon på hvor naive vi har vært. Det er sånt som etterpåklokskapen lærer oss det, drømmeverden eller ei, ikke sant Kaare? Politiet i Buskerud var oppe der i ødemarken etter en halvtime. De kunne sikkert kommet seg over , men ventet på spesialtroppen. Det er ikke akkurat gratis å ha store styrker klare til å rykke ut i et land med store avstander. Livet er ikke et dataspill. 4 Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Du snakker om et politi som avventer, et handlingslammet politi som venter på innsatsstyrker i BIL. Det er hele poenget mitt det siden politiet som du sier var der, ikke kunne gjøre noe. Skulle de løpt inn med 5 personer, som samtidig har mistanke om at han har sprengstoff? Det ville være å risikere flere liv, og det er da vitterlig ikke nødvendig, eller? Det ekke det jeg sier, det jeg sier er at politiet i Norge har for dårlig operativ kapasitet i krisesituasjoner, og at det er en indikasjon på hvor naive vi har vært. Det er sånt som etterpåklokskapen lærer oss det, drømmeverden eller ei, ikke sant Kaare? Men har dette noe .. hva skal jeg si, rot i saken? De kan analysere, studere, diskutere og alt de vil med dette senere, men igjen, dette er ikke tiden til å peke fingre, er det vanskelig? Du har rett. Vi er forskjellig og de som er nærmere berørt av tragedien enn meg trenger kansje mer tid til å bearbeide inntrykket. Jeg har et ønske, og det ønsket er at ingen publiserer "forklaringen" han planlegger å komme med på neste fengslingsmøte, og at alle sletter manifestet hans fra harddiskene sine og fra Internett og at ingen gjør noen av delen tilgjengelig på nettet eller andre steder. "Whenever history is forgotten, it repeats itself". Vi må bruke dette for alt det er verdt til å lære og unngå at dette skjer igjen. Samtidig er det viktig at han ikke får brukt de kanalene han antageligvis har tenkt til å bruke. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Vel JEG peker hvertfall fingeren til de med båt på campinplassen som risikerte egen sikkerhet for å hjelp flyktende undommer. De gjorde mer en politiet kan stå for. Jeg vet ikke om jeg vil si at de gjorde MER, men de gjorde absolutt en innsats vi bør takke de for, uten tvil. Husk at politiet først og fremst var opptatt med å sperre av, fjerne folk og opprette ro og orden ved regjerinskvartalet før de fikk beskjed om Utøya, så politiet gjorde sitt de også. Jeg er vanligvis ikke på politiet sin "side", men i dette tilfelle skal de ha en takk de også. 7 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg har et ønske, og det ønsket er at ingen publiserer "forklaringen" han planlegger å komme med på neste fengslingsmøte, og at alle sletter manifestet hans fra harddiskene sine og fra Internett og at ingen gjør noen av delen tilgjengelig på nettet eller andre steder. Dette er nøyaktig det han ønsker og det han planla. Han vil at alle skal lese manifestet og høre forklaringene og propagandaen hans og ta til seg det syke tankegodset hans. Og vi hjelper villig til! Vi sprer ideologien hans som ild i tørt gress. Vi tipser alle og enhver om manifestet og deler hver minste detalj om ideologien hans. Vi sprer propagandabildene av ham som han selv har ordnet med, og som viser ham i heltemodige positurer og drakter. Vi hjelper ham med å oppnå alt det han ønsket. Vi bør heller gi en glatt faen i hva han har å si om noe som helst, i detaljene rundt ideologien hans, i manifestet og bildene han har forberedt til oss, og i propagandaen han kommer til å komme med i fengslingsmøter og videre under rettssaken. Vi bør bare stemple ham som det han er, nemlig en kald, kynisk, hjerteløs jævel som ikke fortjener at vi gjør ham noen tjenester. I stedet gjør vi akkurat som han planla og ønsker seg................................. Ekstreme ideologier kan kun bekjempes med åpenhet. Desto mer søkelys man retter mot ABB og hans meningsfeller, desto vanskeligere blir det for de å operere i stillhet. At han sitter på cellen sin og smiler bryr meg midt på ryggen. 3 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Ja, det er nettopp forstå han ønsker vi skal gjøre.................................................... Nei, han ønsker at vi skal støtte. Det er fullt mulig å forstå hvorfor og hvordan noe kan skje uten at man ønsker å gjenta det. Om du ikke forstår, hvordan har du tenkt at det skal være mulig å forhindre gjentagelse? Endret 24. juli 2011 av TEE Lenke til kommentar
norgi Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Har faktisk klart å sove noe lunde i natt, men er det noe nytt om de ungene som sku være på øya og samle flasker? var det sant at to av dem ble skytt? Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det er sånt som etterpåklokskapen lærer oss det, drømmeverden eller ei, ikke sant Kaare? Livet er ikke et dataspill. Du vet tydeligvis lite om hvor effektiv en dørskytter i helikopter kan være i tillegg til et godt mannskap. Det har ingenting med dataspill å gjøre, så det at du trekker de parallellene sier mer om deg enn meg. But, det er siste kommentaren jeg gidder å bruke til deg. 2 Lenke til kommentar
brg Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det er viktig å forstå for å kunne unngå at det skjer igjen. Jo mer oppmerksomhet han får, jo større sjanse er det at andre lar seg inspirere til å gjøre noe lignende. Slik han er blitt innspirert av andres grusome handlinger. Han har til og med planlagt at ved å bli tatt levende ville han få større mulighet til å spre sitt syke budskap. Har det vært opp til meg, hadde ikke engang navnet han blitt offentlig gjort. Skulle ønske at media så litt forbi behovet for å informere om allt denne gangen og tok et samlet ansvar for å forhindre at lignende skjer igjen. Det ville forøvrig vært den verste straffen han kan få. Fengsel i 12-13 år er jo kun en litt lang feriekoloni i Norge. (21 år gir i underkant 14 år i faktisk fengsel). Forøvrig er jeg kun trist som faen da vi savner et familie medlem som var på Utøya. 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Vel JEG peker hvertfall fingeren til de med båt på campinplassen som risikerte egen sikkerhet for å hjelp flyktende undommer. De gjorde mer en politiet kan stå for. Ta deg sammen a! Drive å anklage politiet for dårlig/tregt arbeid blir bare dumt, de fulgte garantert de prosedyrer som er beskrevet, så får man heller i ettertid diskutere om disse bør endres. Det er jo også en selvfølge at folk som bor rett i nærheten med båt tilgjengelig er på plass før politiet rekker det, ganske så innlysende! Lenke til kommentar
Puro Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det er sånt som etterpåklokskapen lærer oss det, drømmeverden eller ei, ikke sant Kaare? Livet er ikke et dataspill. Du vet tydeligvis lite om hvor effektiv en dørskytter i helikopter kan være i tillegg til et godt mannskap. Det har ingenting med dataspill å gjøre, så det at du trekker de parallellene sier mer om deg enn meg. But, det er siste kommentaren jeg gidder å bruke til deg. Du vet jo ikke alle fakta rundt dette, slutt å spekuler i hva som kunne vært gjort annerledes for du, jeg, vi, vet jo tross alt ikke alt som HAR skjedd, da er det vanskelig å si at noe burde vært annerledes. 1 Lenke til kommentar
Illus Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Jeg har et ønske, og det ønsket er at ingen publiserer "forklaringen" han planlegger å komme med på neste fengslingsmøte, og at alle sletter manifestet hans fra harddiskene sine og fra Internett og at ingen gjør noen av delen tilgjengelig på nettet eller andre steder. Dette er nøyaktig det han ønsker og det han planla. Han vil at alle skal lese manifestet og høre forklaringene og propagandaen hans og ta til seg det syke tankegodset hans. Og vi hjelper villig til! Vi sprer ideologien hans som ild i tørt gress. Vi tipser alle og enhver om manifestet og deler hver minste detalj om ideologien hans. Vi sprer propagandabildene av ham som han selv har ordnet med, og som viser ham i heltemodige positurer og drakter. Vi hjelper ham med å oppnå alt det han ønsket. Vi bør heller gi en glatt faen i hva han har å si om noe som helst, i detaljene rundt ideologien hans, i manifestet og bildene han har forberedt til oss, og i propagandaen han kommer til å komme med i fengslingsmøter og videre under rettssaken. Vi bør bare stemple ham som det han er, nemlig en kald, kynisk, hjerteløs jævel som ikke fortjener at vi gjør ham noen tjenester. I stedet gjør vi akkurat som han planla og ønsker seg................................. Har litt problemer med dette da jeg har sett noen forklaringer på at grunnen til at dette skjedde er at høyreekstreme ikke får komme fram i debatter. De blir stigmatisert og dyrker sine tanker i sine hemmelige sirkler.. en spiral som kan fører til det vi nå har sett. Jeg støtter denne forklaringen. I yttringfrihetens navn bør vi respektere folk med alle meninger og debattere dem i rette og åpne fora. Kun ved debatt kan disse vridde tankene kanskje bli eliminert. Når folk med disse tankene skal prøve å rettferdiggjøre sine ideologier kommer de fort til kort. Åpenhet og gjensidig respekt og man kommer langt her i verden. Endret 24. juli 2011 av Illus 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå