sinnaelgen Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Når han selv synes at det er grusomt hvorfor (for pokker ) gjør han det da ? Når det opp gjennom tiden har vær flere tilfeller der gale personer dreper mennesker hvorfor er det ingen som klarer å stoppe dem ? Lenke til kommentar
Puro Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Fordi mennesker som vil kommer alltid til å finne en mulighet, og det faktum at han ikke var på PST sin radar gjør det enda vanskeligere, han var TILSYNELATENDE en vanlig person. Men å spekulere i sånt nå blir feil, hedre de døde og det de døde for. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Når han selv synes at det er grusomt hvorfor (for pokker ) gjør han det da ? Når det opp gjennom tiden har vær flere tilfeller der gale personer dreper mennesker hvorfor er det ingen som klarer å stoppe dem ? Han mente det var nødvendig og måtte gjøres. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Når han selv synes at det er grusomt hvorfor (for pokker ) gjør han det da ? Når det opp gjennom tiden har vær flere tilfeller der gale personer dreper mennesker hvorfor er det ingen som klarer å stoppe dem ? Hvordan skulle noen klare å overvåke samtlige mennesker i hele Norge? For alt du vet, kan naboen din sitte og koke sammen en bombe as we speak.. Lenke til kommentar
Salvo Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Er det lov å hylle drapsmannen på dette forumet? Prøv og se hva som skjer. Det virker nemlig som du har lyst. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hvem er han unge mannen som gråter ved siden av Jens Stoltenberg? Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hvem er han unge mannen som gråter ved siden av Jens Stoltenberg? Lederen av AUF. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Når han selv synes at det er grusomt hvorfor (for pokker ) gjør han det da? Ut i fra hva vi vet om personen var det slik at han mener å få ut muslimer og fjerne det multikulturelle samfunnet mer verdt enn menneskeliv, han tvittret også om "A person with a belief is capable of more than a thousand with interests" - Eller noe i den duren. Man kan undres hva det var han ville fram til med dette da det eneste eg har sett har skjedd er økning i norske flagg på facebook. Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det at statskanalen NRK har bedre operativ kapasitet enn Politiet beviser at vi helt klart har levd i en boble. La oss håpe at styresmaktene nå tar til vettet. NRK filmet hendelsen på Utøya direkte, lenge før det var noen fra Politiet der, det er faenmeg forkastelig det. Det er vel ikke så rart at det tar en time å rykke ut til en øy. Skulle politiet i Buskerud rykket ut dit? Uten våpen og spesialutstyr? Du vet ikke hva du snakker om. Politihelikopteret(forøvrig det ENESTE vi har) sto på bakken, selv etter eksplosjonene i regjeringskvartalet. Det hadde tatt 30min å fly heli med to skarpskyttere ombord. ABB hadde øya for seg selv i halvannen time, hvor mange tror du han rakk å ta på en time? JA det har vi jo en viss anelse om, NRK fløy jo over og filmet mye av det. I land som feks. USA hadde det vært politihelikopter i lufta rett etter det smalt i regjeringskvartalet, i Norge så avventet de. Der har du forskjellen. Rosa boble. Jeg håper den har sprukket nå. 1 Lenke til kommentar
frevild Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Er man syk nok til å begå disse handlingene, er man også syk nok til å nyte oppmerksomheten man får i etterkant. Jeg mistenker at Breivik ville likt å vite at man nå leser igjennom "manifestet" hans og forsøker å få rede på hva han mener. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) I land som feks. USA hadde det vært politihelikopter i lufta rett etter det smalt i regjeringskvartalet, i Norge så avventet de. Da det smalt på 9/11 i USA ble det inngått totalt flyforbud, ikke så mye som ett eneste radiostyrt helikopter fikk tillatelse til å lette, så nei, det hadde ikke vært helikopter i lufta rett etter det smalt. Endret 24. juli 2011 av Puro Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det at statskanalen NRK har bedre operativ kapasitet enn Politiet beviser at vi helt klart har levd i en boble. La oss håpe at styresmaktene nå tar til vettet. NRK filmet hendelsen på Utøya direkte, lenge før det var noen fra Politiet der, det er faenmeg forkastelig det. Det er vel ikke så rart at det tar en time å rykke ut til en øy. Skulle politiet i Buskerud rykket ut dit? Uten våpen og spesialutstyr? Du vet ikke hva du snakker om. Politihelikopteret(forøvrig det ENESTE vi har) sto på bakken, selv etter eksplosjonene i regjeringskvartalet. Det hadde tatt 30min å fly heli med to skarpskyttere ombord. ABB hadde øya for seg selv i halvannen time, hvor mange tror du han rakk å ta på en time? JA det har vi jo en viss anelse om, NRK fløy jo over og filmet mye av det. I land som feks. USA hadde det vært politihelikopter i lufta rett etter det smalt i regjeringskvartalet, i Norge så avventet de. Der har du forskjellen. Rosa boble. Jeg håper den har sprukket nå. Skal de skyte fra helikopteret på en mann i politiuniform når de ikke aner hva som skjer? Etterpåklokskap og urealistisk. 1 Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Det at statskanalen NRK har bedre operativ kapasitet enn Politiet beviser at vi helt klart har levd i en boble. La oss håpe at styresmaktene nå tar til vettet. NRK filmet hendelsen på Utøya direkte, lenge før det var noen fra Politiet der, det er faenmeg forkastelig det. NRK var allerede i luften da beskjeden traff oss, og NRK sitt helikopter var på stedet, Utøya, SAMTIDIG som politiet, ikke før og ikke LENGE før, det er tull. Helikopteret var satt til å dekke bomben, men ble omdirigert etter x antall tid til Utøya, da de ankom Utøya kom også beredskaps-styrken, de var der samtidig. Ikke lag info ut av ingenting nå, det kan forvirre. Det er nok du som lager info ut av ingenting. Innsatsstyrken KJØRTE til Utøya og som du sier selv så var NRK helikopteret allerede på vingene da meldinga kom. Kom ikke her og fortell meg at de ankom samtidig, da trenger du å sette deg inn i kjøretider sammenlignet med flytider. Kaare: Det er ganske lett å identifisere en mann som skyter ned sivile for fote, uansett bekledning. Endret 24. juli 2011 av kimosabi 1 Lenke til kommentar
DCG Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Når han selv synes at det er grusomt hvorfor (for pokker ) gjør han det da ? Når det opp gjennom tiden har vær flere tilfeller der gale personer dreper mennesker hvorfor er det ingen som klarer å stoppe dem ? Han mente det var nødvendig og måtte gjøres. Nå skal iallefall jeg melde meg inn i Arbeiderpartiet, han skal ikke få noen form for seier av dette. Lenke til kommentar
Puro Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Det at statskanalen NRK har bedre operativ kapasitet enn Politiet beviser at vi helt klart har levd i en boble. La oss håpe at styresmaktene nå tar til vettet. NRK filmet hendelsen på Utøya direkte, lenge før det var noen fra Politiet der, det er faenmeg forkastelig det. NRK var allerede i luften da beskjeden traff oss, og NRK sitt helikopter var på stedet, Utøya, SAMTIDIG som politiet, ikke før og ikke LENGE før, det er tull. Helikopteret var satt til å dekke bomben, men ble omdirigert etter x antall tid til Utøya, da de ankom Utøya kom også beredskaps-styrken, de var der samtidig. Ikke lag info ut av ingenting nå, det kan forvirre. Det er nok du som lager info ut av ingenting. Innsatsstyrken KJØRTE til Utøya og som du sier selv så var NRK helikopteret allerede på vingene da meldinga kom. Kom ikke her og fortell meg at de ankom samtidig, da trenger du å sette deg inn i kjøretider sammenlignet med flytider. Jeg kan sikkert finne klippet der han som filmet fra Helikopteret sier det selv, og jeg vil da tro at han som var der, og sier at politiet kom samtidig, har rett, eller? Om du har informasjon som selv ikke de som var der, både politet, piloten og kameramannen har så ber jeg deg kontakte politiet snarest. Endret 24. juli 2011 av Puro Lenke til kommentar
Illus Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det at statskanalen NRK har bedre operativ kapasitet enn Politiet beviser at vi helt klart har levd i en boble. La oss håpe at styresmaktene nå tar til vettet. NRK filmet hendelsen på Utøya direkte, lenge før det var noen fra Politiet der, det er faenmeg forkastelig det. NRK var allerede i luften da beskjeden traff oss, og NRK sitt helikopter var på stedet, Utøya, SAMTIDIG som politiet, ikke før og ikke LENGE før, det er tull. Helikopteret var satt til å dekke bomben, men ble omdirigert etter x antall tid til Utøya, da de ankom Utøya kom også beredskaps-styrken, de var der samtidig. Ikke lag info ut av ingenting nå, det kan forvirre. Det er nok du som lager info ut av ingenting. Innsatsstyrken KJØRTE til Utøya og som du sier selv så var NRK helikopteret allerede på vingene da meldinga kom. Kom ikke her og fortell meg at de ankom samtidig, da trenger du å sette deg inn i kjøretider sammenlignet med flytider. Kaare: Det er ganske lett å identifisere en mann som skyter ned sivile for fote, uansett bekledning. NRK fotografen har selv sagt på direkte-tv at de kom samtidig med beredskapstroppen og at grunnen til at de var så raskt på plassen var at de allerede var i luften pga. bomben. De hadde, som han sa, "flaks" om du kan kalle det det.. De hadde 10 minutter fuel til å sirkle litt rundt utøya før de måtte tilbake. Lenke til kommentar
MaX [NOR] Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) sitat fra (VG Nett) Politiet bekrefter at det pågår en væpnet politiaksjon i Oslo. Aksjonen skal være i forbindelse med terrorangrepet som rammet Norge fredag. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080699 Endret 24. juli 2011 av MaX [NOR] Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Det er helt tragisk. Sterkt å se Jens holde tale. Når jeg ser hvor vondt han har det får jeg bare lyst til å knuse gjerningsamennen, gi han alt vondt, at han sannsyneligvis ikke er lei seg gjør meg enda mer sint. Endret 24. juli 2011 av Emils1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå