Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Anders Behring Breivik var ikke rassist eller nazist.

Og mor-lille, hun var en sten. :yes:

Det heter vel mor-nille.

 

Til de som lurer er den en kjent ting i filosofien.

"En sten kan ikke flyve. Mor Nille kan heller ikke flyve. Ergo er Mor Nille en sten"

 

Man kan ikke ha tro uten eksistens, og derfor eksisterer gud osv.

 

 

Jeg tror alle her bør være forsiktige med å anta ting, noe som blir gjort ganske ofte i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anders Behring Breivik var ikke rassist eller nazist.

Og mor-lille, hun var en sten. :yes:

 

?? det betydde?

At Gabbe, med fler, sliter med logikken.

 

Kan så godt være det altså, men jeg oppfattet det slik at du mente hans handlinger eller ideologi var basert på rasistiske og eller nazistiske ideologier...

 

Og da har du jo virkelig gått på en smell siden dette er noe han klart tar avstand fra..

Lenke til kommentar

Det at statskanalen NRK har bedre operativ kapasitet enn Politiet beviser at vi helt klart har levd i en boble. La oss håpe at styresmaktene nå tar til vettet. NRK filmet hendelsen på Utøya direkte, lenge før det var noen fra Politiet der, det er faenmeg forkastelig det.

Lenke til kommentar

Det at statskanalen NRK har bedre operativ kapasitet enn Politiet beviser at vi helt klart har levd i en boble. La oss håpe at styresmaktene nå tar til vettet. NRK filmet hendelsen på Utøya direkte, lenge før det var noen fra Politiet der, det er faenmeg forkastelig det.

 

Det er vel ikke så rart at det tar en time å rykke ut til en øy. Skulle politiet i Buskerud rykket ut dit? Uten våpen og spesialutstyr?

Lenke til kommentar

Og da har du jo virkelig gått på en smell siden dette er noe han klart tar avstand fra..

At han i sin skarpe, men totalt skrudde hjerne tar klart avstand betyr lite.

 

Godt poeng forsåvidt, men vi kan jo ikke bare bestemme oss for at han var noe heller...

 

Blir som å si at han egentlig var en muslimsk fundamentalist fra Al-Qaida og bare ignorere det faktum at dette var ideologi han ville bekjempe...

Lenke til kommentar

Mørke er genetisk usivilliserte og primitive. Bare se på hvordan de har kjørt sine egne land i dass.

 

Nå tar de over Norge ved hjelp av idiotene i politikken og i systemmediene.

Altså, vennligst sett deg inn i saken før du sprer hat og faenskap, gjerningsmannen var HVIT, ETNISK NORSK og IKKE en innvandrer, slutt og spre hat, du gjør vondt verre og det synes jeg du kan spare oss for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
At han var på et svensk naziforum gjør ham på ingen måte unik som nordmann, og de aller fleste som skriver om slike handlinger skriver bare.

 

Nordisk.nu er vel strengt talt ikke et "naziforum", at en majoritet av brukerne der er nasjonalsosialister (noe desverre majoriteten av nasjonalister i Europa også er) betyr ikke at nordisk er et "naziforum".

 

 

Det er også kritikkverdig at løgnalistene skriver at man på dette "naziforumet" blir oppfordret til å sprenge bygninger uten at de gir noen beviser på dette, hvis dette var tilfelle kunne ikke svenske myndigheter stengt nordisk for oppfordring til straffbare handlinger?

 

Om noen skulle lure er jeg ikke medlem av nordisk, har vært innom et par ganger dog.

 

Men nasjonalisme går jo ikke ut på å være islam-fientelig? Det handler vel mer om å være glad i sitt eget land?

 

http://no.metapedia.org/wiki/Nasjonalisme

 

Etter min mening er dog kun etnonasjonalister ekte nasjonalister.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Mørke er genetisk usivilliserte og primitive. Bare se på hvordan de har kjørt sine egne land i dass.

 

Nå tar de over Norge ved hjelp av idiotene i politikken og i systemmediene.

Har du tenkt på andre ting som mangel på penger og ressurser som den hvite man i alle år har stjålet fra dem? Er det noen som kan skyldes for den håpløse situasjonen som er der nede så er det vel oss. Sender bare masse penger til få korrupte mennesker der nede og tror vi gjør en god jobb.

Lenke til kommentar

Det at statskanalen NRK har bedre operativ kapasitet enn Politiet beviser at vi helt klart har levd i en boble. La oss håpe at styresmaktene nå tar til vettet. NRK filmet hendelsen på Utøya direkte, lenge før det var noen fra Politiet der, det er faenmeg forkastelig det.

 

Er litt spesielt ja... Det der kan vi vel takke Storberget for vil jeg tro.

 

Politiet har jo desperat ropt på ressurser og politihelikopteret har så vidt jeg vet blitt satt på bakken grunnet manglende penger..

 

Bedre å sende penger til andre verdens deler enn å investere i trygghet her hjemme ja..

Lenke til kommentar

Det at statskanalen NRK har bedre operativ kapasitet enn Politiet beviser at vi helt klart har levd i en boble. La oss håpe at styresmaktene nå tar til vettet. NRK filmet hendelsen på Utøya direkte, lenge før det var noen fra Politiet der, det er faenmeg forkastelig det.

NRK var allerede i luften da beskjeden traff oss, og NRK sitt helikopter var på stedet, Utøya, SAMTIDIG som politiet, ikke før og ikke LENGE før, det er tull.

Helikopteret var satt til å dekke bomben, men ble omdirigert etter x antall tid til Utøya, da de ankom Utøya kom også beredskaps-styrken, de var der samtidig.

Ikke lag info ut av ingenting nå, det kan forvirre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mørke er genetisk usivilliserte og primitive. Bare se på hvordan de har kjørt sine egne land i dass.

 

Nå tar de over Norge ved hjelp av idiotene i politikken og i systemmediene.

 

... TROR DU!

 

Du er faen meg en av de som kan føle sympati for denne gærningen. Jeg visste det var flere av dere på dette forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir som å si at han egentlig var en muslimsk fundamentalist fra Al-Qaida og bare ignorere det faktum at dette var ideologi han ville bekjempe...

Greit nok det. Jeg var lat og bare slang ut en slengbemerkning, til en annen slengbemerkning for å påpeke at den ikke henger på greip. Det er ikke noen god måte å debattere på, men jeg orker ikke jobbe med det nå. Så da burde jeg holdt kjeft selvfølgelig, men det er litt vanskelig iblant.

Lenke til kommentar

Det virker rart å snakke om kulturell ekstremisme... Er det egentlig det vi kan kalle det? Eller må vi finne på noe nytt...

 

Vel, vi kan vanskelig kalle det vitenskapelig ektremisme...

 

Seriøst sagt, all ekstremisme er kulturell (religion er pr def et kulturelt fenomen, og det samme må man kunne si om de forskjellige hjernedøde -ismene folk har laget bomber for). Så jeg lurer litt på om vi bare foreløbig skal kalle ham terrorist, og vente noen dager med definisjoner av "beslutningsgrunnlaget" hans.

 

Forøvrig er det egentlig uinteressant hva som er beveggrunnene hans - fyren har i alle tilfeller gjort sin egen ideologi en bjørnetjeneste av sånne dimensjoner at han i mine øyne helst passer til betegnelsen "iddiot" (stavemåten er bevisst).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...