Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et annet spørsmål, ABB skriver i manifestet at som forsvarer bør man velge en som sympatiserer med ens tankegang. Er det derfor han har valgt Lippestad?

Han skriver vel sympatiserer, eller i det minste er villig til å følge ABB's anvisninger og bidra til å regisere rettsaken for å gi ABB lang taletid med full presse, i egen uniform.

 

Det at han har skrevet det han har gjort om valg av forsvarer, gjør det ekstremt belastende for Lippestad å ta oppdraget. Samtidig kan det være med på å gjøre det umulig for en samvittighetsfull forsvarer å trekke seg fra saken, at forsvarsoppdraget blir så upopulært. Vanskelig, og jeg tror egentlig Lippestad skal ha all mulig respekt for sitt valg.

 

 

Han skriver også at 60% eller noe av politifolkene støtter hans ideologi.. Er det tilfelle? Utrolig skremmende hvis svaret er nei, tallet er rundt 36%...

Han har mange rare "fakta", og det er ingen grunn til å ta noen av hans fakta for god fisk. Dette er våte drømmer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forresten, har Siv Jensen og Sandberg tatt avstand fra dette? Hadde det vært en muslim, så måtte vel hver eneste muslim fra 2 års alder til 90 år, offentlig ta avstand fra dette...

Jeg leste intervju (TV2?) i går hvor hun tok sterk avstand fra det som skjedde.

Lenke til kommentar
Men om noen måneder kommer profilen hans til å gå ned, og da begynner folk å sitere "manifestet" hans i signaturene sine på Stormfront. Jævla svin!

 

Hvordan vet du det? Behring var neo-konservativ, frimurer, pro-homofil og omtalte seg selv som "anti-rasist", han kom også med uttalser der han tok avstand fra både etnosentrisme og nasjonalsosialisme.

 

På den andre siden så finnes det mange idioter og statsprovokatører på Stormfront, så du kan alltids få rett.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Jeg håper at han om noen år innser at det var forgjeves, og at han skjønner at hans fremtid ikke var verdt å bli ofret for en slik meningsløs og ond handling.

 

Han vil bli eldre, han vil bli mer moden, og etterhvert når tiden hans tikker av gårde vil han straffe seg selv flere ganger verre enn det vi kan.

 

Den verste straffen for sånne som han er å mislykkes...

 

Og dessverre for de som tildels er enig i noe av poengene hans har hans handlinger skadet saken verre enn hva noen andre har gjort tidligere..

 

Alle meninger som han har ytret og som står i det manifestet vil for all tid stå i skyggen av hans forferdelige handlinger...

 

Så han har vel i stor grad sikkert oppnådd det stikk motsatte av hva han egentlig ville...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sitter her med en klump i magen, og det er så mange følelser som preger meg nå. Hele denne dritten har endret virkelighetsoppfatningen min, vi har alle sett ren ondskap i aksjon. Hva skaper en mann som ABB? Er hatet hans virkelig så vanskelig å oppfatte? Jeg har lest deler av manuskripet, og han er tydeligvis en meget oppegående sosiopat. Begrunnelsene hans er gode, og de fleste historiske data som han presenterer stemmer. Selv om han har vridd det til nærmest uforståelig. Hvor mange flere slike finnes det, og vil det komme flere hvis ikke vi begynner å endre realiteten rundt oss?

 

Jeg prøver å formulere setninger, men ord kommer ikke ut. 80 døde ungdommer, hva kan jeg si til det? 92 familer som vil få livene sine ødelagt i en lang framtid. Spørsmål som ikke kan besvares? Jeg har vært i krig, jeg har oppvokst i krig. Det var annerledes, til tross for alle massakrene. Dette var godt planlagt, dette var ondskap i sin reneste form. Hva kan vi gjøre nå, hva er det rette neste steget? Stramme inn lovene, slik at innvandringen begrenses kun for de som virkelig vil kjempe for å få sine liv på rett kjør, ved hjelp av å bidra til noe konstruktivt?

 

Livet er så skjørt, det skal så lite til for at det blir tatt ifra en. Nå står en hel nasjon og fordømmer en mann, men det kan ikke vare for alltid. Endringer må til, dette må ikke skje igjen. Vi må reise oss, og finne ut av dette. Sjokk får oss ingensteds, vi må kjempe om endringer. Hvis dette virkelig er et demokrati, så er det på tide å stå sammen som et folk og finne ut av det neste steget.

Lenke til kommentar

Jeg håper at han om noen år innser at det var forgjeves, og at han skjønner at hans fremtid ikke var verdt å bli ofret for en slik meningsløs og ond handling.

 

Han vil bli eldre, han vil bli mer moden, og etterhvert når tiden hans tikker av gårde vil han straffe seg selv flere ganger verre enn det vi kan.

 

Den verste straffen for sånne som han er å mislykkes...

 

Og dessverre for de som tildels er enig i noe av poengene hans har hans handlinger skadet saken verre enn hva noen andre har gjort tidligere..

 

Alle meninger som han har ytret og som står i det manifestet vil for all tid stå i skyggen av hans forferdelige handlinger...

 

Så han har vel i stor grad sikkert oppnådd det stikk motsatte av hva han egentlig ville...

 

Du har helt rett. Lurer på om rettsaken kommer til å foregå imot hans vilje, altså lukket.

Lenke til kommentar

Jeg håper at han om noen år innser at det var forgjeves, og at han skjønner at hans fremtid ikke var verdt å bli ofret for en slik meningsløs og ond handling.

 

Han vil bli eldre, han vil bli mer moden, og etterhvert når tiden hans tikker av gårde vil han straffe seg selv flere ganger verre enn det vi kan.

 

Mer moden? Hva er det det i det hele tatt betyr? Han er over 30.

Lenke til kommentar

haha, sykt mye rasistiske folk det finnes her på forumet. Alle som trygte + på mine innlegg er fader meg HJERNEVASKET. dvs folk som støttet mine innlegg som "SEND Pakket hjem, Jævla muslimer" +++ jaja sier hvor mye dere skade dere har i hodet. skrev for å se hvor mye idioter det var her på forumet

how-trolls-really-work.png

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Anders Behring Breivik var ikke rassist eller nazist.

Og mor-lille, hun var en sten. :yes:

Du er en av de komplette idiotene som ikke leste opp selv i saken? Anders var imot Islam, ikke mot brune,røde eller svarte. Han skrev det selv i boken sin så vidt eg har forstått. Nei eg støtter ikke massemordet hans.

Lenke til kommentar

Jeg er helt knust etter det som har skjedd, men en ting som jeg tok som veldig useriøst av NRK var at de hadde en reportasje med ABB sin WoW-profil, der de sa at han hadde utrykket seg med store ord for å beskrive en situasjon, situasjonen var at han hadde drept en av de bedre bossene i WoW og skrev at "det var en epic feeling", noe som NRK hadde sammenlignet med å være voldelig og at han likte vold.

Det å beskrive noe som "epic" i spill-sammenheng kan da virkelig ikke sammenlignes med at man LIKER vold, akkurat det synes jeg ble veldig useriøst, men.. det betyr jo egentlig ingenting.

 

Jeg gråt for de omkommende og pårørende, selv om jeg ikke kjenner en eneste person som har vært innblandet i noe av dette.

Jeg vet at jeg har trolla noen kommentarer her og der på nettet, men noen av kommentarene om akkurat dette burde bli utestengt på livstid, skjerp dere.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Anders Behring Breivik var ikke rassist eller nazist.

Og mor-lille, hun var en sten. :yes:

 

?? det betydde?

At Gabbe, med fler, sliter med logikken.

 

Du er en av de komplette idiotene som ikke leste opp selv i saken?

Det er mye jeg ikke vet i saken enda, men komplett idiot vil jeg ikke kalle meg.

Lenke til kommentar

Mer moden? Hva er det det i det hele tatt betyr? Han er over 30.

 

Alder er obligatorisk (så lenge man er i live), modenhet - er ett helt annet spørsmål...

 

Eksempler kan man finne i haugevis, hvis man leser en smule historie - så jeg gidder ikke gi noen spesifikke eksempler her.

Lenke til kommentar

Anders Behring Breivik var ikke rassist eller nazist.

Og mor-lille, hun var en sten. :yes:

 

?? det betydde?

At Gabbe, med fler, sliter med logikken.

 

Du er en av de komplette idiotene som ikke leste opp selv i saken?

Det er mye jeg ikke vet i saken enda, men komplett idiot vil jeg ikke kalle meg.

 

Han skrev at han ikke var nazist, ei heller rassist i "manifestet" sitt. Han ønsker Islam ut av hele vesten. Det er ikke noe logikk inne i bildet, han skrev at dette var hans mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...