Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Trist indeed. Kanskje sjekke hva man skriver først selv før man hakker på andre?

Jeg ser ikke problemet. På det tidspunktet visste vi ikke hvem den mistenkte var og jeg prøvde på ingen måte å sko meg på tragedien for å fremme noe politisk poeng.

 

 

Det var bra, til en forandring.

 

Fint Simen!, at de trer frem og setter en slik standard, dog hadde det vært ønskelig at de kunne se problemer som er sååå åpenbare for andre forumsbrukere.

 

Men med tiden vil sikkert dette bedres, Rom ble ikke bygd på en dag, det vet vi alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke FrP tjener på dette i det hele tatt. Det eneste vi tjener på dette er kansje at vi kommer ut av bobla vår. Uansett er det viktig at vi står sammen som et folk, uavhengig av hudfarge og bakgrunn.

 

 

Ingen bør tjene på dette.

 

Saken er i sitt hele omfang en tragedie, en tragedie for Nasjonen og alle de involverte.

 

Ikke desto mindre er det de som prøver å fremme sine kjepphester på begge sider.

 

At noen trodde muslimske fundamentalister stod bak er ikke rart, de fleste trodde dèt.

Norge har fått adressert trusler fra slike grupperinger, og vi har Libya deltagelsen, en kant det også har kommet trusler fra.

 

Men muslimske fundamentalister har ingenting å gjøre med den jevne muslimske borger i Norge.

De er i like stor grad utsatt som de fleste av oss er.

 

I sine opprinnelige hjemland er det de som er mest utsatt for denne terror.

 

Muslimske fundamentalister har veldig lite med Norsk innvandring å gjøre.

De fleste av de som kommer til Norge rømmer fra forhold de ikke kan leve under.

 

At disse vil ta med seg diverse levesett og regler fra hjemlandet er forståelig, også Norske innvandrere til Amerika hadde sin bibel med seg på veien til ett fremmed land.

 

Innvandring dreier seg om hvordan vi som samfunn greier å Assimilere denne gruppe og andre inn i det Norske samfunn.

Lenke til kommentar

Hadde noen mannet seg opp, og dannet en gruppe av mannlige, så burde de kunnet overmannet denne gærningen.Antall drepte hadde muligens ikke blitt så stort da.

 

Dette er tull, og ingen vits å spekulere i. En bevæpnet psyko med enorme mengder ammunisjon lar seg ikke stoppe uten å svare med samme mynt. Langt flere liv ville sannsynligvis gått tapt dersom folk hadde prøvd å stoppe gjerningsmannen. Jeg er rimelig sikker på at både jeg og du hadde opptrådd på samme måte i en lignende situasjon. Det er lett å være tøff på et forum.

 

 

Vær så snill og siter hele mine innlegg - takk.

 

Her er hva jeg skrev:

 

krevet i går, 17:17

 

Kaarerekanraadi skrev 23. juli 2011 - 16:29:

 

AUF lederen er jo den samme tufsen som anmeldte Tybring-Gjedde for å bare si sin mening. Han er udemokratisk og en drittsekk som jeg ikke har noen sympati med.

 

 

 

 

Han var jo en av de første som stakk av også - forståelig nok.

 

Som leder og muligens en av de eldste der på øya, vet jeg ikke helt.

 

Hadde noen mannet seg opp, og dannet en gruppe av mannlige, så burde de kunnet overmannet denne gærningen.Antall drepte hadde muligens ikke blitt så stort da.

Men igjen, de fleste viste ikke helt hvor mange det var som angrep, panikk brøt ut osv.

Er helt menneskelig å prøve å komme seg unna, og som sagt forståelig.

 

...........................................................................................

 

Det du siterte er uthevet, og som alle kan se, var mitt innlegg noe større og gir ett helt annet bilde enn hva du prøver å fremstille det som.

 

Om det føles noe bedre hadde jeg tenkt i de samme baner uansett hvilken leder det hadde vært for hvilket som helst ungdomsparti.

 

 

Hadde du brukt klipp og lim funksjonen noe "bedre", kunne du sikkert fått til noe bedre, jeg har ganske så sikkert nevnt både Pizza og Peppes i dette forumet.

 

Dette betyr ikke at jeg mener denne leder dro rett til Peppes Pizza etter en slik tragedie.

 

Du har selv ett innlegg der du har gitt uttrykk for tanker vedrørende dette, men slo det fort fra deg grunnet av at situasjonen på stedet var så uoversiktlig.

 

 

Var det noen som nevnte politiske kjepphester?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det neste blir vel terror paa cruiseskip eller t-bane , blir nok dessverre mer terror foer aaret er omme pga denne intense mediafokuseringa.

Lenke til kommentar

Bortsett fra debatten om Norges undergang som følge av innvandring, så vil jeg si at dette er en skamplett for vår del. Dette blir som Østerrike med sine fangekjellere.

 

Flere som kjenner dette pinlige ubehaget?

 

Er blitt en stadig større underklasse i Norge.

 

Åkke som, eller uansett hvor mange sosialistiske og sosialdemokratiske partier som har styrt landet de siste 40 år.

 

Dette gjelder også sentrumsparti og partier fra Høyresiden.

Mange av innvandrerne havner i denne underklasse eller enda lavere.

 

Folk er redde for seg selv og sitt.

 

Politikere har agert mot syke og trygdede, folk når ikke frem på ogffentlige kontorer og får den hjelp de trenger, har behov for, har krav på.

 

Det "merkelige" var at gjerningsmannen var en godt skolert mann, fra vestkanten av Oslo.

Han hadde "alle muligheter" noe som langt på nær alle har i dette landet.

 

På sett og vis var "sosiale" forhold grunnen til denne ugjerning, men på en annen måte.

 

Ett hat mot en annen religion, og muligens redsel for sitt eget lands fremtid.

 

 

Men man skal huske at mange av disse AP ungdom ikke kommer fra de dårligere kår, mange har samme gode bakgrunn som gjerningsmann.

 

De har aldri manglet noe, hverken av mat, tilhørighet eller annet av samfunnets goder som kan være så fjernt for mange.

 

Uvirkelig sikkert for de som har havnet i smørøyets sentrum, men like uvirkelig var denne ugjerning.

 

Pinlig ubehag?

 

Ja på mange måter.

 

Men kan ikke leve meg inn i filosofien til disse på den ekstreme Høyrekant når det får slike utslag.

 

Ubehaget er heller manifestet ved at vi har fått ett samfunn der gir grobunn til dette og slike forskjeller vi ser i levestandard i dag.

 

Assimilering sies det når det snakkes om innvandrere, samtidig som det er på 1000-vis av etnisk Norske innbyggere som burde assimileres i det flotte velferdssamfunn.

 

Ingen undskyldning for gjerningsmann, han hadde både god utdannelse og tjente god.

Men som jeg har nevnt i tidligere tråder tror jeg at Norsk politikk vil bli mere polarisert på ytterfløyene.

 

Var vel en Venstremann her på forumet som mente for ett par år siden at sentrum var det største nedslagsfeltet i Norge.

 

Bare året etter lå både KRF, V, SP under 5%

Lenke til kommentar

Fra side 1284:

 

Distinguishing between cultural Christendom and religious Christendom – reforming our suicidal Church

 

"If you have a personal relationship with Jesus Christ and God then you are a religious Christian. Myself and many more like me do not necessarily have a personal relationship with Jesus Christ and God. We do however believe in Christianity as a cultural, social, identity and moral platform. This makes us Christian.

A majority of Christians, especially liberal, humanist Christians oppose the doctrines of self defence. I believe that self defence is a central part of Christianity as documented in another part of this book. The modern day pacifist Christianity is among other things a result of our current regimes and their deliberate influence of the Church. They castrated and made the Church impotent and irrelevant, we will rejuvenate it by implementing our own reforms. But pragmatism will be the basis for which direction we chose to go. A strong church (on certain areas) is essential for the unity of our European countries."

 

Han var altså ikke religiøs i vanlig forstand.

Endret av nico69
Lenke til kommentar

Det som forundrer meg med denne mannen er at han ikke ser ut til å høste støtte i de mer typiske og kanskje relativt store miljøene? Eller? Selv distanserer hans seg fra nazister, og jeg tror heller ikke de vil ha noe med han å gjøre. Finnes det mange slike gærninger som tror de er tempelriddere? Håper han å starte nye miljøer? Og som tror de vet alt, og at de har rett til å bestemme hvordan Europa skal se ut?

Lenke til kommentar

11 til i hans "gruppe" visstnok. Regner med de får et besøk av Onkel når de blir funnet.

 

Men om noen måneder kommer profilen hans til å gå ned, og da begynner folk å sitere "manifestet" hans i signaturene sine på Stormfront. Jævla svin! De samme gutta som mener Kvisler var en god mann kommer til å si det samme om Behring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har lest igjennom snart hele tråden. For første gang siden jeg ble medlem, har jeg måttet ignorere visse brukere. Å særlig lese om folk som snakker positivt om ABB, og forsvarer hans ideologi synes jeg er horribelt.

 

Forresten, har Siv Jensen og Sandberg tatt avstand fra dette? Hadde det vært en muslim, så måtte vel hver eneste muslim fra 2 års alder til 90 år, offentlig ta avstand fra dette...

 

Et annet spørsmål, ABB skriver i manifestet at som forsvarer bør man velge en som sympatiserer med ens tankegang. Er det derfor han har valgt Lippestad?

 

Han skriver også at 60% eller noe av politifolkene støtter hans ideologi.. Er det tilfelle? Utrolig skremmende hvis svaret er nei, tallet er rundt 36%...

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

haha, sykt mye rasistiske folk det finnes her på forumet. Alle som trygte + på mine innlegg er fader meg HJERNEVASKET. dvs folk som støttet mine innlegg som "SEND Pakket hjem, Jævla muslimer" +++ jaja sier hvor mye dere skade dere har i hodet. skrev for å se hvor mye idioter det var her på forumet

Lenke til kommentar

Alle de som trykket pluss, trodde vel at de skulle bli de største heltene igår, rett etter eksplosjonen. Nå skulle de endelig sende ALLE innvandrere ut av landet... Men så var det en hvit blond jævel istedet, og de sitter igjen skuffet...

Flere prøver å komme med kommentarer, men det blir bare patetisk, jævla skap-rassister..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...