Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Huff, har lest litt i manifestet hans og ser blandt annet at han anbefalte kamera og at han visstnok testet dette selv. Håper virkelig ikke at det dukker opp video filmet av denne gale mannen. Men om det var tilfellet hadde vi vel kanskje visst om det nå.

 

Forøvrig er jeg litt enig med han som mente det var nok fra mediene sin side. Altså ikke den respektløse tonen hans, men synes spesielt NRK og TV2 overdriver nå. Samsending på 3 kanaler og har visstnok tenkt å ha sending i flere timer i morgen også. Samtidig inviterer de ekspert på ekspert inn i studio for å snakke om hvor viktig det er å gå tilbake til det normale så fort som mulig. Det er selvfølgelig den største tragedien som har skjedd på norsk jord siden 2.verdenskrig, men det kan da umulig være sunt å fokusere på dette i flere døgn i strekk?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tar jeg kvelden. Når jeg la meg i går var det bekreftet 10 omkomne på øya. Da jeg i dag våknet, skrudde på TVen med dagens aviser ved siden av meg, ble jeg rystet. 80 ungdommer var bekreftet døde og tallet steg utover dagen. Kvelden ble ikke særlig bedre da jeg fikk høre at det var to uskyldige 7-åringer som var bekreftet omkomne som kun var tilstede for å samle flaske de skulle pante. For en tragedie vi nordmenn er preget av, og for en umenneskelig gjerning som er begått.

 

Når jeg går til sengs nå, er det fremdeles spørsmål som jeg er ekstremt nysgjerrig på. Hvorfor valgte AAB akkurat tidspunktet etter folkene i regjeringskvartalet var ferdig på jobb? Hvordan kan ett menneske mene at det er nødvendig å ta livet av nesten 90 menneskers liv, som kun var samlet for å feire deres politiske ståsted og diskutere med venner?

 

En tragisk dag i dag også. La oss stå sammen og se fremover. Det er en tid vi må komme oss over, men ALDRI glemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt skal han sitte inne resten av livet. Noe annet vil utgjøre en fare for både hans egen og vår sikkerhet. Kanskje mest hans.

 

Tror det beste var om han bare fikk forvaring for resten av livet på en polstret celle. Da ville ha ikke blitt martyr, samtidig som vi hadde sluppet en lang profaganda rettsak fra han side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig er jeg litt enig med han som mente det var nok fra mediene sin side. Altså ikke den respektløse tonen hans, men synes spesielt NRK og TV2 overdriver nå. Samsending på 3 kanaler og har visstnok tenkt å ha sending i flere timer i morgen også. Samtidig inviterer de ekspert på ekspert inn i studio for å snakke om hvor viktig det er å gå tilbake til det normale så fort som mulig. Det er selvfølgelig den største tragedien som har skjedd på norsk jord siden 2.verdenskrig, men det kan da umulig være sunt å fokusere på dette i flere døgn i strekk?

 

Jeg er enig. Jeg synes at mediene bør begynne å fokusere mer på det positive, for å bygge folk opp igjen. Fortelle mer om familiene som ble gjenforent, enn de som ble drept.

Lenke til kommentar

Forøvrig er jeg litt enig med han som mente det var nok fra mediene sin side. Altså ikke den respektløse tonen hans, men synes spesielt NRK og TV2 overdriver nå. Samsending på 3 kanaler og har visstnok tenkt å ha sending i flere timer i morgen også. Samtidig inviterer de ekspert på ekspert inn i studio for å snakke om hvor viktig det er å gå tilbake til det normale så fort som mulig. Det er selvfølgelig den største tragedien som har skjedd på norsk jord siden 2.verdenskrig, men det kan da umulig være sunt å fokusere på dette i flere døgn i strekk?

Det er litt godt å følge med, samtidig som det har blitt for mye.

 

Hadde en pause med sitcom for noen timer siden, var godt med noe annet å tenke på, selv om tankene om hendelsene hele tiden hang over som en mørk sky.

Lenke til kommentar

80 ungdommer, har du fått med deg hva som skjer ellers i verden..har du fått med deg hva som skjedde i afrika idag?...ånei, nyhetene har dekket en sak de siste 30 timene så det er faen ikke rart;)

 

Amy Winehouse er død.

 

Togkræsj i kina.

 

Knivstikking i Sarpsborg.

 

Men hva har skjedd i Afrika i dag, da?

Du burde lese litt om gullfiskloven.

Lenke til kommentar

Jeg vil at vi igjen i disse sene, og etterhvert veldig lange timer igjen tenker på disse ordene

 

"Svaret på vold er enda mer demokrati, enda mer humanitet"

 

Til dere som hater og krangler, tenk på dette.

"Men svaret på angrepene må være mer demokrati og mer åpenhet [...] Men vi skal ikke være naive."

 

Statsministeren viste seg fra sin beste side da han sa dette. Ord vi alle bør ta til oss.

 

Håper det jeg også. AT det blir mer engasjerte i politikk (mer demokrati som Stoltenberg sa) og mer åpenhet.

 

Nei naive kan vi ikke være, men vi må stå for det gode og jobbe sammen mot at slike ting gjentar seg.

 

Er blitt med og har delt det videre. :)

 

Kjempefint! :)

Lenke til kommentar

Huff dette er trist.. for en jævla idiot.. ble overasket når jeg hørte det ikke var muslimer, mange som var litt raskt ute med konklusjoner.

 

Det beste er vel å gjøre dette ryddig og sivilisert, selv om jeg gjerne så han ble sendt til Saudi Arabia for å bli korsfestet, eller noe i den dur.

Lenke til kommentar

Jeg er også enig i at det blir mye å sende akkurat samme sending på alle tre NRK-kanaler. Særlig for barn, som kanskje kunne trengt akkurat det å skru på NRK Super og se barne-TV. Jeg vet ikke hvor mange barn som faktisk merker hva som har skjedd, men uansett syns jeg det blir veldig mye å sende samme NRK-sending på alle kanalene. Særlig når man tenker på at alle har NRK1 (i alle fall når de har NRK2 og NRK3)

Lenke til kommentar

Det er litt godt å følge med, samtidig som det har blitt for mye.

 

Hadde en pause med sitcom for noen timer siden, var godt med noe annet å tenke på, selv om tankene om hendelsene hele tiden hang over som en mørk sky.

 

Ja for all del. Mente ikke at man ikke skal ha ekstra nyhetssendinger når det pressekonferanser osv, men at NRK har samsending på alle 3 kanaler og kjører mer eller mindre det samme 24/7 blir for meg litt drøyt. Kan selvfølgelig gjøre noe annet, men det var fryktelig vanskelig å fokusere på noe annet i dag, i hvert når fotballkamper o.l. blir utsatt. Men fikk med meg en treningskamp fra England i ettermiddag og det gjorde virkelig godt.

 

Håper i hvert fall at ikke Norway Cup blir avlyst. Det ville vært et stort feilgrep etter min mening.

Endret av _Vargaz_
Lenke til kommentar

Ja, høyest sannsynlig... Lurer på hvordan det er å være han nå. Håper han har det forjævelig....

 

Han forbereder vel talen sin i rettssalen og venter på reaksjonene fra manifestet sitt. så jeg regner med han har det akkurat som han trodde og planla han kom til å ha det.

 

Han har fått hele verdens oppmerksomhet, og vil bruke den for det det er verd.

Men men, viktig med massemasse toleranse og forståelse og varme og omtanke her, slik at vi kan vise hele verden hvor likegyldige vi er til at noen slår politisk mynt på å drepe barna våre.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

PST har dummet seg ut

 

I PSTs trusselvrudering for 2011 fastslår sikkerhetsekspertene at verken de høyre- eller venstreekstreme miljøene i Norge vil utgjøre noen alvorlig trussel for det norske samfunnet.

 

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1666079.ece

 

Det forklarer hvorfor PST har vært helt fraværende i media. Normalt burde de jo vært i tv-ruta rett etter en slik terror-hendelse, men i stedet har de nektet å gi kommentar, hvilket er "skammelig" i seg selv.

 

Nå bruker de nok helga til å samle all mulig tilgjenglig informasjon (inklusiv avhør av siktede) slik at de på mandag kan fremstå som mer kompetente enn det de egentlig var.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håper i hvert fall at ikke Norway Cup blir avlyst. Det ville vært et stort feilgrep etter min mening.

 

Enig. Stoltenberg sa jo nettopp at vi ikke må la denne handlingen skape frykt, men at vi heller må svare med demokrati og åpenhet. Norway Cup er et fantastisk arrangement som fremmer samarbeid og det å avlyse dette er jo akkurat det vi ikke må.

Lenke til kommentar

Ja, høyest sannsynlig... Lurer på hvordan det er å være han nå. Håper han har det forjævelig....

 

Han forbereder vel talen sin i rettssalen og venter på reaksjonene fra manifestet sitt.

Han har det akkurat som han trodde og planla han kom til å ha det.

 

Han har fått hele verdens oppmerksomhet, og vil bruke den for det det er verd.

Jeg nekter å tro at det han har gjort ikke har gått det minste inn på han. Han har hatt mange timer i ettertid til å tenke gjennom hva han har gjort. Én ting er å planlegge det i forkant, en annen ting er å ha bildet av nærmere hundre barn og ungdommer som trygler om nåde, før han iskaldt henretter dem - én etter én. I "rushet" han garantert fikk mens han holdt på er det sikkert lett for han å ikke tenke på dette, men i ettertid må en såpass systematisk person føle noe, mener nå jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

PST har dummet seg ut

 

I PSTs trusselvrudering for 2011 fastslår sikkerhetsekspertene at verken de høyre- eller venstreekstreme miljøene i Norge vil utgjøre noen alvorlig trussel for det norske samfunnet.

 

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1666079.ece

 

Det forklarer hvorfor PST har vært helt fraværende i media. Normalt burde de jo vært i tv-ruta rett etter en slik terror-hendelse, men i stedet har de nektet å gi kommentar, hvilket er "skammelig" i seg selv.

 

Nå bruker de nok helga til å samle all mulig tilgjenglig informasjon (inklusiv avhør av siktede) slik at de på mandag kan fremstå som mer kompetente enn det de egentlig var.

 

Vel. Nå skal det vel sies at det ikke er et høyreekstremistisk miljø eller organisasjon som står bak. Foreløpig i alle fall, ser det ut som det er èn enkelt person som har en høyreekstremistisk tankegang. En sånn enkeltperson er omtrent umulig å oppdage hvis man ikke har mistanke om at han driver med noe. Særlig når han er helt ukjent for politiet, og angivelig bare er en bonde og forretningsmann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg nekter å tro at det han har gjort ikke har gått det minste inn på han. Han har hatt mange timer i ettertid til å tenke gjennom hva han har gjort. Én ting er å planlegge det i forkant, en annen ting er å ha bildet av nærmere hundre barn og ungdommer som trygler om nåde, før han iskaldt henretter dem - én etter én. I "rushet" han garantert fikk mens han holdt på er det sikkert lett for han å ikke tenke på dette, men i ettertid må en såpass systematisk person føle noe, mener nå jeg.

 

 

Vel, han har jo sagt at han syntes det var grusomt, men i hans hode var det nødvendig.

Endret av Datasmurf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...