Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Denne mannen er noe av det sykeste jeg har opplevd. Hvordan, hvorfor og hvaa. Kan ikke forstå hvorfor han har gjort det. Etter hva jeg har hørt fra de overlevende på øya er det en ganske sensurert versjon av massakeren vi hører.

Prøv å finne ord for å beskrive det som har skjedd da?

Enkelte har trygler om sitt liv og har blitt "spart" andre var ikke så helge. Han har skutt de flere ganger og forsikret seg om at alle var døde. han var iskald når han drev på, kunne antyde at han moret seg? ropte ut seiersrop osv.. Skøt på alt og alle.. Tror vi har fått med oss det meste jeg?

Hvordan han henrettet folk varier veldig. Men uansett, det er ikke poenget, dette er tragisk og vi har mistet mange ungdommer som ikke har fortjent dette.

Det er ubeskrivelig og han er en skam for alle. Brevik-navnet burde dø med familien og forbys på lik linje med Hitler og Quisling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han kjøpte 6 tonn kunstgjødsel og brukte rundt 900 kg i bomba si (tror oppskriften er ca 95 vektprosent kunstgjødsel) så mangler det 2100 kg. Dette kan sikkert forklares med prøveoppskrifter, prøvebomber, gjødsling av jorder (i et forsøk på å skjule det han gjorde) osv. Finnes kanskje mer sprengstoff på låven hans, som ikke er medregnet i de 3 tonnene de fant på utsida.

Lenke til kommentar

Det er noe som slår meg. Han har erkjent de faktiske forhold, i følge forsvarer Lippestad (VG + NRK), men Lippestad sier ikke at han har erkjent straffeskyld.

Kan det bety at han mener det han har gjort egentlig ikke er kriminelt? I så fall er det et interessant poeng for å forstå hans tankegang.

"Manifestoet" forteller at han mener ikke å ha gjort noe galt, men han er fullt klar over at det er kriminelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At Lippestad tør å forsvare en landsforræder... Mine tanker om Lippestad blir ikke akkurat mer positiv...

Noen måtte forsvare ham, så ikke gå løs på Lippestad.

Forstår at det er galt å angripe han, men jeg føler at det er feil av norges rettsystem å i det hele tatt gi mannen en forsvarer. Det er i mine øyne umulig å snakke bort eller forsvare noen av hans handlinger igår.

Han går etter regjeringen, det kan jeg i det minste forstå, men å gå løs på en gjeng med 12 til 18 år gamle BARN er bare sinnsykt feigt og utilgivelig. Kall meg gjerne selfisk og kald, men jeg håper denne mannen ikke har det godt i resten av sine dager.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Nå har jeg sittet pal med tv på og på nettsider omtrent siden dette skjedde, og jeg kjenner at jeg nå trenger en pause. Dette blir mye, og det er vondt. I morgen tror jeg faktisk at jeg skal gjøre noe helt annet og koble av litt.

Lenke til kommentar

Lurer på om jævelen har forumkonto her inne. Så stor oppmerksomhetstrang fyren åpenbart har, ville det vært merkelig om han lot muligheten for å dele sine meninger her inne gå fra seg.

Dette mennesket ville jeg unt noen år i Josef Mengeles fangenskap ... Fy faen hvor hvor empatiløs det er mulig å bli.

Lenke til kommentar

Har mer eller mindre fulgt med siden 3 igår når alt startet, satt da i ca 15 timer konstant og fulgte med, så fra tidlig idag til nå. Kjenner jeg er ganske lei, trøtt, og fortvila. Jeg er normalt en person med en "gi faen" holdning, og blir ikke trist. men dette har berørt meg ganske, synes dette er insane, kanke forstå det. sykt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...