Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Før:

post-3851-0-13261800-1311349578_thumb.png

 

Etter:

post-3851-0-56386500-1311349590_thumb.png

 

Antagelig en bilbombe som har gått av rett foran inngangen. Det er lov å kjøre i gata og ingen sperrestolper ute ved gata. Biler har hatt fri tilgang helt frem til inngangen. Taket over inngangen har tydelig skjermet for vinduene rett over inngangen. Vinduene på begge sider av taket i etasje 2, 3, 4 osv er hardere rammet. Etasjene på gateplan i både regjerigshøyblokka og utbygget på venstre side er blåst tvers gjennom.

 

Det minner litt om Oklahoma-bomba, men enten har bygget tålt smellen bedre eller så har bomba vært mindre eller begge deler. Oklahoma-bomba var en diger lastebil full av sprengstoff. Jeg regner med dette må ha vært en mindre bil. f.eks varebil eller personbil. Godt at bærestolpene ved inngangen holdt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både VG og Dagbladet skriver "Terroraksjon mot regjeringskvartalet", og "Terrorangrep i Oslo sentrum".

 

Er det det? Er dette et terroangrep?

 

Føler egentlig at VG og DB følger sin ordinære plan;

Blåse opp nyheter.

Det er bekreftet at det er en bombe som har gått av... så da det nok mest sansynligvis det.

Lenke til kommentar

Om dette var et terrorangrep(Og de fleste terrorristene vil vel drepe flest mulig?), hvorfor sprenge av bomba fredag etter arbeidstid midt i fellesferien? Ville ikke Norway Cup (Neste uke?) være et bedre tidspunkt(I terrorristenes øyne)?

Kan nå hende denne bomben ikke var rettet mot å drepe mest mulige folk, men kanskje ta politikerne vi har her i landet?

Eller så kan den ha vært rett og slett for å skremme, og lage frykt.

Lenke til kommentar

FAENS MUSLIMER DE KAN BARE BRENNE I HELVETE!

 

KRISTENDOMMEN ER FAEN MEG EN MYE BEDRE RELIGION ENN MUSLIMER! IKKE AT JEG ER KRISTEN.

 

Så da har du allerede slått fast at det er muslimer som står bak. Da kan du vel peke ut gjerningsmennene også da eller?

 

Så kan man jo gå til spørsmålet: Hvem tjener mest på dette? Muslimene? eller FrP?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Ubekreftede meldinger om skyting på Utøya

Flere kilder melder at det er en skyteepisode på Utøya. Ungdommer svømmer ifølge vitner bort fra øya. OPPLYSNINGENE ER IKKE BEKREFTET ENNÅ.

 

Dagbladet.

tror ikke den saken har noe med bomben å gjøre

 

Trenger selvfølgelig ikke det,

 

edit:

misforståelse.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

litt ironisk at dette skjer når viassat(?) sender den der "Teatime" reklamen..

Kanskje det er nettopp nå nordmenn trenger å ta en kopp te med norske muslimer og lære dem å kjenne i en ekstrem situasjon for landet.

 

Dette er helt sykt! PST har faila i jobben sin, hadde de bare klart å prioritere ressursene og tiden sin riktig! Istedenfor velger de å forsvare seg mot Treholt. En ubrukelig og utdatert spion for det gamle Sovjet som falt i 91.

 

De burde brukt tiden sin nesten utelekkende på konservative og ekstreme muslimske miljøer i Norge m.m.

PST har ikke klart å stoppe angrepet, men å avverge terror er ikke lett, og om gruppen som gjør noe er flinke med hemmelighold og ikke skiller seg ut er de usynlige.

 

Terroristekspert på CNN sier han tror der er Al-Qaida eller en org. i den størrelsen. Sammenligner det med ambassadebombingene i Afrika på nittitallet

Terroreksperter på TV plukker gjerne ut navnet på en terrororganisasjon fra en hatt, og forklarer så hvordan dette passer med deres modus operandi. Det slår aldri feil, og det fungerer fordi de fleste terrororoganisasjoner enten har like MO, eller MO som er såpass like at endret MO er mulig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Om dette var et terrorangrep(Og de fleste terrorristene vil vel drepe flest mulig?), hvorfor sprenge av bomba fredag etter arbeidstid midt i fellesferien? Ville ikke Norway Cup (Neste uke?) være et bedre tidspunkt(I terrorristenes øyne)?

For å snu litt på det da, hvordan kan en gigantisk bombe tilfeldigvis ha gått ved regjerings-kvartalet?

 

Så vidt jeg vet er det ikke så alt for mange store bomber rundt i oslo sentrum til vanlig...

Lenke til kommentar

FAENS MUSLIMER DE KAN BARE BRENNE I HELVETE!

 

KRISTENDOMMEN ER FAEN MEG EN MYE BEDRE RELIGION ENN MUSLIMER! IKKE AT JEG ER KRISTEN.

 

Det er ikke sikkert at det er muslimer...

Men hvis det har seg sånn,er dette mer korrekt å skrive:

 

*FAENS EKSTREMISTISKE/FANATISKE MUSLIMER,DE KAN BRENNE I HELVETE!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Både VG og Dagbladet skriver "Terroraksjon mot regjeringskvartalet", og "Terrorangrep i Oslo sentrum".

 

Er det det? Er dette et terroangrep?

 

Føler egentlig at VG og DB følger sin ordinære plan;

Blåse opp nyheter.

 

Det er vel det, siden de(vg,dagbladet osv) fikk opplyst at det var en bombe.

Ja, du har vel rett.

Men synes de kanskje er litt kjappe på avtrekkeren. "Bare fordi" for at var en bombe, er det terror.

 

I min bok er en bombe av definisjon terror. Det finnes ikke noe sånt som en kose-bombe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...