Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har også VG kommet frem til manifestet.

Link for de late: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080671

 

Det er så sykt der han beskriver at han fylte hollowpoint bullets med ren, flytende nikotin. Bare 3-4 dråper i hver vel og merke, men likevel. :|

Hva vil det si?

At han ikke bare ville drepe dem ved å skyte dem, men også forgifte dem.

Flytende nikotin dreper deg på 5-20 minutter når du får det i kroppen.

Står beskrevet fra side 966 og utover. På side 1006 beskriver han hvor mye du trenger for hver 'hollow point bullet'.

 

How much of 99% pure nicotine do you need for each hollow point bullet?

Given that 2 drops (I would probably go with 3 or 4 if enough room in projectile) is

enough for each lethal dose/bullet you would need :

10 magazines (28 bullets whereas 14 are chemical): 14 x 10 magazines = 140 bullets

140 bullets x 2 drops = 280 drops

A "metric" drop = 0,05 ml (50 µL)

280 drops x 0,05 ml = 14 ml

Lenke til kommentar

Hva vil det si?

Det er et forsøk på å gjøre kulene om til et kjemisk våpen. Tanken bak det var vel at dersom blodtap ikke var tilstrekkelige så vil giftstoffet ta livet av ofrene.

 

Nikotin er ekstremt giftig i høye nok konsentrasjoner. Jeg kan ikke uttale meg om dette lar seg gjøre i praksis eller om dette er noe han faktisk har gjort. Jeg la vekk boken for en stund siden da jeg simpelthen ikke orker å lese mer i den.

Lenke til kommentar

Sitter med tanker om hvor deilig det hadde vært å gjøre et unntak for denne fyren. Fore han masse sunn mat, holde han i livet til han blir 80 år og torturere han hver jævla dag. Vet selvfølgelig at det ikke går, og jeg ville ikke gjort det hvis det var mulig heller, rettstatlige prinsipper trumfer alltid hevnfølelser, men følelsene er der.

Lenke til kommentar

Men boka bekrefter jo nærmest at han ikke har vært alene om dette!

 

Å? Jeg tenkte det motsatte. Han skriver ikke i dagboka si om noen andre, såvidt jeg kan se. Han skriver også at man bør være alene i sånne "operasjoner", fordi risikoen for å bli tatt øker jo flere man er.

Lenke til kommentar

Men boka bekrefter jo nærmest at han ikke har vært alene om dette!

 

Å? Jeg tenkte det motsatte. Han skriver ikke i dagboka si om noen andre, såvidt jeg kan se. Han skriver også at man bør være alene i sånne "operasjoner", fordi risikoen for å bli tatt øker jo flere man er.

Han refererer også til at han skal prøve å komme i kontakt med Celle 8b og Celle 8c i mars. Og deler av boka er signert av andre visstnok.

Lenke til kommentar

Men boka bekrefter jo nærmest at han ikke har vært alene om dette!

 

Å? Jeg tenkte det motsatte. Han skriver ikke i dagboka si om noen andre, såvidt jeg kan se. Han skriver også at man bør være alene i sånne "operasjoner", fordi risikoen for å bli tatt øker jo flere man er.

 

Vel, jeg tenker at han snakker om mentoren sin, og at han ikke er alene om å skrive boka. Da kan han da umulig vært helt alene på hele operasjonen.

Lenke til kommentar

Noen som fikk med seg det utvidede intervjuet med han på TV2 nå, som fortalte om han gutten som ikke ble drept og gjerningsmannen som sa ar "det er ikke din tur til å dø i dag.." - kan ikke garantere at det er gjengitt helt korrekt.

Hvis dette legges ut som video noe sted så si fra. Det vil jeg gjerne se.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...