Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Hvorfor åpnet han facebook og twitter konto rett før hendelsen? Gir ingen mening.

Jo, det gir all mening. Alle bilder og all tekst ble lagt ut på samme dato, og en mulig forklaring er at han ønsket å gi oss og pressen bilder, og kanskje «falsk» info som det vi leser på Facebook.

 

Okei, hvorfor mener du han gjorde det? Hva slags "falsk" info tror du er der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Dette er selvsagt bare tull. Akkurat som at skipperen og mannskapet er de siste som skal forlate et synkende passasjerskip, så skal lederen for en ungdomsleir, være den siste løper og lar BARN være fritt villt.

 

Han er bare et menneske. En kaptein og en ungdomsleder har to vidt forskjellige ansvarsområder, for ikke å snakke om trening i å takle nødssituasjoner.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Må virkelig si at jeg aldri har vært så flau på vegne av dette forumet. Jeg tror jeg faktisk ikke har vært så flau i hele mitt 32 år lange liv. Mange av ytringene som fremkommer i denne tråden hører ikke hjemme noe sted. Håper dere troll, som forøvrig ikke eier empati for noen, bare er rebelske tenåringer som liker å provosere. Det er ikke morsomt og jeg håper dere vokser opp en gang.

 

Sånn, da er jeg ferdig med denne tråden. Blir rett og slett kvalm og uvel av å følge med her.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

AUF lederen stakk av i første mulige båt, mens langt yngre deltagere som ikke forstod hva som skjedde ble overlatt til sin skjebne.

 

I et korttenkt øyeblikk reagerte jeg også på dette. Jeg slo det raskt ifra meg, da situasjonen ikke er mulig å sette seg inn i for oss som ikke var der. Bildene og historiene gjør vondt. Aldri før har jeg blitt så påvirket av en nyhetssak.

 

Dette er selvsagt bare tull. Akkurat som at skipperen og mannskapet er de siste som skal forlate et synkende passasjerskip, så skal lederen for en ungdomsleir, være den siste løper og lar BARN være fritt villt.

 

En 27 år gammel kar uten noe bakgrunn for å gjøre heltemodige ting vil ikke gjøre det, hadde han vært en veteran fra Afganistan, ville han mest sansynlig gjort helt andre ting, men man kan ikke forvente sivile uten slik bakgrunn å gjøre noe mer enn å løpe for livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ABB har vist vært en aktiv nettdebattant. Er det noen som vet om han har hatt konto her på diskusjon.no? Jeg har lett etter samme brukernavn som han bruker andre steder og deler av navnet uten å finne noe. Jeg har ikke brukt noen moderator-jedi-triks for å søke, bare den vanlige søkemotoren.

Lenke til kommentar

Hva FAEN er tøft med å google bilder av døde unger å klippe dem sammen til en film hvor man hedrer mannen som drepte dem anyways?

Det verste som kan skje er at denne mannen får en fanskare..

 

Mannen har allerede flere sympatisører rundt om på Nettet. Myndighetene burde avlegge disse personene en visitt. Jeg vet det er feil, men nå frister det litt å si at identiteten og bostedet til vedkommende burde offentliggjøres. Slike personer er ufattelig provoserende, og totalt blottet for respekt for medmenneskene.

 

Nettopp. Nærmere 100 (kanskje flere også) har dødd i landet vårt i løpet av få timer pga dette mennesket. Det at noen støtter denne mannen - enten de bare gjør det for å provosere eller de gjør det fordi de oppriktig mener det - er fullstendig idiotisk. Det er så utrolig provoserende å vondt å høre at folk får seg til å gjemme seg bak skjermen å legge ut sånne ting. Ungdommer fra hele landet ble skutt eller druknet ved denne øya igår. Mange har dødd og hatt veldig vondt mens de ventet på hjelp. Nesten alle kjenner eller kjenner noen som kjenner noen som har vært ute på dette arrangemanget.

Kutt ut "humoren" og lysten til å provosere i noen timer folkens...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Okei, hvorfor mener du han gjorde det? Hva slags "falsk" info tror du er der?

Jeg vet ikke, men det er en tanke som slo meg. For alt vi vet kan han ha skrevet mye av det han skrev for å gi pressen «falsk info», eller et falskt bilde av hvem han var. Som at han var kristen, og hørte på den og den musikken, og spilte de og de dataspillene.

Lenke til kommentar

Hvorfor åpnet han facebook og twitter konto rett før hendelsen? Gir ingen mening.

Jo, det gir all mening. Alle bilder og all tekst ble lagt ut på samme dato, og en mulig forklaring er at han ønsket å gi oss og pressen bilder, og kanskje «falsk» info som det vi leser på Facebook.

 

Okei, hvorfor mener du han gjorde det? Hva slags "falsk" info tror du er der?

Eg trur ikkje infoen er falsk, men at den vart lagt ut for at verda skulle vite kven han er ganske kjapt.

 

ABB har vist vært en aktiv nettdebattant. Er det noen som vet om han har hatt konto her på diskusjon.no? Jeg har lett etter samme brukernavn som han bruker andre steder og deler av navnet uten å finne noe. Jeg har ikke brukt noen moderator-jedi-triks for å søke, bare den vanlige søkemotoren.

Eg trur ein admin her har sjekka litt med admin-jedi-triks utan å finna noko.

Lenke til kommentar

ABB har vist vært en aktiv nettdebattant. Er det noen som vet om han har hatt konto her på diskusjon.no? Jeg har lett etter samme brukernavn som han bruker andre steder og deler av navnet uten å finne noe. Jeg har ikke brukt noen moderator-jedi-triks for å søke, bare den vanlige søkemotoren.

Ref Aftenposten tolker jeg det som at det er snakk om nordisk.nu, et nazi-forum.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

ABB har vist vært en aktiv nettdebattant. Er det noen som vet om han har hatt konto her på diskusjon.no? Jeg har lett etter samme brukernavn som han bruker andre steder og deler av navnet uten å finne noe. Jeg har ikke brukt noen moderator-jedi-triks for å søke, bare den vanlige søkemotoren.

Det er naturlig å tro at han har hatt en konto her. Forumet er blant landets største, så det er i hvert fall ikke usannsynlig. Det er mange ekstreme meninger som ytres her inne, så det hadde ikke forundret meg. Mange av holdningene enkelte brukere har stemmer veldig godt overens med ABB sine egne.

Lenke til kommentar

Oppfordring!

 

Brukarar dykk synest kjem med innlegg som er heilt på trynet kan ignorerast.

 

Lenke til ignoreringsfunksjon.

 

Legg inn brukarnavn og trykk på "Lagre endringer".

 

Innlegg dykk meiner strider med retningslinjene eller på andre vis er upassande ber eg om at blir rapportert. Vennligst unngå å svara på sånt, det gjer ikkje situasjonen betre. Me gjer så godt me kan for å halda kontroll på forumet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

ABB har vist vært en aktiv nettdebattant. Er det noen som vet om han har hatt konto her på diskusjon.no? Jeg har lett etter samme brukernavn som han bruker andre steder og deler av navnet uten å finne noe. Jeg har ikke brukt noen moderator-jedi-triks for å søke, bare den vanlige søkemotoren.

 

Du kan jo eliminere alle som har postet etter rundt 1500 igår i alle fall.

 

Beklager.. Var sikkert litt usmakelig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...