Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Jeg lurer på hvorfor de har en spørrerunde på pressekonferansene når de knapt kan svare på noen spørsmål. Jeg forstår selvsagt det, men forstår da ikke hensikten med en spørrerunde.

 

Så det hadde vært bedre å ikke ha noe kontakt med media? For øvrig kom det frem nye opplysninger under denne pressekonferansen. Jeg synes de svarte godt, og har respekt for at de er tilbakeholdne med detaljer.

 

Finnes det noe info om hvordan gjerningsmannen kom seg til øya? Fikk han kyss?

 

Ja, han ble fraktet over i båt av utenforstående personer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Det har jo vært fult av båter der og helikopter med fotografer som har tatt bilder mens han gikk rundt og skjøt, ja, noe burde kunne ha blitt gjort før.

Lenke til kommentar

Er ikke det den HV-gruppa staten la ned?

Kunne kanskje hatt bruk for de?

De la ned HV-016, spesialstyrken til HV. Jeg tror absolut de kunne benyttet 016 igår. Delta skulle jo være nok, men hvis de hadde sprengt kapasitet kunne nok 016 kommet til unnsetning.

 

HV styrken jeg snakker om er Innsatstyrken. Det er en styrke som alle HV distrikt har, og den består av HV soldater på kontrakt som har opptil 30 øvingsdøgn i året, og har derfor mye bedre trening enn resten av HV. Innsatstyrken ble brukt til objektsikring i oslo, sammen med garden og MP.

Lenke til kommentar

For dårlig hvis det tok 40-50 minutter før det lokale politiet anmodet om assistanse.

Det tok 40 minutter fra de ba om hjelp, til hjelpen kom.

Det er ikke blitt sagt noe om hvor lenge de hadde vært på stedet før det ble gjort.

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

 

Prisen ser visst ut til å være enkelte tullinger, samt media , som prøver å vinkle det som om Frp er delansvarlig.

Vel, jeg bare foretar min egen politiske analyse, og det sier meg at Frp (etter denne dagen) ikke kan fortsette den sedvanlige retorikken (stemmesankingen) sin og ellers nøre opp under ideologi som gjerningsmannen delevis støtter seg på.

 

Jeg vil tippe at utfallet av stortingsvalget 2013 allerede er avgjort

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Det har jo vært fult av båter der og helikopter med fotografer som har tatt bilder mens han gikk rundt og skjøt, ja, noe burde kunne ha blitt gjort før.

 

Personene du refererer til har vært ubevæpnede. Mye kan sies om telelinser, men å angripe våpendesperadoer er de ikke ment for. Journalister som har tatt bilder har uttalt at de var helt hjelpesløse.

Lenke til kommentar

Å ja, så du mener at det bare er du som er skikket til å bestemme om andre skal leve eller dø. I likhet med hvem andre i dagens nyhetsbilde?

 

Om det er en sak som berører så mange, så grovt synes jeg det skal foreligge presedens for å kunne benytte dødsstraff.

 

At du mener at dette mennesket skal kunne rehabiliteres, i verste fall erklæres sinnsyk i gjerningsøyeblikket og institusjonalisert, gjør virkelig ikke meg til den umenneskelige parten i dette.

 

Du mener altså at det vil være menneskelig å drepe et annet menneske. Joda, det mente sikkert ABB også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å se hvordan de skulle ha reagert raskere. Poltiet uttalte at det tok 40 minutter for beredskapstyrken å komme frem etter at det lokale politiet anmodet assistanse. Dersom det da viser seg at det tok lang tid før de ba om hjelp, er ikke problemet manglende styrker, men mangeldane kompetanse i politiet. Dette er mine meninger :)

Det jeg spekulerer i er at forsvaret kunne vært brukt bedre hvis årsaken til at de var seine på grunn av sprengt kapasitet for Delta.

Lenke til kommentar
Finnes det noe info om hvordan gjerningsmannen kom seg til øya? Fikk han kyss?

 

han kom seg til øya da han utga seg for å være politimann, og sa han skulle utføre noe rutinekontroll greier der i forbindelse med bomba som gikk av i Oslo.

 

Jeg håper så jævlig att Anders Behring Breivik får den straffa han virkelig fortjener, han fortjener NULL beskyttelse i fengsel, men det triste er vel att han nettopp får det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...