Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Hvem har "tålt" denne uretten?

 

Alle de med venner eller pårørende som er rammet, og ikke sitter foran tastaturet som svette rettsstatsforkjempere like distansert fra resten av menneskeheten som drapsmannen var.

 

Ja Norge blir et flott land om vi alle blir som Anders B.B? La oss få tilbake blodhevn som rettsprinsipp?

 

At det er mulig å spy ut slikt piss i denne stund er uforståelig for meg.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er glad i å spre hat på internett. Bør vi være bekymret?

 

Jeg hadde blitt sint om du ikke var så søt i all din billige retorikk ;)

 

Ja Norge blir et flott land om vi alle blir som Anders B.B? La oss få tilbake blodhevn som rettsprinsipp?

 

Si meg, når har dette blitt et aktuelt tema tidligere? Baneheia kanskje? Hadde det vært så forferdelig om viggo kristiansen ikke lengre var blant oss?

 

Utrolig så stor respekt folk har for rettighetene til en mann med nesten hundre liv på samvittigheten. Sikkert lettere om en selv ikke har blitt berørt.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg tror ikke FrP tjener på dette i det hele tatt.

Selvsagt gjør de ikke det. De burde tvertimot vært satt på tiltalebenken sammen med svinet (for å ta i litt..)

 

Dette er ikke en handling utført av FRP, men et veldig sykt individ som dessverre sympatiserte med partiet. Slike forskrudde mennesker finner man i alle partier. Å klandre et helt parti blir feil.

Lenke til kommentar
Mange som lever fortjener å dø. Og noen som er døde fortjener å leve. Kan du gi det til dem? Så ikke vær for ivrig med å dømme døden. For tilogmed de vise kan ikke se hvor dette ender.

Fra Ringenes Herre/Tolkien.

 

Synes det passer imot meningene til folk her inne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor ble ikke bomben sprengt tidligere, for å drepe flere?

Hvorfor klarte han ikke å detonere bombene på Utøya?

Ja tidspunket er jo egentlig et merklig valg, værtfall om målet var og gjøre så mye som mulig skade. Midt i fellesferien, etter arbeidstiden. På et annet tidspunk ville nok tallet i Oslo vært like høyt som det var på Utøya.

I oslo kommune er arbeidsdagen slutt 15.25, i departementene har de sommer og vintertid og slutter senere på vinteren og tidligere på sommeren. Bomben gikk av 15.26

Lenke til kommentar

http://www.lovdata.no/all/tl-20050520-028-020.html

 

Grov overtredelse av § 131 straffes med fengsel inntil 30 år. Ved avgjørelsen av om terrorhandlingen er grov, skal det særlig legges vekt på om den er begått med terrorhensikt som nevnt i annet ledd.

 

Var det ikkje to tilfeller av brudd på § 131 a han blei sikta for?

I så tilfelle er øvre fengselsstraff 21 år.

 

(Men siktelsen kan nok endre seg når man får full oversikt over kva som har skjedd).

Han kan nok bli sikta ihht. § 101. Folkemord etter kvart som antal omkomne er ferdig opptalt.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke FrP tjener på dette i det hele tatt.

Selvsagt gjør de ikke det. De burde tvertimot vært satt på tiltalebenken sammen med svinet (for å ta i litt..)

 

Gjør det vondt å være så dum ?

 

(for å ta i litt)

bare vent, Frp må betale en pris for dette

Lenke til kommentar

http://www.lovdata.no/all/tl-20050520-028-020.html

 

Grov overtredelse av § 131 straffes med fengsel inntil 30 år. Ved avgjørelsen av om terrorhandlingen er grov, skal det særlig legges vekt på om den er begått med terrorhensikt som nevnt i annet ledd.

 

Var det ikkje to tilfeller av brudd på § 131 a han blei sikta for?

I så tilfelle er øvre fengselsstraff 21 år.

 

(Men siktelsen kan nok endre seg når man får full oversikt over kva som har skjedd).

Han kan nok bli sikta ihht. § 101. Folkemord etter kvart som antal omkomne er ferdig opptalt.

 

Det som har skjedd her går nok ikkje under definisjonen folkemord då dette er definert som "nasjonal, etnisk, rasemessig eller religiøs gruppe". Politiske grupper er ikkje nemt, og det blir nok vanskelig å argumentere for at dette er et forsøk på folkemord av etnisk norske personer.

 

Så det er nok terror som er den mest aktuelle straffeparagrafen.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Politiet lurer altså på om der er flere gjerningspersoner. Det er svært bekymringsverdig hvis personer av samme karakter går fri. Kjenner jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...