Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.

Anbefalte innlegg

Tviler på at han slipper ut. Selv om maks straffen er 21 år, så kan du sitte i mer enn 21 år. Forvaring og greier. Alternativt handler han på sinnssykehus for resten av livet.

Så trist. Livstid på trestjerners hotell med treningsfasiliteter, utflukter og faen vet hva for en kar som drepte nesten hundre mennesker.

Folk som IKKE vil se denne fyren offentlig henrettet er irrasjonelle autister.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han er 32.

Han ender i fengsel i ca. 20 år.

Han kommer ut i en alder av 52.

Han dør antageligvis i en alder av 75.

Det betyr at om 20 år, så vil det bli dette om igjen, i 25 år?

kommer ut? han bør råtne i fengsel

Dette irriterer meg litt på facebook også. Prøv å sett dere *litt* inn i det norske rettssystemet før dere kommer med slike utsagn.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Han er 32.

Han ender i fengsel i ca. 20 år.

Han kommer ut i en alder av 52.

Han dør antageligvis i en alder av 75.

Det betyr at om 20 år, så vil det bli dette om igjen, i 25 år?

Kommer han ut igjen så blir han ikke fri. Først fengsel - Liten frihet - Skrujernets kjeller.

Det som er trist er at han har det bedre i fengsel, enn hvordan han får det når han slipper ut. Det sier sitt om norske fengsel.

Lenke til kommentar

Dette irriterer meg litt på facebook også. Prøv å sett dere *litt* inn i det norske rettssystemet før dere kommer med slike utsagn.

Anders har satt seg godt nok inn i det. Han visste han kom i fengsel, og han visste han vil kunne bruke rettssaken som sin talerstol for hele verden. Håper noen tar livet av ham før det går så langt.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommentar fra face: "Bombe e sprengt i Oslo, so what? Verdn går videre!"

Facepalm anyone?!

Både og. Om en bombe hadde gått av i Alta eller Flekkefjord, hadde du brydd deg like mye? Norge stopper ikke i Trondheim. Her jeg bor er jeg ganske urørt av bomben og skytingen. Selvsagt føler jeg med de som døde og de pårørende, men fyren er tatt og de materielle skadene vil repareres ganske kjapt. Om noen dager tviler jeg på at jeg bryr meg noe særlig om hendelsen. Synd å si det, men det er for langt unna for meg.

Men når det er sagt liker jeg selvsagt ikke at noen sier det på FB på den måten. Det er tankeløst.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Tviler på at han slipper ut. Selv om maks straffen er 21 år, så kan du sitte i mer enn 21 år. Forvaring og greier. Alternativt handler han på sinnssykehus for resten av livet.

Så trist. Livstid på trestjerners hotell med treningsfasiliteter, utflukter og faen vet hva for en kar som drepte nesten hundre mennesker.

Hei, Jeg er en irrasjonell autist. :)

• Liker 7
Lenke til kommentar

AUF lederen er jo den samme tufsen som anmeldte Tybring-Gjedde for å bare si sin mening. Han er udemokratisk og en drittsekk som jeg ikke har noen sympati med.

Han var jo en av de første som stakk av også - forståelig nok.

Som leder og muligens en av de eldste der på øya, vet jeg ikke helt.

Hadde noen mannet seg opp, og dannet en gruppe av mannlige, så burde de kunnet overmannet denne gærningen.Antall drepte hadde muligens ikke blitt så stort da.

Men igjen, de fleste viste ikke helt hvor mange det var som angrep, panikk brøt ut osv.

Er helt menneskelig å prøve å komme seg unna, og som sagt forståelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne ønske vi kunne utvise slike personer som hann fra Norge også. Han er ingen ekte Normann. Han er en voldelig ekstremist, de er alle like på innsiden enda de er forskjellige på utsiden. De har forskjellige synspunkter, men de viser atter en gang att de er helt identiske når det kommer til måten de kjemper for sine umenneskelige meninger. Voldelige Nazister, Jihadister, Kommunister og andre ekstremister er alle en felles gruppe dyr som ikke hører til i vårt samfunn. De burde bli utvist alle mann til en øde stillehavsøy for å "diskutere" seg i mellom om deres forskjellige synspunkter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes nok andre typer fengsler i Norge enn kun disse hotellene våre.

Jeg ser for meg at han kan ende på isolat / enecelle for å beskyttes mot andre innsatte som sannsynligvis vil ta ham.

Jeg mener at folk som ønsker å se ham død nå, ønsker ham bedre ting enn de av oss som vil at han skal leve med det han har gjort. Evt. la ham tortureres. Enten fysisk eller psykisk (eller begge).

Lenke til kommentar

Selv om det er gjort av en nordmann,vil kanskje noen begynne å forstå litt av hvordan jøder og andre i Israel har hatt det. Kanskje de vil forstå og godta at det bygges gjerder.

Ja nå var nå gjerningsmannen dypt kristen og har sikkert samme sympati for Israel som deg.

Jeg forstår enda bedre hvordan Palistinerne har det, hvis en på død og liv skal dra andre momenter inn i denne tragedie.

Endret av Vårbris
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har vi hørt noe om hvordan arrestasjonen foregikk?

Gikk han tom for kuler og krutt, overga han seg, ble han overmannet?

Husker ikke hvor jeg leste det og om kildene kan være troverdige, men han skal visstnok av overgitt seg til væpnede politistyrker med et smil om munnen.

Lenke til kommentar

Kjenner flere som ikke bryr seg om hva som skjer i verden. En venninne leser ikke nyheter fordi hun har nok med å tenke på seg selv (dt var det hun sa).

Og flere bryr seg ikke fordi de ikke er berørt. Skammelig

Unnskyld at jeg sier det, men det sier egentlig det meste om henne person. For en forferdelig ting å si, selv om jeg mistenker at det ligger noe mer bak (kanskje hun ikke ønsker å ta dette innover seg og bruker dette som en "forsvarsmekanisme")..

Lenke til kommentar

Anders har satt seg godt nok inn i det. Han visste han kom i fengsel, og han visste han vil kunne bruke rettssaken som sin talerstol for hele verden. Håper noen tar livet av ham før det går så langt.

Å gjøre ham til en slags martyr for likesinnede er nå det siste vi trenger. Ekstreme meninger bør konfronteres med en sunn diskusjon som faktisk opplyser temaet og ikke bare går ut på å slenge mest dritt over på motparten

Vold og hat kan bare føre til mer ektremisme, om man faktisk skal bekjempe hendeler som dette trenger man forståelse og toleranse for andres meninger.

Lenke til kommentar

Kommentar fra face: "Bombe e sprengt i Oslo, so what? Verdn går videre!"

Facepalm anyone?!

Både og. Om en bombe hadde gått av i Alta eller Flekkefjord, hadde du brydd deg like mye? Norge stopper ikke i Trondheim. Her jeg bor er jeg ganske urørt av bomben og skytingen. Selvsagt føler jeg med de som døde og de pårørende, men fyren er tatt og de materielle skadene vil repareres ganske kjapt. Om noen dager tviler jeg på at jeg bryr meg noe særlig om hendelsen. Synd å si det, men det er for langt unna for meg.

Men når det er sagt liker jeg selvsagt ikke at noen sier det på FB på den måten. Det er tankeløst.

Tiden går videre, men hele landet, hele verden, har stoppet opp. Og det trengs, for de som var med på det, for pårørende, for hele landet.

"I dag er alle FRPere AUFer"

"I dag är vi inte norrmän, svenskar, danskar. Idag är vi nordboare!"

Det sier en del. Alle folk må få tid til å tenke over saken før verden kan gå videre. For alle blir berørt. Som at alle ble berørt av 9/11 snart ti år siden.

Etter at alle har sortert tankene sine, går verden videre. Men nå er pauseknappen et behov.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...