Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det er gjort av en nordmann,vil kanskje noen begynne å forstå litt av hvordan jøder og andre i Israel har hatt det. Kanskje de vil forstå og godta at det bygges gjerder.

Hvorfor trekker diskusjon.no til seg så mange raringer som helt mangler sosiale antenner? Dette blir min tredje på ignoreringslisten min i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som har sjekket dette:

 

http://skattelister.no/skatt/profil/anders-behring-breivik-33747942/

Greit skattelistene ikke er 100% nøyaktige, men når han stiger over 600k på 1 år i formue = dødsfall i familien(sikkert), kansje pga dårlig sykehus/feil behandlet.

Og hvem satt i regjeringen i da han fikk den formuen = AP-RødGrønne regjeringen.

Han meldte seg ut av FrP sammtidig som han fikk pengene.

 

Ehm virker som han ville ta tillbake på AP.

Lenke til kommentar

Blir direkte sint når jeg ser folk på facebook som sier at folk som har valgt å ha det norske flagget i profilbildet bør ta det vekk. :mad:

 

Idioter.

Det var jo opplest-og-vedtatt at det var muslimske terrorister som gjorde det... og da blir jo alle nasjonalistiske virker det som... Men det er ikke noe galt i å ha norsk flagg og være glad i landet sitt! :) Men her tok de grundig feil..

Lenke til kommentar

Blir direkte sint når jeg ser folk på facebook som sier at folk som har valgt å ha det norske flagget i profilbildet bør ta det vekk. :mad:

 

Idioter.

 

Så du ser ikke problemet med at en handling utført av en nasjonalist skaper en sterkere nasjonalfølelse og utbredt bruk av det norske flagg? Mange som snakker om å ikke la terroristen vinne, tviler på at han gråter når han får vite at hans handlinger resulterte i et hav av norske flagg på facebook.

Endret av Tå.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir direkte sint når jeg ser folk på facebook som sier at folk som har valgt å ha det norske flagget i profilbildet bør ta det vekk. :mad:

 

Idioter.

 

Kan forsåvidt skjønne at det for noen kan virke feil. Dog er jeg av den oppfatning at det norske flagget er det absolutt beste symbolet på at mennesker over hele landet samler seg om å fordømme en grusom handling som har påvirket hele Norge. Flagget er jo tross alt et symbol alle nordmenn identifiserer seg med, og når mange på Facebook velger å ha det norske flagget som profilbilde så tolker man jo det selvfølgelig dithen at man ønsker å vise at man som nordmann, etnisk eller ei, samler seg rundt sine landsmenn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Hater du han ikke?

 

Jeg må innrømme jeg ikke føler noe hat mot vedkommende per i dag. I større grad sjokk og frundring og tristhet. Det er vanskelig å skjønne hvordan folk kan gjøre noe slikt, men jeg føler mer ett sjokk over at folk kan gjøre sånn, enn noe konkret hat mot den konkrete gjerningsmann. Det og en stor tristhet over det som har skjedd. Mulig det er noe rart med hodet mitt dog.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen som har sjekket dette:

 

http://skattelister.no/skatt/profil/anders-behring-breivik-33747942/

Greit skattelistene ikke er 100% nøyaktige, men når han stiger over 600k på 1 år i formue = dødsfall i familien(sikkert), kansje pga dårlig sykehus/feil behandlet.

Og hvem satt i regjeringen i da han fikk den formuen = AP-RødGrønne regjeringen.

Han meldte seg ut av FrP sammtidig som han fikk pengene.

 

Ehm virker som han ville ta tillbake på AP.

 

Nettinnlegg skrevet av anders behring breivik

“har jobbet med prosjektutvikling i 14 år med flere prosjekter relatert til nettløsninger, har økonomisk utdannelse + to andre bachelor grader, tjente min første mill som grunder i en alder av 24 og har mange kamerater som i dag er suksessfulle grundere innenfor de fleste bransjer”.
Lenke til kommentar

Blir direkte sint når jeg ser folk på facebook som sier at folk som har valgt å ha det norske flagget i profilbildet bør ta det vekk. :mad:

 

Idioter.

 

Kan forsåvidt skjønne at det for noen kan virke feil. Dog er jeg av den oppfatning at det norske flagget er det absolutt beste symbolet på at mennesker over hele landet samler seg om å fordømme en grusom handling som har påvirket hele Norge. Flagget er jo tross alt et symbol alle nordmenn identifiserer seg med, og når mange på Facebook velger å ha det norske flagget som profilbilde så tolker man jo det selvfølgelig dithen at man ønsker å vise at man som nordmann, etnisk eller ei, samler seg rundt sine landsmenn.

 

100% enig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir direkte sint når jeg ser folk på facebook som sier at folk som har valgt å ha det norske flagget i profilbildet bør ta det vekk. :mad:

 

Idioter.

 

Så du ser ikke problemet med at en handling utført av en nasjonalist skaper en sterkere nasjonalfølelse og utbredt bruk av det norske flagg? Mange som snakker om å ikke la terroristen vinne, tviler på at han gråter når han får vite at hans handlinger resulterte i et hav av norske flagg på facebook.

 

Huff huff huff... Jeg tror de fleste (eller håper) at trenden er i ferd med å snu, nå som man vet litt bedre..

Lenke til kommentar

Blir direkte sint når jeg ser folk på facebook som sier at folk som har valgt å ha det norske flagget i profilbildet bør ta det vekk. :mad:

 

Idioter.

 

Jeg er uenig. Det startet med at noen trodde dette var en terroraksjon fra en organisasjon i uland, men etterhvert viser det seg å være en norsk mann. MEN det er fortsatt ett angrep på landet, og flagget symboliserer IKKE at man er høyreekstrem eller nynazist eller noe. Det flagget nå skal symbolisere er felleskap og samhold. Man må ikke bli redd for å bruke nasjonalsymbolet bare for at andre har missbrukt det

Lenke til kommentar

Blir direkte sint når jeg ser folk på facebook som sier at folk som har valgt å ha det norske flagget i profilbildet bør ta det vekk. :mad:

 

Idioter.

 

Så du ser ikke problemet med at en handling utført av en nasjonalist skaper en sterkere nasjonalfølelse og utbredt bruk av det norske flagg? Mange som snakker om å ikke la terroristen vinne, tviler på at han gråter når han får vite at hans handlinger resulterte i et hav av norske flagg på facebook.

 

Så en kommentar her i tråden som er treffende svar til dette:

 

"Ekstrem-nasjonalister skal på ingen måte være det man assosierer det norske flagget med. Hvis noen gjør det, så er det virkelig på tide at vi tar flagget vårt tilbake. Det norske flagget er vårt, og skal ikke symbolisere det A.B.B. står for"

Lenke til kommentar

Ikke 2 timer, men 30 minutter!

 

http://politiken.dk/...cialstyrke-kom/

 

Edit:

Sorry, står litt forskjellig ute på nett ja. Kan være mulig 2 timer er riktig.

 

Ja, jeg har sett alt fra 30 minutter til 2 timer. Dersom det bare tok 30 minutter så er jo det relativt bra, såvidt jeg vet, da øya sannsynligvis lå et stykke unna nærmeste politistasjon. I tillegg måtte jo politiet bevæpne seg og innhente tillatelse for å starte en bevæpnet operasjon.

 

Vi må kanskje vente litt til før vi får mer klarhet i dette. Det er jo alltid mange motsigende meldinger som kommer like i kjølvannet av slike tragedier.

Lenke til kommentar

Jo jo, men jeg leser ikke NyhetsSpeilet. De er mer komiske og useriøse enn Vigrid og Tore Tvedt (men han er vel ikke lenger leder for Vigrid, er han vel?).

Jeg interesserer meg for fakta, ikke fiksjon. I alle fall når det kommer til sånt.

Samme her, men du må huske at det ikke er alle som poster på dette forumet som er rasjonelle, tenkende mennesker - det samme gjelder for andre rundt om i verden. Det betyr altså ikke at det er noe galt med å være frimurer, men at det er mange som på bakgrunn av slike teorier mener at det er noe galt med å være frimurer. Det tok ikke mange timene etter at det smalt i Oslo, før NyS hadde en omfattende artikkel om konspirasjoner og hvem som EGENTLIG står bak. Det er en stor bunke i kommentarfeltene, med like syke teorier og beskyldninger som kastes hit og dit. Jeg får vondt i hodet av å lese det, men jeg bedriver en slags selvpining når jeg leser det, men jeg synes det er viktig å holde et halvt øye, også med gjengen på NyS.

Joda, jeg vet det. Jeg registrerte meg på Stormfront i natt for å lese det de skrev, samt leste på FreeRepublic om det. De har sine egne sære meninger og skylder på frimurere, zionister og muslinger. Fox News meldte vel fortsatt at det var muslimer i 6-tiden i morges.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...