Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå ser jeg at document.no er nede, og det står at de er straks tilbake. Hadde lyst å lese litt hva ABB hadde skrevet, men tipper de kommer til å fjerne en del.

Tipper det er flere som har kopiert innholdet alt.

 

Tror til og med noen sa at det lå en zip fil her et sted med alle i.

Lenke til kommentar

AUF lederen er jo den samme tufsen som anmeldte Tybring-Gjedde for å bare si sin mening. Han er udemokratisk og en drittsekk som jeg ikke har noen sympati med.

 

Er det lov å stille spørsmål ved AUF lederens rolle i denne saken? Flyktet med halen mellom bena i båt mens majoriteten av de unge AUFerne ble etterlatt til seg selv. Jeg hadde nok gjort det samme selv, og det er nok ikke sikkert han kunne gjort noe særlig fra eller til.

Endret av Tå.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syk jævel kaller vi sånne.

 

This.

 

Ta som eksempel Russland hvor det er flere titusener nazister, rassister og fascister. For Russland er invanndringpolitikk et mye større problem enn for Norge. Likevel sprenger de ikke folk midt på gata og skyter ikke ungdom. Anders Behring Breivik er syk jævel som ønsket berømmelse.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er billig å score politisk mynt på dette. Men endel av de som kritiserer fokusen på at han var medlem i FPU/FrP og at FrP har noe slags ansvar for dette har ytret liknede ting om dette skulle være en muslimsk terrorist. Husk formaningene når det er snakk om å generaliseringer av andre grupper også.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette kommer til å få helt motsatt effekt av hva han prøvde å oppnå (?). AP vil få massevis av sympatistemmer, og høyresiden må roe ned den innvandrings- og islamkritiske retorikken. Og typ 90 mennesker mistet livet. Way to fucking go.

 

Jeg har lest det meste han har skrevet på document, og etter min mening virker han verken som en høyreekstremist eller en nazist (favorittbøker av john stuart mill osv.). Men et eller annet må ha klikket for han.

 

Vel her er i alle fall noen kilder som beskriver overbevisningene til mannen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080621

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080610

 

og dagbladet:

http://www.dagbladet.no/2011/07/23/nyheter/innenriks/terror/utoya/17425781/

Lenke til kommentar

Er det lov å stille spørsmål ved AUF lederens rolle i denne saken? Flyktet med halen mellom bena i båt mens majoriteten av de unge AUFerne ble etterlatt til seg selv. Jeg hadde nok gjort det samme selv, og det er nok ikke sikkert han kunne gjort noe særlig fra eller til.

Er nok ikke så mye han kunne gjort annet enn og bli skutt selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...