Gå til innhold

Regjeringskvartalet rammet av bombe, AUF-leir på Utøya angrepet av våpenmann.


Anbefalte innlegg

Siden denne personen åpenbart er så offentlig på nettfora som han er, er jeg perpleks i forhold til hvorfor PST ikke har snappet opp dette.

Vel, er jo tross alt mange idioter som har ytret minst like høyrevridde meninger i denne tråden. Håper de skammer seg.

 

Nope.. har absolutt ikke noe å skamme meg over synes jeg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje "Gal nasjonalistisk, narsissistisk, oppmerksomhetssøkende massemorder" kan betegne denne mannen noenlunde godt nok?Eller "Terror-Anders" ... Nazi-Breivik. "Hitler-Anders", eller noe i den retningen der... Eller bare "sinnsyk massemorder" "Den største idioten i norges historie: Frimurer, Nasjonalist og Nazi-sympatisør...

Kan du ikke sette deg inn i ting før du åpner kjeften? Gjerningsmannen har ingen ting med nazismen å gjøre. Hadde du lest debatinnleggene hans, ville du ha vært klar over at han tar avstand fra nazismen. Han er på det beste en fanatisk nasjonalist som er et symptom av et større problem.

Okei... Høyreekstrem er vel kanskje mer korrekt...

Lenke til kommentar

Kanskje "Gal nasjonalistisk, narsissistisk, oppmerksomhetssøkende massemorder" kan betegne denne mannen noenlunde godt nok?Eller "Terror-Anders" ... Nazi-Breivik. "Hitler-Anders", eller noe i den retningen der... Eller bare "sinnsyk massemorder" "Den største idioten i norges historie: Frimurer, Nasjonalist og Nazi-sympatisør...

Kan du ikke sette deg inn i ting før du åpner kjeften? Gjerningsmannen har ingen ting med nazismen å gjøre. Hadde du lest debatinnleggene hans, ville du ha vært klar over at han tar avstand fra nazismen. Han er på det beste en fanatisk nasjonalist som er et symptom av et større problem.

 

Jeg liker ikke hvordan du prøver å undskylde han, "symptom av et større problem" slutt med det hat driten din

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er poeng å nettopp utelukke nazi-ord fordi det er ord han antageligvis vil være enig i og like. Med andre ord er jeg ute etter et ord som UTELUKKENDE kan oppfattes negativt, også av han.

 

Stoltenberg-Anders?

Ironisk nok, så var han var vel imot nazisme, og all hat-ideologi.

Lenke til kommentar

Kanskje "Gal nasjonalistisk, narsissistisk, oppmerksomhetssøkende massemorder" kan betegne denne mannen noenlunde godt nok?Eller "Terror-Anders" ... Nazi-Breivik. "Hitler-Anders", eller noe i den retningen der... Eller bare "sinnsyk massemorder" "Den største idioten i norges historie: Frimurer, Nasjonalist og Nazi-sympatisør...

Kan du ikke sette deg inn i ting før du åpner kjeften? Gjerningsmannen har ingen ting med nazismen å gjøre. Hadde du lest debatinnleggene hans, ville du ha vært klar over at han tar avstand fra nazismen. Han er på det beste en fanatisk nasjonalist som er et symptom av et større problem.

Okei... Høyreekstrem er vel kanskje mer korrekt...

 

Du mener han støtter et fritt marked, kilde?

Lenke til kommentar

Det som har skjedd i Oslo og Utøya er fryktelig og uforståelig.

 

Israel må daglig ta sine forholdsregler for å beskytte sine innbyggere mot slik fryktelig dødelig terror som Norge nå er blitt utsatt for. Israel er ekspert på å beskytte sine innbyggere mot slik terror, Norge er amatører sammenlignet med Israel og den erfaringen de sitter inne med ang terror.

Kan ikke du gi faen i å utnytte denne tragedien til din politiske overbevisnings sak? Dette handler ikke om Israel eller hva du synes om midtøstenkonflikten. Klarer du ikke å tenke på to saker samtidig, eller må alt blandes?

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men hvordan vil en sterkt narsissistisk person føle seg når han er hatet av millioner av mennesker? Som et misforstått geni? Vet vi at han er narsissist?

Sannsynligvis. Nei, vi vet selvsagt ikke at han er narsissist - det er egentlig bare min personlige spekulasjon ut fra det jeg har lest av hans skriblerier. Sosiopat og narsissist er bare noen av de båsene jeg plasserer ham i, psykopat er en annen.

Han er vel, som i de fleste tilfeller, en fin miks med trekk fra alle du nevner. Diagnostisering av han her blir jo selvsagt spekulativt, men vil bare nevne at personer med narsissistisk personlighetsforstyrrelse faktisk sjeldent er voldelige. Det er nok mer nærliggende å tenke antisosial personlighetsforstyrrelse, en diagnose som også inkluderer mange narsissistiske elementer. http://www.mentalhealth.com/icd/p22-pe04.html

 

Rettspsykiaterne skal nok fint klare å finne et grunnlag for en lang forvaringsdom på denne fyren.

Lenke til kommentar

Selv om han var norsk, så bør den grensekontrollen de setter i gang bli på fast basis. Vil og ha psykologtesting av innvandrere. var dette ett steg mot USA hvor folk klikker totalt både titt og ofte?

 

Jeg visste du var primitiv fra fotballforumet, men det får da være grenser.

 

ikke noe primitiv på fotballforumet og du kan da lese hva jeg skriver...

Lenke til kommentar

Føler meg egentlig litt fæl når jeg nesten har større problemer med folks reaksjoner (på facebook, hovedsaklig). Jeg skjønner jo at dette setter sterke følelser i spinn, men flesteparten ser ut til å være veldig usaklig - ytrer sterke meninger om at vi bør ha dødsstraff, offentlig tortur på nasjonal tv osv, osv...

 

Sier absolutt ikke at dette ikker er trist, det er en forferdelig tragedie og jeg håper de pårørende får ta tiden og kondolasjonene til hjelp.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chi Spurger havnet nettopp må min ignore liste sammen med et par andre. Å score billige politiske poeng på en slik tragedie, på en slik måte, føler jeg bare avsky mot og medynk for. Forbanna idiot.

 

Traff spikeren i hodet på deg, fordi du avslører deg inderlig godt at du synes det var sant det jeg skrev. Men du prøver å dimme vekk det vekk, med "FORBANNA IDIOT"...."IGNORERING LISTE".....og slike formuleringer som høres en smule teite ut. Du kommer forøvrig ikke med ett eneste mot argument, fordi gjør du det så sliter du.

Lenke til kommentar

Hva mener folket om alt hatet som blir spredt på facebook o.l?

 

Hvordan vil mer hat hjelpe i en situasjon som dette?

 

Hvilket hat? Alt jeg ser er grupper som oppfordrer til dødsstraff, noe jeg i dette tilfellet støtter. Dette handler ikke om å være "bedre" enn noen lengre, dette handler om at de pårørende til de vel 90 på utøya og 7 i sentrum skal få oppleve et fnugg av rettferdighet, noe de ikke vil få om han dømmes til forvaring på livstid i trestjerners hotell.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Men hvordan vil en sterkt narsissistisk person føle seg når han er hatet av millioner av mennesker? Som et misforstått geni? Vet vi at han er narsissist?

 

Han er nok en veldig kald og kalkulerende "the end justifies the means" type person som tenker at hans handlinger vil vaere positive i det lange loep, ettersom han har fjernet mye av den neste generasjonen av AP-politikere. Tror ikke han vil bry seg noe saerlig om at mange hater han - han ser vel heller paa det som en "badge of honor", kan jeg tenke meg.

Endret av ENikolai
Lenke til kommentar

Kanskje "Gal nasjonalistisk, narsissistisk, oppmerksomhetssøkende massemorder" kan betegne denne mannen noenlunde godt nok?Eller "Terror-Anders" ... Nazi-Breivik. "Hitler-Anders", eller noe i den retningen der... Eller bare "sinnsyk massemorder" "Den største idioten i norges historie: Frimurer, Nasjonalist og Nazi-sympatisør...

Kan du ikke sette deg inn i ting før du åpner kjeften? Gjerningsmannen har ingen ting med nazismen å gjøre. Hadde du lest debatinnleggene hans, ville du ha vært klar over at han tar avstand fra nazismen. Han er på det beste en fanatisk nasjonalist som er et symptom av et større problem.

 

Jeg liker ikke hvordan du prøver å undskylde han, "symptom av et større problem" slutt med det hat driten din

Jeg unnskylder ingen her. Jeg prøver bare å se det store bildet uten at følelsene skal komme i veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje "Gal nasjonalistisk, narsissistisk, oppmerksomhetssøkende massemorder" kan betegne denne mannen noenlunde godt nok?Eller "Terror-Anders" ... Nazi-Breivik. "Hitler-Anders", eller noe i den retningen der... Eller bare "sinnsyk massemorder" "Den største idioten i norges historie: Frimurer, Nasjonalist og Nazi-sympatisør...

Kan du ikke sette deg inn i ting før du åpner kjeften? Gjerningsmannen har ingen ting med nazismen å gjøre. Hadde du lest debatinnleggene hans, ville du ha vært klar over at han tar avstand fra nazismen. Han er på det beste en fanatisk nasjonalist som er et symptom av et større problem.

Okei... Høyreekstrem er vel kanskje mer korrekt...

 

Du mener han støtter et fritt marked, kilde?

 

Jasså. Så høyreekstremister ønsker fritt marked?

 

Her er en god kilde:

http://no.wikipedia.org/wiki/H%C3%B8yreekstremisme

 

Høyreekstremisme er en form for politisk ekstremisme som vanligvis knyttes til den ytterliggående høyresiden i politikken eller til grupper som er nasjonalistiske og bruker vold for å oppnå sine mål. Betydningen og bruken av begrepet har variert gjennom historien og i forskjellige språk, og høyreekstremisme som samlebegrep kan omfatte både radikale kapitalistiske, konservative og reaksjonære bevegelser, ulike terrorgrupper, nazister og fascister. Høyreekstremisters politiske orientering kan derfor værenasjonalsosialistisk, fascistisk, klerikalfascistisk, kristofascistisk og liknende, men også nykonservativ og liberalistisk. På grunn av faren for politiske misforståelser, for eksempel sammenblanding med partiet Høyre, er det enkelte som forsøker å unngå begrepet på norsk i dag og erstatter det med andre ord med snevrere betydning, for eksempel nazisme, rasisme eller nasjonalisme.

 

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke hvordan du prøver å undskylde han, "symptom av et større problem" slutt med det hat driten din

 

Er vel ikke direkte et forsøk på unnskylde han tror jeg, men snarere å forklare at hans handlinger, selv om de er helt uforståelige, er en konsekvens (eller da et symptom) av andre problemer.

 

Hvis du mener det er hatfullt å være politisk uenig føler jeg faktisk at dine politiske relasjoner ligger nærmere denne gale mannen enn mange andre.

 

må jo være lov å være i mot multikulti kulturisme uten å bli satt i samme bås som han der...

 

skjerpings..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...